اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004155314416769

با سونار استار باغ رویایی ات را روی بام بساز

کد: 140004155314416769

https://bit.ly/2VhiIcZ

، (اخبار رسمی): در زندگی شهری و بسیاری از سازه های مدرن، حیاط کمتر دیده می شود و یا محیط آن برای داشتن باغی با فضای دوست داشتنی بسیار کم است. بسیاری از افراد دوست دارند فضای شخصی متعلق به خود را داشته باشند و مکانی دوست داشتنی و امن برای خود فراهم کنند.

با سونار استار باغ رویایی ات را روی بام بساز
با سونار استار باغ رویایی ات را روی بام بساز

فضای سبز و باغی زیبا و مینیاتوری روی پشت بام بهترین ایده‌ای بود که به فکر انسان های مدرن رسید تا فضای بسته و خشک آپارتمان ها را، به محیطی صمیمی‌تر تبدیل کند. اگر شما هم می خواهید باغ رویایی و روف گاردن منحصر به فرد خود را داشته باشید، حتماً با تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات طراحی روف گاردن

طراحی و ساخت هر بخش از خانه یا مجتمع مسکونی، چهارچوب های خاصی دارد که آن را تعریف می کنند و درواقع با رعایت کردن و دنبال کردن این نکات، می توانید راحت‌تر به هدف خود برسید و نتیجه بسیار بهتری بگیرید. درواقع روف گاردن با توسعه شهر نشینی و زندگی مدرن، برای ایجاد فضای سبز و رشد کیفیت محیط زیستی در نواحی شهرنشین گسترش پیدا کرد.

اولین بار این ایده در سال 1970 مطرح شد و توانست کیفیت هوا را از نظر وجود گرد و غبار تا 85 درصد بهبود دهد و هوا را تا حدی خنک‌تر کند. همچنین باعث هزینه های سرمایشی و گرمایشی شد و به همین جهت وسعت بیشتری پیدا کرد.

روف گاردن به معنای محیطی است که درصد زیادی از آن توسط پوشش گیاهی طبیعی و گل ها و خاک احاطه شده باشند. جنس سقف باید به گونه‌ای باشد که بتواند این حجم از خاک و گیاه را تحمل کند و سیستم آبیاری مخصوص به آن باید ایجاد شود. همچنین ریشه گل ها و گیاهان باید جای رشد داشته باشند. در ساخت روف گاردن های مدرن، لایه های مختلفی دارند و امکانات متناسب برای آن ها در نظر گرفته می شود. روف گاردن ها دو نوع سنتی و مدرن دارند.

گفته می شود اولین روف گاردن ها که به چمن و فضایی سبز مختصر می شدند، مربوط به پشت بام های بابل در 7000 پیش از میلاد مسیح ساخته شده‌اند. توسعه این ایده به طور جدی از آلمان در دهه 1960 میلادی انجام شد. هانس لوز، پروفسور معماری منظره از آلمان، این ایده را نه به عنوان بخشی لاکچری برای ساختمان ها، بلکه عضوی واجب جهت بهبود وضعیت محیط زیست مطرح کرد.

برخی نکات هستند که باید حتماً به آن ها دقت کنید تا بتوانید فضایی مناسب و کاربردی خلق کنید. اولین نکته مهم درباره روف گاردن این است که این فضا کاملاً باز است و حریم خصوصی ممکن است به طور کامل در آن رعایت نشود و اگر ساختمان های هم ارتفاع اطرافتان باشند، کاملاً می توانند این محیط را ببینند. اگر می خواهید فضای شخصی بیشتری داشته باشید، می توانید از پارتیشن ها، شیشه های بدون دید و نرده استفاده کنید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، روف گاردن شامل پوشش گیاهی می شود و در اصل باید از گیاهانی استفاده کنید که در این فضا رشد کنند و مناسب این شرایط مکانی و آب و هوایی باشند. می توانید برای پشت بام های کوچک از گیاهان کوچک‌تری استفاده کنید. برای فضاهایی که کمی بزرگ‌تر هستند، می توانید از درختچه ها و گل های بوته‌ای نیز استفاده کنید.

برای اینکه بخواهید یک روف گاردن داشته باشید، باید فضای موردنیاز را آماده کنید تا بتوانید گیاهان و دیگر جزئیات را به آن اضافه کنید. بستر مناسب باید برای گیاهان و وسایل آماده شود. کف پشت بام باید برای چنین کاری مناسب باشد و اگر نبود، می توانید زمینه سازی لازم را انجام دهید.

شاید شما هم این نکته را شنیده باشید که نگهداری از به دست آوردن مهم‌تر است. شما باید نکات باغبانی را به خوبی بدانید تا بتوانید از روف گاردنی که ساخته‌اید نگهداری کنید؛ بنابراین بهتر است پیش از ساختن باغ رویایی تان، به نگهداری بعد هم فکر کنید و زمینه های لازم را برای این کار آماده کنید.

همه چیز از یک مرکز ساخته شده‌اند و شاید به همین دلیل است که مرکز داشتن هر محیط معماری می تواند جلوه ی بصری خاصی در فضا ایجاد کند. شما هم می توانید برای روف گاردن خود از یک آب‌نما و یا گیاهانی که دوست دارید به عنوان یک مرکز استفاده کنید.

وسایل لازم برای چیدن چمن مصنوعی پشت بام

نورپردازی

نورپردازی این فضا نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. بهتر است در شب با استفاده از چراغ ها و ریسه ها، نمایی رویایی در روف گاردن خود ایجاد کنید. می توانید از انواع چراغ های تزئینی مخصوص فضای باز استفاده کنید.

سازه عمودی

می توانید با ایجاد سازه های عمودی کل ها را آویزان کنید و نمایی آلاچیق مانند ایجاد کنید. همچنین می توانید از نور های آویزی برای زیباسازی محیط بهره ببرید.

مبلمان

حتماً در عکس ها و یا فیلم ها دیده‌اید که در روف گاردن از مبل یا کاناپه هم استفاده می شود. درواقع می توانید با گذاشتن مبلمان در این فضا، محیطی امن برای خود در نظر بگیرید. معمولاً بهتر است از مبلمان راحتی و یا میز و صندلی هایی با کانسپت راحتی استفاده کنید. فراموش نکنید استفاده از طرح های سلطنتی در یک باغ مینیاتوری و یا روف گاردن مدرن جذاب نخواهد بود.

پوشش گیاهی

بسیاری از افراد دوست دارند فضای سبز بیشتری داشته باشند و حتی از چمن روی روف گاردن استفاده کنند. چمن سبز سراسری باعث می شود نمای کلی باغ شما بسیار یونیک تر دیده شود و گل و گیاهان دیگر هم نمای زیباتری بگیرند و بهتر دیده شوند. تنها مشکلی که وجود دارد، عدم امکان استفاده از چمن به دلیل وزن زیاد آن و خاک مورد استفاده خواهد بود. درواقع چمن طبیعی به رسیدگی زیادی نیاز دارد و مشکلات زیادی را رقم می زند که همین نکته باعث می شود افراد زیادی از آن صرف نظر کنند.

با این حال استفاده از چمن مصنوعی مناسب می تواند نمای روف گاردن شما را کاملاً زیر و رو کند. بدون اینکه هزینه های سنگینی بپردازید و خرابی به بار بیاورید، صاحب یک روف گاردن سرسبز و کم نظیر خواهید شد.

چمن مصنوعی مناسب برای پشت بام

به دلیل کوچک و محدود بودن محیط خانه ها، زمینی برای باغ در نظر گرفته نمی شود و وجود چنین فضای سبزی در روف گاردن می تواند بسیار دوست داشتنی و امید بخش باشد. برای خلق چنین فضایی به فضای سبز زیادی احتیاج خواهید داشت. فضای سبز علاوه بر گل و گیاهان، شامل چمن هم می شود. چمن سبز می تواند محیط زیادی را پوشش دهد و فضا را بسیار خاص تر جلوه دهد.

با این حال بسیاری از افراد به دلیل شرایط سخت نگهداری و یا نداشتن شرایط مناسب برای استفاده از چمن طبیعی، از این بخش صرف نظر می کنند. هوشمندانه‌ترین انتخاب که امروزه توسط بسیاری از طراحان مدرن نیز استفاده می شود، چمن مصنوعی است. چمن های مصنوعی طول عمر زیادی دارند و مراقبت از آن ها بسیار راحت‌تر است. همچنین در انواع سطوح قابل استفاده هستند و باعث خرابی زمین پشت بام نمی شوند. از طرفی با بحران جهانی کمبود آب مواجه هستیم و استفاده از چمن مصنوعی برای پشت بام به نوعی حمایت از محیط زیست هم محسوب می شود. همان زیبایی را با دردسر کمتر و ماندگاری بالا خواهید داشت.

اگر چمن مصنوعی خوبی خریداری کنید، لازم نیست درباره رنگ آن هم نگران باشید زیرا خراب نمی شود و اگر تراکم آن بالا باشد، با رفت و آمد خراب و له نمی شود.

با چمن های مصنوعی سونار استار به میزبانی بهار بروید

روف گاردن از بخش هایی است که افراد زیادی به آن علاقه دارند و وجود آن می تواند به محیط زیست نیز کمک کند. برای ساختن روف گاردن باید به نکاتی توجه شود که در این مقاله به صورت کامل بیان کردیم. یکی از بخش های فوق‌العاده تأثیرگذار، چمن است که به دلیل سازگاری بهتر با محیط، وزن کمتر، هزینه مقرون به صرفه، ماندگاری بالا و غیره، چمن مصنوعی انتخاب بهتری از چمن طبیعی است.

چمن مصنوعی سونار استار (http://sonarstar.com/) از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. سونار استار بهترین و سازگارترین چمن ها را برای استفاده های مختلف تولید می کند. شما می توانید با توجه به سلیقه خود، از چمن های مصنوعی با رنگ های مختلف برای روف گاردن و ساختن باغ رویایی خود استفاده کنید. استفاده از چمن مصنوعی تراس و چمن مصنوعی پشت بام می تواند بسیار هوشمندانه و کاربردی باشد زیرا وزن زیادی ندارند و به سازه های کف ساختمان نیز صدمه نمی زنند. برای دریافت هرگونه مشاوره برای خرید چمن مصنوعی از طریق کانال های زیر با کارشناسان سونار استار در ارتباط باشید:

تهران، خیابان مطهری، بعد از چهارراه سهروردی، نبش بن بست امیر، پلاک 56، واحد 2

کدپستی: 1566785653

شماره تماس: 021-54863

آدرس ایمیل: [email protected]

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | دکوراسیون و منزل