اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004145311616755

راه های ارتباطی با تلفنخانه مجلس شورای اسلامی

کد: 140004145311616755

https://bit.ly/3BHEdDJ

، (اخبار رسمی): در نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پایه و محور بسیاری از قانونگذاری ها، برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کشور است. مجلس شورای اسلامی نماد حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری ها می باشد و وظایف آن در دو بخش خلاصه می گردد: 1- قانونگذاری 2- نظارت

راه های ارتباطی با تلفنخانه مجلس شورای اسلامی
تلفنخانه مجلس شورای اسلامی

آشنایی با مجلس شورای اسلامی

رکن اصلی نهاد قانون‌گذاری در کشور ایران مجلس شورای اسلامی است که از نمایندگان منتخب مردم تشکیل شده‌است. تعداد نمایندگان مجلس(وکلای ملت) 270 نفر می باشد که به طور مستقیم توسط مردم برای پیگیری امور ملت در سطح کلان انتخاب می شوند. پس از انقلاب از سال 1362 تا 1383 اولین ساختمان مجلس شورای اسلامی، در خیابان سپه (امام خمینی کنونی) قرار داشت و از سال 1383(یعنی از دوره هفتم مجلس شورای اسلامی) ساختمان جدید در میدان بهارستان مورد استفاده قرار می گیرد. مجموع مساحت آن 25000 مترمربع است. این ساختمان بخش های گوناگونی از جمله صحن علنی، اتاق اینترنت، راهروها، اتاق ترجمه همزمان و بخش‌های مختلف الکترونیکی دارد. عموم مردم از راههای مختلفی می توانند با نمایندگان خود در ارتباط باشند. یکی از این راهها، تماس با تلفنخانه مجلس شورای اسلامی می باشد.

ارتباط با نمایندگان از طریق تلفنخانه مجلس شورای اسلامی

چنانچه بخواهید مشکلات، نظرات و یا انتقادات خود را با نمایندگان مجلس در میان بگذارید می توانید با تلفن شماره 39931 که همان شماره تلفنخانه مجلس شورای اسلامی است، تماس بگیرید و پیغام خود را در صندوق پیام های صوتی مجلس بگذارید تا وکلای ملت این پیامها را شنیده و در اولین فرصت از طریق شماره تماسی که گذاشته اید پاسخ را دریافت کنید.

افرادی که نمی توانند به صورت حضوری یا تلفنی نماینده مورد نظر خود را ملاقات کنند، از طریق اینترنت می توانند پیام خود را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در میان بگذارند. به این شکل که با مراجعه به پایگاه اینترنتی مجلس شورای اسلامی به آدرس www.parliran.ir  و با انتخاب گزینه «درگاه ارتباط مردمی» می توان خواسته خود را مطرح نمود.

راه های دیگر ارتباط با نمایندگان مجلس

پس از برگزاری سه الی چهار هفته جلسه علنی نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود می روند و در آنجا برنامه های مشخصی برای ملاقات حضوری با مردم دارند و جهت انجام این کار می توان به دفاتر نمایندگان در حوزه های انتخابیه مراجعه کرد.

برخی از نمایندگان مجلس سایت اختصاصی دارند و از طریق آن سایت می توان به راحتی نظر، شکایت، پیشنهاد و خواسته خود را ثبت کرد.

برای بسیاری از مردم به دلیل دوری راه، صرف هزینه های زیاد و یا مشکلات دیگر مراجعه حضوری به ساختمان مجلس امکان پذیر نیست. به همین خاطر بهترین راه برای برقراری ارتباط با نمایندگان مورد نظر ایجاد ارتباط تلفنی است که در سرتاسر کشور مقدور می باشد. یعنی ار طریق ارتباط با تلفنخانه مجلس شورای اسلامی می توان به راحتی مسائل خود را طرح نموده و منتظر دریافت پاسخ از مرجع مورد نظر بود. پس از تماس با تلفنخانه مجلس شورای اسلامی به شماره تماس 39931 و ثبت پیغام صوتی خود، این تماس ها بررسی شده و از طرف نماینده مدنظر پاسخ داده خواهد شد.

برخی مردم برای بیان مشکلات خود به صورت حضوری به ساختمان مجلس در خیابان مجاهدین اسلام تهران مراجعه می نمایند. البته ملاقات مردمی نمایندگان از درب شماره 2 یا همان درب شمال شرقی مجلس صورت می گیرد. در مقابل این درب شماره تلفن دفتر نمایندگان نصب شده و مردم می توانند جهت تعیین وقت دیدار با نماینده مورد نظر خود با مسئول دفتر نماینده ارتباط بگیرند. ملاقات مردمی وکلای ملت در روزهایی که جلسه علنی در مجلس برگزار نمی شود و یا کمیسیون های پارلمان دایر نیست، صورت می گیرد.

عده ای بر این باورند که پس از انتخاب شخص به عنوان نماینده مجلس دیگر دست یافتن به او خیلی سخت خواهد شد. اما بد نیست بدانید که امروزه و با کمک وسایل ارتباط جمعی به راحتی می توان با دفتر مقام مسئول ارتباط گرفت. یکی از این راهها تلفنخانه مجلس شورای اسلامی می باشد که پس از ضبط پیام صوتی و پیگیری آن، نتیجه به شخص اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی مجلس با اختصاص شماره تلفن های تلفنخانه مجلس شورای اسلامی دسترسی مردم برای ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات را فراهم نموده و به صورت منظم در اختیار مسئولین مربوطه قرار می دهد. همچنین جهت ارتباط با روابط عمومی مجلس شورای اسلامی می توان با تلفنخانه مجلس شورای اسلامی یعنی شماره 021-39931 تماس گرفت. صندوق پستى شماره 177- 11575 نیز آماده دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کتبى مردم ایران اسلامى است . جهت دریافت ملاقات حضوری نیز می توانید به آدرس تهران -میدان بهارستان - خیابان مجاهدین اسلام - مجلس شورای اسلامی مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه