اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004195318616790

هوش کلامی تعریف و زیرشاخه ها

کد: 140004195318616790

https://bit.ly/3e6Cv5o

، (اخبار رسمی): هوش کلامی توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات و حل مشکلات با استفاده از استدلال مبتنی بر زبان است. دنیای مدرن ما برای معنی و بیان دانش، از زبان گفتاری استفاده می کند. همه افراد از هوش کلامی تا حدی بهره مند هستند. همه ما از یک نامه ساده گرفته تا نوشتن یک رمان و تا صحبت با یکدیگر،م.

هوش کلامی تعریف و زیرشاخه ها
هوش کلامی

درک تعریف هوش کلامی

آیا می دانستید هنگامیکه با شخصی صحبت می کنیم یا با دوستی شوخی می کنیم، همه ما از مهارتی بنام هوش کلامی استفاده می کنیم ! آیا تا به حال از دیدن کودکی که درست مثل یک بزرگسال صحبت می کند تعجب کرده اید؟ کودکانی که موفق شدند بزرگترهای خود را تحت تأثیر آنچه می گویند قرار دهند، از هوش کلامی بالایی برخوردار هستند. بنابراین، هوش کلامی چیست؟ و چرا مهم است که کودک توانایی بالایی در هوش کلامی داشته باشد؟

هوش کلامی توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات و حل مشکلات با استفاده از استدلال مبتنی بر زبان است. دنیای مدرن ما برای معنی و بیان دانش، از زبان گفتاری استفاده می کند. همه افراد از هوش کلامی تا حدی بهره مند هستند. همه ما از یک نامه ساده گرفته تا نوشتن یک رمان و تا صحبت با یکدیگر، از هوش کلامی خود در بسیاری از فعالیت های مربوط به زبان استفاده می کنیم.

طبق نظریه هوارد گاردنر استاد دانشگاه هاروارد درباره هوش های چندگانه، هوش کلامی انسان یکی از هشت نوع هوش است. اگرچه همه افراد از هوش کلامی برخوردارند، اما برخی از آنها دارای هوش بالاتری هستند. نام های فراموش نشدنی ادبیات جهان مانند ویلیام شکسپیر، سر آرتور کانن دویل، آگاتا کریستی و ادگار آلن پو نمونه های بسیار خوبی از افرادی هستند که توانایی بالایی برای هوش کلامی داشتند. نظریه هوشهای چندگانه که توسط هوارد گاردنر در سال ۱۹۸۳ پیشنهاد شد، انقلابی در درک ما از هوش ایجاد کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره تحقیقات پشت تئوری وی بیشتر بدانید.

هوشهای چندگانه که توسط هوارد گاردنر در سال ۱۹۸۳ پیشنهاد شد، انقلابی در درک ما از هوش ایجاد کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره تحقیقات پشت تئوری وی بیشتر بدانید.

نظریه هوش هشتگانه هوارد گاردنر

تئوری هوش های چندگانه، ایده یک ضریب هوشی واحد را به چالش می کشد، جایی که انسان ها دارای یک “رایانه” مرکزی هستند که در آن هوش قرار دارد. هوارد گاردنر، استاد هاروارد که در ابتدا این نظریه را ارائه داده است، می گوید که انواع مختلفی از هوش انسانی وجود دارد که هر یک نمایانگر روشهای مختلف پردازش اطلاعات است:

هوش کلامی – زبانی، به توانایی فرد در تجزیه و تحلیل اطلاعات و انجام کارهایی شامل زبان شفاهی و نوشتاری، مانند سخنرانی ها، کتاب ها و ایمیل ها، اطلاق می شود.

هوش ریاضی- منطقی، توانایی توسعه معادلات و اثبات ها، محاسبات و حل مسائل انتزاعی را توصیف می کند.

هوش بصری – فضایی، به انسانها امکان می دهد نقشه ها و انواع دیگر اطلاعات گرافیکی را درک کنند.

هوش موسیقی، افراد را قادر می سازد تا انواع مختلف صدا را تولید و معنا بخشند.

هوش طبیعت گرایانه، به توانایی شناسایی و تمایز بین انواع مختلف گیاهان، حیوانات و تشکیل دهنده های شرایط آب و هوایی موجود در جهان طبیعت اشاره دارد.

هوش حرکتی- بدنی، مستلزم استفاده از بدن خود برای ایجاد محصولات یا حل مشکلات است.

هوش بین فردی، نشان دهنده توانایی شناخت و درک خلق و خوی، خواسته ها، انگیزه ها و اهداف دیگران است.

هوش درون فردی، به توانایی افراد در شناخت و ارزیابی خصوصیات در درون خود اشاره دارد.

برای مطالعه کامل این مقاله به وبسایت احمد انصاری مراجعه کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

احمد انصاری

سلام و درود امیدوارم حال و احوالتون عالی باشه من احمد انصاری هستم نویسنده , مدرس و مربی در زمینه آموزش مهارتهای ارتباطی مثل مذاکره فن بیان و سخنرانی فعالیت می کنم شاید بهترین معرفی از من در این جمله نهفته باشه که من عاشق آموزش و ارتباط برقرار کردن با دیگران هستم

اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان