اطلاعات تماس
  • 021419*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004015193016679

آموزش مجازی بعد از کرونا

کد: 140004015193016679

https://bit.ly/36vpeiD

، تهران , (اخبار رسمی): اگر چه همه‌گیری کرونا جامعه را با مشکلات عدیده و چالش‌های بسیار سختی مواجه کرد اما سبب شکوفا شدن برخی از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف نیز شد.

آموزش مجازی بعد از کرونا
پافکو اولین شرکت دانش بنیان ارائه دهنده نرم افزارهای یکپارچه آموزش الکترونیکی

آموزش مجازی بعد از کرونا - آیا آموزش مجازی به دوران قبل از کرونا باز خواهد گشت؟ آیا همه‌ی تجاربی که در طول این چالش سخت و به بهای گزافی به دست آمده کنار گذاشته می‌شود؟ 

گسترش آموزش مجازی در سراسر جهان نیز از این دست حوزه‌ها بود. اما حال که جوانه برچیده شدنِ کرونا زده شده است و امیدواریم که به زودی دنیای بدون کرونا را ببینیم، آیا آموزش مجازی به دوران قبل از کرونا باز خواهد گشت؟ 

آیا همه‌ی تجاربی که در طول این چالش سخت و به بهای گزافی به دست آمده کنار گذاشته می‌شود؟ 

برای جواب به این سوال‌ها سراغ نظرات مسئولین، بزرگان و نهادهای عرصه آموزش رفته‌ایم. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید. 

جناب دکتر حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی در مراسم «اختتامیه دوره غیرهم‌زمان روش تدریس فارسی» که در 28 اردیبهشت 1400 برگزار شد، در مورد آموزش مجازی بعد از کرونا نیز صحبت کردند و گفتند که بعد از کرونا هم آموزش مجازی را رها نمی‌کنیم. قسمتی از صحبت‌های ایشان را در ادامه آورده‌ایم:

... 10 سال پیش تصور نمی‌کردم بعد از دهه از آن روش‌های سنتی حضوری، به چنین سطحی از آموزش دست پیدا کنیم.

ایشان به مزایای آموزش در کاهش هزینه‌های سفر، خوابگاه، غذا و ... اشاره کرد و با ذکر آمار نشان داد که نسبت تعداد دانشجو به هزینه‌ها بهبود چشم‌گیری داشته است.

علی‌اکبر صفوی رئیس کارگروه آموزش مجازی وزارت علوم در مصاحبه‌ای که در تاریخ 19 خرداد 1400 در همشهری آنلاین منتشر شده است عنوان کردند که به دلیل زیرساخت‌های خوبی در حوزه آموزش الکترونیکی ایجاد شده است، طبق مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، دانشگاه‌ها مجاز هستند بین 30 تا 50 درصد از برنامه‌های آموزشی خود را به صورت مجازی پیش ببرند. برخی از دلایل تصویب و اجرای این مصوبه به شرح زیر هستند:

  • کسب مهارت کافی اساتید برای برگزاری کلاس های مجازی آشنا شدن دانشگاه‌ها با روال مدیریت آموزش مجازی و تولید محتوای زیاد در این زمینه خو گرفتن دانش‌آموزها و دانشجوها به این سبک آموزش

ایشان پیشنهاد دادند که دانشگاه‌ها دروس کم‌اهمیت‌تر مانند دروس نظری و عمومی را به صورت مجازی برگزار کنند.

همچنین گفتند:

در حال حاضر بیش از 50% از اساتید و دانش‌پذیران از تداوم آموزش به صورت مجازی حتی بعد از کرونا رضایت نسبی دارند.

جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری دانشجو داشتند، به بحث تداوم آموزش مجازی بعد از کرونا پرداختند.

ایشان اعلام کردند که: "بحران کرونا ثابت کرد که برخی از درس‌ها می‌تواند حتی بعد از کرونا به صورت آموزش مجازی برگزار شود."

... اوایل مشکلات زیادی در رابطه با آموزش مجازی وجود داشت، از مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گرفته تا عدم آشنایی اساتید و دانشجویان. اما به تدریج مشکلات بسیار کمتر شد، زیرا اساتید یا نحوه برگزاری آموزش مجازی و ارزیابی آنلاین بیشتر آشنا شدند.

ایشان توصیه کردند دروس عملی، مهارتی، کارگاهی و درس‌هایی که با فعالیت‌های فیزیکی همراه هستند، مانند تربیت بدنی به صورت حضوری و درس‌های نظری و تئوری به صورت آموزش مجازی برگزار شود. در واقع شیوه پیشنهادی ایشان حرکت به سمت آموزش ترکیبی است.

خانم دکتر حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سالگرد مدرسه تلویزیونی به بازخوردهای خوبی که از سرتاسر کشور نسبت به تدریس معلم‌ها و کیفیت آموزش مجازی مدرسه تلویزیونی دریافت کرده‌اند اشاره کرد و گفت که آموزش مجازی سبب برقراری عدالت آموزشی شده و دسترسی به آموزش با کیفیت را برای همه دانش‌آموزان در همه نقاط ممکن کرده است.

سخن آخر

در حال حاضر چالش‌هایی که در استفاده بهینه از آموزش مجازی به صورت زیر است:

  • فرهنگ‌سازی آموزش مجازی برای اساتید و دانش‌پذیران
  • تولید محتوای آموزشی ارزشمند
  • زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مناسب
  • مهارت کار با سیستم های آموزش مجازی برای اساتید و دانش‌پذیران

پافکو اولین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده نرم افزارهای یکپارچه آموزش الکترونیکی، سابقه‌ای 18 ساله در ارائه زیرساخت‌های آموزش مجازی دارد و از آنجایی که بالاترین آمار دانشگاهی را دارد، تجربه زیادی در برگزاری کلاس آنلاین با تعداد نفرات آنلاین بالا و برگزاری آزمون های آنلاین با تعداد شرکت‌کننده‌ی زیاد را دارد. به‌عنوان مثال، اخیرا دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی روی زیرساخت ها و سیستم آموزش مجازی پافکو، بدون هیچ اختلالی آزمون‌هایی با تعداد 3000 شرکت‌کننده برگزار کرد.

علاوه بر این، شرکت پافکو در جهت آموزش کار با نرم افزارهای یادگیری مجازی، محتوای آموزشی برای اساتید و دانش‌پذیران تولید کرده و به صورت رایگان روی وبسایت این شرکت بارگزاری کرده است.

برای دریافت مشاوره رایگان در حوزه آموزش مجازی، همچنین می‌توانید از طریق شماره تماس زیر با پافکو در ارتباط باشید:

41986000 – 021

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پافکو

پافکو اولین شکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده‌ی نرم افزارهای یک‌پارچه‌ی آموزش الکترونیکی با 18 سال سابقه در صنعت آموزش مجازی می‌باشد. پافکو دارای بزرگترین جامعه آماری دانشگاهی در حوزه ارائه خدمات بسترهای آموزش مجازی می‌باشد. سابقه برگزاری آزمون های آنلاین چند هزار نفری و همچنین کلاس های آنلاین هم‌زمان چند هزار نفری برای دانشگاه‌های پیا‌نور مختلف را دارا می‌باشد.

اطلاعات تماس
  • 021419*****
[نمایش اطلاعات]