اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004145313016564

هزینه ساخت سوله چگونه محاسبه می شود؟

کد: 140004145313016564

https://bit.ly/3wjxJaM

، تهران , (اخبار رسمی): هزینه ساخت یک سوله به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این فاکتورها شامل: ابعاد، جنس فلز، محل ساخت، نوع سوله، کاربرد سوله و ... است.

هزینه ساخت سوله چگونه محاسبه می شود؟
هزینه ساخت سوله

برآورده قیمت سازه فلزی سوله از این جهت اهمیت دارد که هر کسب و کار با مشخص شدن حداقل و حداکثر سرمایه لازم برای اجرای سوله می‌تواند مشخص کند که کدام‌یک از نیازهای اصلی کسب‌وکار او در اولویت قرار دارند

سوله، سازه‌ای فلزی با سقف شیب دار است؛ که براساس موارد استفاده و برحسب یک سری محاسبات فنی خاص، در ابعاد، اندازه و شکل‌های مختلف ساخته می‌شود. این بنا، براساس نوع کاربرد، دارای ابعاد متفاوتی است و این سازه در پوشش دهانه گشاد در ساختمان‌های صنعتی و کشاورزی مثل کارخانجات، انبارها، محل نگهداری هواپیما، تعمیرگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، پارکینگ‌ها، دامداری‌ها، مرغداری، فروشگاه‌های بزرگ و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به گستردگی کاربرد این سازه، اکثر کارخانه‌ها، پتروشیمی‌ها، مراکز نظامی، سازمان‌ها، ادارات، مؤسسات و ... اقدام به طراحی و ساخت سوله نموده‌اند. البته به یاد داشته باشید که هزینه ساخت سوله با توجه به ابعاد، اندازه و مصالح به کار رفته در آن، متفاوت خواهد بود. از همه مهم‌تر اینکه برای اماکنی نظیر فروشگاه، دامداری، مرغداری و امثال آن، سوله ساخته شده می‌بایست به سیستم سرمایشی و گرمایشی تجهیز گردد که این امر، مستلزم صرف هزینه زیادی خواهد بود.

برای این گونه موارد می‌توانید با راه اندازی و اجرای سوله دست دوم، هزینه‌های جاری خود را به حداقل برسانید. در ادامه به بررسی قیمت کلی ساخت سوله و عوامل تأثیرگذار بر آن می‌پردازیم.

سوله چگونه ساخته می شود؟

به‌طور کلی برای ساخت سوله و سالن‌های صنعتی، باید از قطعاتی با ابعاد متغیر استفاده شود. با توجه به اینکه وزن و ابعاد این قطعات متفاوت هستند و از همه مهم‌تر، افراد قادر نیستند به تنهایی آنها را جابه‌جا کنند، باید از جرثقیل‌های متحرک یا ثابت (جرثقیل سقفی) برای جابه‌جایی قطعات استفاده کرد. علاوه بر این، موقعیت مکانی سوله، سرعت وزش باد، میزان بارش باران و برف، ارتفاع ستون‌ها و دهانه سالن باید به‌گونه‌ای در نظر گرفته شود که سوله ساخته شده بیشترین میزان بهره‌وری و طول عمر را داشته باشد. به طور مثال در مناطق سردسیر و پرباران شمالی و شمال غربی، باید از قطعات و مصالحی استفاده کرد که در برابر باران، برف و رطوبت بیشترین استحکام و استقامت را داشته باشند. در غیر این صورت، پس از مدتی، سقف و

دیوار سوله کیفیت خود را از دست داده و نفوذ آب، رطوبت و سرما به درون محیط سوله، موجب خرابی مواد و تجهیزات موجود در آن خواهد شد.

ازآنجایی‌که بعضی از سوله‌ها به منظور نگهداری از مواد غذایی و حبوبات ساخته شده‌اند، در صورت عدم رعایت اصول فنی و مهندسی در هنگام ساخت، ضررهای جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. به عبارت دیگر هزینه ساخت سوله با توجه به موقعیت مکانی و شرایط جوی متفاوت خواهد بود.

اجزای تشکیل دهنده سوله:

  • ستون
  • ستون وال پست
  • استرات
  • سایه بان
  • نبشی سینه بند
  • باند
  • سگراد
  • رفتر
  • پرلین
  • پیچ و مهره

اگر می‌خواهید هزینه ساخت سوله کمتری پرداخت کنید، می‌توانید سوله سبک بسازید. اما مزیت سوله سبک چیست؟ سوله‌های سبک با توجه به ابعاد، اندازه و مصالح به کار رفته در ساخت آن، به نسبت از سایر سوله‌ها قیمت مناسب‌تر و کمتری دارند.

نکات کلیدی درباره هزینه ساخت سوله:

برای اینکه بتوانید یک برآورد دقیق از هزینه ساخت سوله داشته باشید، می‌بایست تمامی جوانب و شرایط محیط، اعم از بررسی نقشه ساختاری طراحی شده از سوله، محل قرارگیری جرثقیل، محل عبور ادوات و تجهیزات برای ساخت سوله، محل زیرسازی و فونداسیون سوله و ... را مدنظر قرار دهید.

عدم رعایت هر یک از اصول و استانداردهای لازم، سبب بروز مشکلاتی در طول فرآیند ساخت سوله یا پس از آن خواهد شد. به طور مثال در سوله سبک به دلیل ارتفاع کم سقف سوله، امکان نصب جرثقیل ثابت در آنها وجود ندارد. از این رو می‌بایست از جرثقیل‌های متحرک استفاده کرد که این امر مستلزم صرف هزینه زیادی است. زیرا در طول مدت زمان ساخت سوله به‌منظور جابه‌جایی تجهیزات، قطعات و مصالح، باید جرثقیل در اختیار مهندسین و معماران قرار داشته باشد.

یکی از نکات دیگری که تأثیر بسزایی بر قیمت کلی ساخت سوله دارد، نوسانات قیمت فولاد و آهن است. با توجه به نوسانات قیمت ارز و تحریم‌ها، قیمت کالا و محصولات اساسی به ویژه آهن‌آلات در حال افزایش است. در نظر داشته باشید اگر قصد ساخت یک سوله یا راه‌اندازی مجدد سوله دست دوم را دارید، تمامی استانداردهای لازم و نحوه کاربری را مدنظر قرار دهید و پس از آن، اقدام به راه‌اندازی و اجرای سوله کنید.

رعایت تمامی نکات و اصول ایمنی و استانداردهای لازم، نه تنها موجب بهبود کیفیت و کارایی سازه‌ها می‌شود، بلکه سبب اطمینان و آرامش خاطر سازنده از ساخت یک بنای مستحکم و مقاوم، از هر نظر می‌گردد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ساخت سوله:

عوامل متعددی در هزینه ساخت سوله تأثیرگذار هستند و برای تعیین قیمت دقیق، باید به تمامی فاکتورها دقت کرد. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت ابعاد دهانه
  • شدت نیرویی که به سوله وارد می‌گردد
  • نوع و کیفیت مصالح و تجهیزات مورد استفاده در ساخت سوله
  • وزن فلزات مصرفی در سوله و کیفیت آن
  • مهارت و سابقه تیم اجرا کننده ساخت سوله
  • نوسان قیمت فولاد
  • بتن
  • اجرا
  • نصب و عایق‌کاری

بنابراین در هنگام برآورد دقیق هزینه ساخت سوله، حتماً تمامی موارد فوق را مدنظر قرار دهید.

سخن پایانی:

هزینه ساخت سوله و برآورد هزینه‌های اجرای این سازه فلزی، برای کسب و کارها از این جهت اهمیت دارد که می‌توانند با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، حتی ابعاد سوله و امکانات آن را نیز مشخص کنند. چالش اصلی اینجاست که غیر از افزایش روز افزون قیمت مصالح مورد نیاز برای ساخت سوله، عوامل دیگری روی هزینه نهایی تاثیرگذار هستند. بنابراین شما به ‌عنوان کارفرما لازم است علاوه‌بر آشنایی با این عوامل با بررسی شرایط مختلف و نیازهای صنعت خود، بهترین و مناسب‌ترین سازه را انتخاب کنید.

شرکت پولادین دژ با پشتوانه تجربه‌های موفق در طول سالیان متمادی و با بهره‌گیری از پرسنل و کادری مجرب و کارآمد، یکی از فعالان در زمینه سازه‌های فلزی است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های طراحی و ساخت انواع اسکلت و سازه‌های فلزی، استراکچرهای صنعتی و سازه‌های عظیم صنعتی در کشور است. تاکنون نیز پروژه‌های عظیمی را در کارخانه‌های بزرگ، پتروشیمی ها، پایپ رک‌ها و صنعت نفت، گاز و کشتیرانی طراحی و اجرا نموده است. تا جایی که با بهره‌مندی از امکانات کامل و به روز، در کنار همکاری با بهترین صنایع طراحی و ساخت سازه‌های صنعتی، به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دانش بنیان و پیشرو در ساخت انواع سازه تبدیل شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت پولادین دژ به نشانی اینترنتی pooladindezh.com مراجعه کنید و با خدمات این مجموعه آشنا شوید. همچنین شما می توانید از طریق ایمیل [email protected] با این شرکت در ارتباط باشید. بنابراین اگر می‌خواهید سوله بسازید و نگران هزینه ساخت سوله مورد نظر خود هستید، با کارشناسان این مجموعه با شماره 021-78369 تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پولادین دژ

پدکا (پولادین دژ کاوه) به پشتوانه سال‌ها تجربه در حوزه طراحی و ساخت انواع اسکلت‌های فلزی و استراکچرهای صنعتی، سازه‌های صنعتی عظیمی را برای صنایع مختلف و حیاتی کشور همچون کارخانجات بزرگ،پتروشیمی ها ، پایپ رک ها و صنعت نفت و گاز و کشتیرانی، اجرا کرده است. در این میان عواملی چون بهره‌مندی از امکانات کامل، مدرن و به‌روز در کنار همکاری با بهترین‌های صنعت طراحی و ساخت سازه‌های صنعتی، پیشرفتی قابل توجه را برای پولادین دژ کاوه رقم زده و این مجموعه را به یکی از بزرگترین شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشرو در حوزه ساخت انواع سازه تبدیل کرده است. شرکت پولادین دژ کاوه، به عنوان یک شرکت پیشرو و تکنولوژی محور در حوزه طراحی، ساخت و اجرای انواع سازه‌های فولادی فعالیت دارد. این شرکت هم‌گام با تغییرات در صنعت ساخت سازه‌های سنگین، بزرگ و بلندمرتبه در دنیا قدم برداشته و با بهره‌مندی از نیروی متخصص، کارکشته و مجرب تلاش کرده تا از تجهیزات و امکانات موجود برای ارتقای سطح کیفیت و خدمت رسانی به ‌صنایع مختلف از جمله کارخانجات، حوزه نفت و گاز، حوزه سازه‌های دریایی، ساخت سازه‌های صنعتی و آشیانه هواپیما و انواع دیگر قدم‌های بزرگی را بردارد و در این راستا به عنوان یکی از برترین و موفق‌ترین شرکت در حوزه خود سابقه بسیار درخشانی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید