لوله پلیکا از تولید تا بازار مصرف

کد: 140004125306616705

https://bit.ly/3hAeNiP

، (اخبار رسمی): در این مقاله قصد داریم تا تاریخچه ای کوتاه از لوله پلیکا و نحوه تولید پلیکا توضیحاتی می دهیم. بعلاوه اینکه با بررسی بازار مصرف لوله پلیکا و موارد مصرف آن به معرفی انواع لوله پلیکا و برندهای موجود در بازار می پردازیم. در انتها نیز به معرفی فروشگاه های معتبر برای سفارش لوله پلیکا را معرفی خواهیم کرد.

لوله پلیکا از تولید تا بازار مصرف
لوله پلیکا از تولید تا بازار مصرف

شاید برای خیلی از شما جالب باشد که لوله پلیکا ( لوله پی وی سی ) چگونه تولید شده است؟ و تاریخچه آن به چه شکل بوده است؟ پلی وینیل کلراید ماده تشکیل دهنده لوله و اتصالات پلیکا می باشد. که این ماده مهم در اواخر قرن 19 کشف شد. با آغاز جنگ جهانی دوم ایالات متحده آمریکا برای اینکه از آلمان نازی عقب نماند. از لوله پلیکا در بسیار از کاربردهای نظامی خود به خصوص در کشتی های جنگی خود استفاده نمود. بعلاوه این که در سیم کشی های خود این لوله ها را جایگزین عایق های لاستیکی کرد.

فرآیند تولید لوله پلیکا

در صنایع بالا دستی نفت و گاز در پتروشیمی ها با تولید اتیلن که ماده اولیه پلیکا می باشد به کارخانجات تولید لوله پلیکا ارسال می گردد. سپس با الکترولیز کردن کلرید سدیم کلر و آب قلیایی را تولید می کنند. کلر و اتیلن برای تشکیل مونومر وینیل کلرید ( VCM ) مورد استفاده قرار می گیرد. با انجام عمل پلیمریزاسیون مولکول های VCM تبدیل به پلیمر پلی وینیل کلرید می شوند که به آن ( پی وی سی ) می گویند که همان ماده اولیه تولید لوله پلیکا هستند. برای همین به لوله پلیکا ( لوله پی وی سی ) می گویند.

انواع لوله پلیکا

لوله پلیکا یا همان لوله پی وی سی بر اساس کاربردها و فشاری که تحمل می کنند به سه دسته عمده تقسیم می شوند. این سه دسته از قرار زیر می باشند:

  • لوله پلیکا فشار ضعیف
  • لوله پلیکا فشار متوسط 
  • لوله پلیکا فشار قوی

این دسته بندی با توجه به فشاری که می توانند این لوله ها تحمل کنند گذاشته شده است که ضخامت و سنگینی هر یک از این لوله ها را نشان می دهد.

مزایای استفاده از لوله پلیکا

استفاده از لوله پلیکا دارای مزایا و معایبی می باشد. از جمله مزایای آن می توان به سبک بودن حمل و نقل آسان و مقاومت بالا در برابر خوردگی اشاره نمود. اما از معایب آن می توان به نصب دشوار و پر سر و صدا بودن این لوله ها اشاره کرد.

بازار مصرف لوله پلیکا

لوله پلیکا در کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن فاضلاب ساختمانی می باشد. فاضلاب ساختمان از موارد پر مصرف لوله پلیکا است که بیشترین کاربرد را دارد. اما لوله پلیکا در سیم کشی ساختمان نیز  مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه برای انتقال سیالات و مواد شیمیایی در کارخانجات نیز مورد استفاده است. 

برای تهیه لوله پلیکا برندهای مختلفی ایجاد شده اند که از جمله مهم ترین آن برند گلپایگان است. چندین برند معتبر تولید لوله پلیکا به قرار زیر است:

  • لوله و اتصالات گلپایگان
  • لوله و اتصالات یزدان
  • لوله و اتصالات پارس پلاست

شما می توانید برای کاربردهای خود از هر کدام از این برندهای معتبر استفاده نمایید. فروشگاه فجر سپاهان با دارا بودن انبارهای گسترده به فروش انبوه و عمده این محصول اقدام می کند. شما می توانید برای سفارش این محصول با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه لوله و اتصالات فجر سپاهان

فروشگاه لوله و اتصالات فجر سپاهان فعالیت رسمی خود را در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات از سال 1380 آغاز نمود. این فروشگاه عرضه کننده لوله های تک لایه، لوله های پنج لایه، پوشفیت نیوفلکس و ... از برند های معروفی چون سوپرپایپ، نیوپایپ، آذین لوله، یزد بسپار و ... می باشد.

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید