اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003305188416663

واکسن hpv جهت جلوگیری از ابتلا سرطان های دهانه رحم، مقعد، آلت تناسلی و...

کد: 140003305188416663

https://bit.ly/3cZya3b

، (اخبار رسمی): در این مقاله توضیحاتی در مورد اثرات بیماری HPV ، واکسن زگیل تناسلی یا همان گارداسیل ، تاثیر ، قیمت واکسن و نحوه خرید آن به شما داده شده است

واکسن گارداسیل
واکسن زگیل تناسلی ( واکسن گارداسیل )

واکسن گارداسیل، در واقع یک روش مطمئن پیشگیری از ابتلا به ویروس hpv است. در این مقاله با ما همراه باشید تا توضیحاتی در مورد اثرات بیماری HPV، واکسن زگیل تناسلی، تاثیر، قیمت و نحوه خرید آن به شما بدهیم.

  با اینکه علم پزشکی در چند دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته، متاسفانه هنوز هستند بیماری‌هایی که برای‌شان درمان قطعی پیدا نشده. یکی از همین بیماری‌ها، زگیل تناسلی یا HPV است. اما خوشبختانه این بیماری خطرناک از معدود بیماری‌های لاعلاج است که حداقل واکسن پیشگیری دارد.

واکسن گارداسیل، در واقع یک روش مطمئن پیشگیری از ابتلا به این بلای بی‌درمان است. در این مقاله با ما همراه باشید تا توضیحاتی در مورد اثرات بیماری HPV، واکسن زگیل تناسلی، تاثیر، قیمت و نحوه خرید آن به شما بدهیم.

بیماری زگیل تناسلی چیست؟ زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های جنسی و یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جنسی جهان است. این بیماری به شکل زگیل یا همان زائده‌های گوشتی در ناحیه تناسلی مردان و زنان دیده می‌شود. متاسفانه ابتلا به این بیماری در تیپ‌های سخت، می‌تواند در نهایت باعث ابتلا به بیماری‌های دیگری به مانند:

  • سرطان دهان و زبان سرطان مقعد سرطان آلت تناسلی سرطان دهانه رحم سرطان حنجره

شود

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که مجله معتبر clevelandclinic می‌گوید: در حال حاضر حدود 80 میلیون نفر آمریکایی به این ویروس مبتلا بوده و سالانه 14 میلیون نفر هم به آنها اضافه می‌شود. موضوع‌ناراحت کننده اینجاست که متاسفانه اغلب مردم نمی‌دانند به این ویروس مبتلا هستند.

واکسن گارداسیل چیست؟ در سال 2006 شرکتی خارجی به اسم Merck بعد از مدت زیادی تحقیقات توانست واکسن گارداسیل را ساخته و به بازار عرضه کند. این واکسن درواقع برای پیشگیری از بیماری HPV.

البته ویروس HPV تیپ‌های مختلفی دارد اما واکسن گارداسیل کودکان و بزرگسالان را از ابتلا به تیپ‌های ۶٬۱۱ که تیپ‌های کم‌خطر بوده و تیپ‌های ۱۶٬۱۸و... که از خطرناک‌ترین و رایج‌ترین تیپ‌ها هستند، مصون می‌کند. البته دقت کنید، واکسن گارداسیل خطری برای فرد دریافت کننده نداشته و باعث مصونیت بدن در مقابل این بیماری می‌شود.

انواع واکسن گارداسیل چیست؟  همانطور که بالاتر هم گفته شد، بیماری HPV متاسفانه انواع مختلفی دارد. تا الان فقط بیشتر از 100 تیپ از این بیماری شناخته شده اما خب رایج‌ترین آنها که خطرات زیادی هم برای بدن دارند، تیپ‌های ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۳۵، ۳۹،۴۵، ۵۱، ۵۲، ۵۶، ۵۸ ، ۵۹ و ۶۸ هستند.

در بازار، انواع مختلفی از واکسن گارداسیل هم وجود دارد که با اسامی 2 ظرفیتی، 4 ظرفیتی و 9 ظرفیتی شناخته می‌شود. واکسن دو ظرفیتی گارداسیل در ایران هم تولید شده و در اختیار علاقه‌مندان به واکسیناسیون آن قرار می‌گیرد. این واکسن برای تیپ‌های ۱۶ و ۱۸ تولید شده.

اما واکسن‌های 4 و 9 ظرفیتی صرفا تولید کشور آمریکا هستند که در این شرایط تحریم پیدا کردن آنها در بازار با سختی‌های فراوانی همراه است. البته در ادامه نحوه خرید آنها را هم به شما آموزش می‌دهیم. اما اجازه بدهید ابتدا اطلاعات‌مان در مورد این واکسن را بالاتر ببریم.

دقت کنید، واکسن 4 ظرفیتی برای HPV تیپ‌های ۶،۱۱،۱۶ و ۱۸ و واکسن 9 ظرفیتی برای تیپ‌های 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق آمار هم واکسن 4 ظرفیتی تا 90 درصد و واکسن 9 ظرفیتی تا 95 درصد از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

چه زمانی واکسن گارداسیل را تزریق کنیم؟ همانطور که تا اینجا متوجه شدید، گارداسیل یک واکسن پیشگیری از بیماری زگیل تناسلی، یک بیماری جنسی، است. بنابراین بهترین زمان ممکن برای تزریق این واکسن، قبل از شروع ارتباطات جنسی است. اما اصولا از سن 11 سالگی می‌توان این واکسن را به کودکان تزریق کرد. به طور کلی هم محققان بازه سنی مناسب برای تزریق گارداسیل را 11 تا 45 سالگی می‌دانند.

البته این به آن معنا نیست که اگر تا الان روابط جنسی داشته‌اید، دیگر نباید واکسن را تزریق کنید. اتفاقا در شرایط فعلی اهمیت واکسن زدن برای عزیزانی که روابط نزدیک دارند، بسیار زیاد است.

لازم به ذکر است تزریق واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به ویروس hpv میتواند فرد واکسینه شده را در برابر ابتلا به دیگر تیپ های ویروس ایمن سازد.

واکسن گارداسیل بعد از ابتلا خیلی از عزیزانی که متاسفانه به بیماری HPV مبتلا شده‌اند، می‌پرسند که آیا تزریق واکسن گارداسیل بعد از ابتلا هم تاثیری در بهبود آن دارد؟ همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم متاسفانه این بیماری تا الان علاج و درمان قطعی نداشته، اما خوشبختانه واکسن گارداسیل حتی بعد از ابتلا به بیماری هم تاثیرات مثبتی روی بدن بیمار می‌گذارد.

از جمله اینکه گارداسیل احتمال ابتلای بیمار به تیپ‌های دیگر از HPV و وخامت مریضی را کاهش داده و احتمال وقوع سرطان‌های مرتبط به این بیماری را کم می‌کند.

آیا تزریق واکسن گارداسیل عوارض دارد؟  

خوشبختانه واکسن گارداسیل یکی از داروها با عوارض بسیار پایین است. طبق آخرین آمار افرادی که بعد از تزریق آن دچار عوارض شده‌اند، در 97 درصد مواقع عوارض خفیفی را تجربه کرده و در 3 درصد از افراد، عوارض جدی وجود داشته. از جمله عوارضی که ممکن است فرد بعد از دریافت این واکسن با آنها روبرو شود، عبارتند از:

  • احساس درد در ناحیه سر، غش کردن، سرگیجه داشتن، تب کردن، حالت تهوع، ورم پوست، خارش، احساس درد در محل تزریق واکسن.

البته در زمان تزریق گارداسیل، پزشک شما را به مدت 15 دقیقه در محل نگاه می‌دارد تا در صورت به وجود آمدن هر نوع عوارضی، سریعا برای انجام اقدامات لازم آماده شود.

چه کسانی نباید از واکسن زگیل تناسلی استفاده کنند؟ پزشکان متخصص اورولوژی پیشنهاد کرده‌اند که واکسن گارداسیل به افرادی که در ادامه نام می‌بریم، تزریق نشود:

  • زنانی که باردار هستند، زنانی که فرزند کوچک داشته و شیرده هستند، افرادی که در سیستم ایمنی بدن‌شان ضعف دارند.

خرید واکسن گارداسیل خب، از ابتدای مقاله هم گفتیم که قرار است در این مطلب به شما نحوه خرید واکسن گارداسیل را توضیح بدهیم. ببینید، خرید واکسن گارداسیل دو ظرفیتی در ایران کار سختی نیست. اما با توجه به اینکه واکسن دو ظرفیتی بدن را در مقابل HPV های خطرناک مقاوم نمی‌کند، اغلب افراد به دنبال خرید نوع 4 و 9 ظرفیتی هستند.

متاسفانه ایران از جمله کشورهایی است که برای فروش واکسن HPV تحریم شده و این یعنی خرید آن برای ما ایرانی‌ها کار راحتی نیست. با این حال هستند بعضی از مراکز درمانی معتبر و بزرگ در کشور که با استفاده راه‌های مختلف، تحریم‌ها را دور زده و این واکسن را به کشور وارد می‌کنند.

به عنوان نمونه مجموعه uroteb که چندین سال است در شهرک غرب تهران در حوزه اوروژی فعالیت می‌کند، توانسته واکسن 4 ظرفیتی گارداسیل را وارد ایران کرده و آن را با قیمت مناسب به مشتریان به فروش برساند. این مجموعه همینطور در تلاش است که واکسن 9 ظرفیتی را هم به کشور وارد کند اما اطلاعات کاملی در مورد زمان ورود این واکسن در دست نیست.

اگر می‌خواهید برای خرید واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم یا وارد وب سایت یورو طب شده یا با شماره‌های پایین که شماره کارشناسان این مجموعه است، تماس بگیرید:

02188563242

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟ ممکن است با مطالعه مقاله تا اینجا، کمی نسبت به بیماری HPV نگران شده باشید و برای‌تان سوال شده که از کجا بفهمیم به زگیل تناسلی مبتلا هستیم یا نه؟ در ادامه جواب این سوال را می‌دهیم.

ببینید به طور کلی یکی از علائم این بیماری، وجود یک سری زائده‌های پوستی در اطراف آلت تناسلی آقایان و خانم‌هاست. مثل تصویر بالا. بنابراین اگر چنین چیزهایی را مشاهده کردید، باید سریعا به سراغ پزشک بروید. البته بعضی مواقع این علائم در اطراف مقعد یا حتی زبان فرد هم به وجود می‌آیند.

اما مشکل اینجاست که متاسفانه این ویروس در بعضی مواقع علائم ظاهری مثل این زائده‌ها را ندارد و تشخیصش به شکل چشمی و با معاینه دستی ممکن نیست. به همین دلیل است که راه‌های دیگری برای تشخیص بیماری HPV وجود دارد. مهم‌ترین راهکارها را در ادامه توضیح می‌د‌هم.

نکته: به طور کلی بهتر است به جای معاینه شخصی، به سراغ پزشک بروید تا در صورت وجود مشکل، سریعا اقدامات لازم انجام شود.

تست پاپ اسمیر تست پاپ اسمیر یکی از آزمایش‌هایی است که صرفا مختص خانم‌ها به وجود آمده. انجام این تست به کمک یک دستگاه انجام می‌شود که دهانه رحم را باز کرده و بخش کوچکی را برای نمونه‌برداری، جدا می‌کند. نتیجه این تست می‌تواند مبتلا بودن یا نبودن فرد به زگیل تناسلی را مشخص کند.

آزمایش خون روش دیگری که برای تشخیص بیماری زگیل تناسلی وجود دارد، آزمایش خون است. بر خلاف پاپ اسمیر این آزمایش هم برای آقایان و هم خانم‌ها در دسترس است. اتفاقا نکته مثبت اینجاست که این آزمایش دقت بسیار بیشتری از تست قبلی داشته و راحت‌تر می‌توانید به نتیجه آن اطمینان کنید.

مبتلایان به HPV چه کنند؟ روش‌های مختلفی برای جلوگیری از پخش شدن زگیل تناسلی در بدن و افزایش عوارض آن وجود دارد. از جمله جراحی، سوزاندن با لیزر، اسید مخصوص و... . اما در این بین تکنولوژی کرایوتراپی یکی از بهترین راهکارهاست. پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، وارد صفحه کرایوتراپی در یوطب شوید.

کلام آخر، جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی به عنوان کلام آخر، می‌خواهیم یک سری راهکار برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی در آقایان و خانم‌ها را به طور خلاصه توضیح بدهیم.

  • حتما در صورتی که شرایطش را دارید، واکسن گارداسیل بزنید، به طور مداوم و در دوره‌های منظم به سراغ پزشک اورولوژیست رفته و تست ابتلا به HPV بدهید، در انتخاب شریک جنسی دقت بالایی داشته و مطمئن شوید شریک‌تان به بهداشت جنسی اهمیت می‌دهد، از شریک‌تان بخواهید به طور مداوم برای تست به سراغ پزشک برود، قبل از برقراری رابطه مطمئن شوید کاندوم‌های استانداردی استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان حتی با استفاده از کاندوم هم با افراد مبتلا به زگیل تناسلی رابطه برقرار نکنید، از انجام فعالیت‌هایی که باعث کاهش ایمنی بدن‌تان می‌شود، مثل سیگار کشیدن، خوردن دائم قرص‌های ضدبارداری و... خودداری کنید.

در نهایت اگر متمایل به خرید واکسن گارداسیل بوده و هنوز در تصمیم خودتان مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره‌های پایین تماس گرفته و با کارشناسان فعال در این حوزه به طور رایگان مشاوره کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان