اطلاعات تماس
  • 091253*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003185168616607

چرا باید به کاتالیزور ماشین توجه کرد؟

کاتالیزور ماشین چیست و چه کاری انجام میدهد؟

کد: 140003185168616607

https://bit.ly/3cqmtCw

، تهران , (اخبار رسمی): کاتالیزور ماشین یا کاتالیست خودرو یکی از قطعات مهم خودرو است که اغلب به آن توجه نمیشود، این قطعه از انتشار گازهای آلاینده خروجی از موتور خودرو جلوگیری می کند و از شدت سمی بودن آلاینده ها می کاهد. این قطعه تاثیر زیادی در کاهش و افزایش شتاب خودرو دارد و همچنین رسیدگی به آن به کاهش مصرف سوخت کمک میکند.

کاتالیزور ماشین چیست و چه کاری انجام میدهد؟
کاتالیزور ماشین

چرا باید به کاتالیزور ماشین توجه ویژه ای کنیم؟

یکی از قطعات مهم خودرو قطعه کاتالیزور یا همان کاتالیست می باشد، کاتالیزور ماشین در مسیر اگزوز قرار میگیرد و از انتشار گازهای آلاینده خروجی از موتور خودرو جلوگیری می کند، در واقع از شدت سمی بودن آلاینده ها می کاهد.

بعد از اینکه روشن شدن خودرو، گازهای آلاینده ای تولید میشود که اگر این گازها مستقیما وارد هوا شوند، می توانند بسیار مخرب باشند و اثرات جبران ناپذیری برای سلامت انسان و محیط زیست را به همراه داشته باشند.

به خاطر قوانین بین المللی، تولید کنندگان خودرو موظف هستند تا از این قطعه در تولید خودروهای خود استفاده کنند، اما اغلب صاحبان خودرو با این قطعه آشنا نیستند و به آن توجه نمیکنند.

کاتالیزور در موارد مختلفی در خودرو، نقش بسیار مهمی دارد، از جمله کاهش مصرف سوخت خودرو، جلوگیری از کاهش شتاب ماشین و همچنین کمک به افزایش شتاب خودرو و ..... که بسیار نکات حائز اهمیتی هستند.

در حال حاضر در تست معاینه فنی این قطعه جزو قطعاتی مهمی است که بررسی میگردد تا بدون مشکل عمل کند، در صورت مشکل دار بودن کاتالیزور، صاحب خودرو موظف به سرویس، تعمیر و یا خرید کاتالیزور خودرو خود می باشد.

بهتر است تا هر چند وقت یکبار نسبت به سرویس و شستشو کاتالیزور اقدام کنیم تا این قطعه مهم دچار مشکل نشود چراکه برای تعویض آن متحمل هزینه های بیشتری میشویم، بخصوص در خودروهای خارجی قیمت این قطعه بسیار بیشتر میشود.

برای مثال جهت خرید کاتالیزور تویوتا ، کاتالیزور هیوندای ، بنز، بی ام و و خودروهای خارجی گران قیمت، باید هزینه های زیادی را پرداخت کنیم.

در نتیجه بهتر است تا به این قطعه مهم توجه بیشتری کنیم تا نتنها به بهبود هوا کمک کنیم بلکه به کیفیت خوردو خود نیز کمک کنیم و همچنین از هزینه های احتمالی جلوگیری کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مستر کاتالیزور

خدمات تخصصی سرویس، تعمیر، شستشو و فروش کاتالیزور ماشین

اطلاعات تماس
  • 091253*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید