اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004205320716798

مهمترین پارامتر های تاثیرگذار بر قیمت کابل برق

کد: 140004205320716798

https://bit.ly/36pFNfM

، تهران , (اخبار رسمی): سیم و کابل و به طور کلی الکتریسیته اجزای جدایی ناپذیر زندگی انسان مدرن و صنعتی هستند.کاربرد های فراوان سیم و کابل باعث شده تا تولیدکنندگان و همچنین مصرف کنندگان خانگی و صنعتی فراوانی داشته باشد. به این منظور، بررسی قیمت کابل برق و راه های محاسبه یا تشخیص کیفیت آن موضوعی مهم و کاربردی به شمار می رود.

مهمترین پارامتر های تاثیرگذار بر قیمت کابل برق
صنایع کابل کمان نیز یکی از بزرگترین شرکت های تولید سیم و کابل است.

تولید سیم و کابل برق، کاری تخصصی و مهندسی شده است که انجام آن نیاز به نیروی متخصص، اخذ استاندارد ها و گواهی نامه های مختلفی دارد. یکی از راه های شناخت یک تولید کننده معتبر نیز همین گواهی نامه ها است

کابل های برق دارای نوع های مختلفی هستند و هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. به تبع این تنوع بر قیمت کابل های برق نیز تاثیر میگذارد. قیمت کابل برق توسط پارامترهای مختلفی تعیین میشود. قیمت کابل برق نسبت به گذشته افزایش داشته است و علت این افزایش قیمت، گران شدن فلزاتی مثل مس، آلومینیوم و آهن است.

پارامتر هایی که بر قیمت کابل اثر می گذارند: ایرانی یا خارجی بودن کابل، نوع رسانا، کیفیت و قطر کابل ها. برای اثر هر یک از این پارامتر ها بر قیمت کابل برق توضیحات مختصری ارائه خواهیم کرد.

تفاوت کابل مسی و کابل آلومینیومی از لحاظ قیمت

در سال های اخیر کابل های آلومینیومی جایگزین بسیار مناسبی برای کابل های مسی در زمینه ی توزیع برق شده اند. خیلی از افراد فکر میکنند که جایگزینی کابل آلومینیومی با کابل مسی باعث افت ولتاژ و جریان برق و بالا رفتن دمای کابل میشود اما اینطور نیست. کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی مقاومت بیشتری دارند.

کابل های آلومینیومی شامل دو دسته کابل های زمینی و کابل های خودنگهدار هستند. کابل های خودنگهدار در مدت کوتاهی رونق خوبی در بازار گرفتند. زیرا از استاندارد های لازم برخوردار هستند. از مزایای کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی میزان پایین بودن مقاومت الکتریکی کابل های آلومینیومی است؛ هرچه مقاومت الکتریکی پایین تر باشد بهتر است.

اما مهم ترین تفاوت میان کابل های مسی و کابل آلومینیومی صرفه اقتصادی کابل آلومینیومی است. قیمت کابل های آلومینیومی نسبت به کابل مسی مناسب تر است و با توجه به گرانی روز افزون قیمت کابل مسی، کابل آلومینیومی ارزان تر و در دسترس هستند و خطر به سرقت رفتن کابل آلومینیومی نیز کمتر است.کاربرد کابل های آلومینیومی در توزیع برق ساختمان های مسکونی، سیم کشی برق بعضی از هواپیماها و خطوط انتقال نیرو و توزیع برق محلی است.

نکاتی که هنگام خرید کابل برق باید بدانیم

در ادامه ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

اگر در زمینه ی خرید کابل اطلاعات کافی ندارید حتما با یک متخصص به فروشگاه مراجعه کنید.

توجه کنید کابل سنگین لزوما یک کابل با کیفیت نیست. بعضی از تولید کنندگان سود جو با کم کردن حجم هادی و افزایش عایق سعی میکنند محصول بی کیفیت را به جای محصول استاندارد به فروش رسانند. البته که قطر مناسب عایق میتواند از اتصال کابل ها جلوگیری کند اما هادی درون آنها باید دارای حجم مناسب باشد و قطرعایق نیز به طور استاندارد روی هادی کشیده شده باشد. سعی کنید در این زمینه از یک متخصص در زمینه ی برق کشی کمک بگیرید.

جنس هادی بسیار مهم است. هادی از جنس مس بهترین هادی است و بر آلومینیوم و قلع برتری دارد.

سطح سیم و کابل ها باید بدون برجستگی یا فرو رفتگی باشد.

در صورت برش در سطح مقطع کابل، هادی باید درست در مرکز عایق باشد.

عایق باید به طور یک دست و مساوی روی هادی کشیده شده باشد.

چه عواملی بر قیمت خرید سیم و کابل موثرند؟

قیمت مواد اولیه آن و هزینه های تولید: فلزی که در تولید سیم و کابل مورد استفاده قرار می گیرد، آلومینیوم و یا مس است. قیمت این دو فلز رسانا تاثیر زیادی در تعیین و یا تغییر قیمت سیم و کابل دارد. با بالا رفتن قیمت داخلی و یا جهانی مس و آلومینیوم شاهد تاثیر مستقیم آن بر قیمت سیم و کابل خواهیم بود. البته عایق دار بودن سیم هم بی تاثیر در تعیین قیمت نیست.

میزان مواد استفاده شده: مس و عایقی که در تولید مورد استفاده قرار می گیرد از دیگر عوامل موثر بر قیمت است که البته بیشتر بستگی به نوع عایق دارد که pvc و یا XLPE می باشد.  باید بدانید که عایق XLPE به مراتب قیمت بالاتری دارد.

میزان مس استفاده شده: مسی که برای تولید سیم و کابل مورد استفاده قرار می گیرد در تعیین قیمت و خرید سیم و کابل تاثیر گذار است. قیمت مس همیشه با نوسانات زیادی همراه می باشد.

عملکرد سیم و کابل: قیمت کابل و سیم به عملکرد آن نیز بستگی دارد و می تواند یکی از عوامل تغییر دهنده قمیت باشد. چنانچه از سیم و کابل به صورت زیرزمینی استفاده می شود، باید حتما روکش ارمور داشته باشد و چنانچه در مکان های شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد، نیاز به غلاف سربی دارد.

همچنین از دیگر عوامل تاثیر گذار می توان به قیمت انرژی، هزینه حمل و نقل و دستمزد نیروی انسانی اشاره کرد.

برای خرید و بررسی قیمت کابل برق به کجا مراجعه کنیم؟

تولید سیم و کابل برق، کاری تخصصی و مهندسی شده است که انجام آن نیاز به نیروی متخصص، اخذ استاندارد ها و گواهی نامه های مختلفی دارد. یکی از راه های شناخت یک تولید کننده معتبر نیز همین گواهی نامه ها است.

یکی از تولیدکنندگان معتبر ایرانی، صنایع کابل کمان می‌باشد. این واحد در ابتدای سال ۱۳۷۳ موفق اخذ پروانه بهره برداری با ظرفیت ۱۵۰۰۰ تن موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ملی (ISIRI) گردید و هم اکنون با سابقه درخشان خود یکی از تولیدکنندگان موفق در این صنعت می باشد. این شرکت توانست در سال های نخست گواهینامه ISO 9001:2008 و CE را اخذ نموده و هم اکنون مجهز به انواع ماشین آلات از شرکت های سازنده معتبر اروپایی قادر به تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف برق و مخابراتی، کابل های کنترل و ابزار دقیق مطابق با انواع استانداردهای ملی (ISIRI 607,3569-1, 1926,.…) و بین المللی (IEC, BS, VDE,….) می باشد.

برای ارتباط با دفاتر فروش صنایع کابل کمان می توانید از طریق راه های ارتباطی 01333260197 دفتر فروش‌ رشت و همچنین 02133991055 دفتر فروش‌ تهران اقدام کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صنایع کابل کمان

صنایع کابل کمان نیز یکی از بزرگترین شرکت های تولید سیم و کابل است که سال هاست با تولید نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پروژه های ساختمانی،ادارات برق منطقه ای و مخابرات و همچنین مکان های عمومی از جمله شهرداری ها، فضاهای فرهنگی و رفاهی با کیفیت ترین محصولات را ارائه می کند و نقش مهمی در صنایع برق کشور دارد. شرکت کابل کمان که یکی از تولیدکنندگان موفق در صنعت برق است که سابقه طولانی نیز در این زمینه دارد در ابتدای سال 1373 بعد از اینکه به همراه نیروهای متخصص و کارشناسان باتجربه مراحل نصب ماشین آلات را گذراند و همچنین زیرساخت های مناسب را فراهم کرد موفق شد پروانه بهره برداری با ظرفیت 15000 تن را دریافت کند و همجنین موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ملی (ISIRI) شد. شرکت کابل کمان در سال 1370 در زمینی به مساحت 40000 متر مربع که در شهرک صنعتی شماره یک زنجان واقع بود فعالیتش را آغاز کرد. شرکت کابل کمان در حال حاضر از بهترین ماشین آلات شرکت های سازنده معتبر اروپایی استفاده می کند و به تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف برق و مخابراتی، کابل های کنترل و ابزار دقیق مشغول است. مصولات شرکت کابل کمان مطابق با استاندارهای ملی و بین المللی است و مصولاتی با بهترین کیفیت را ارائه می دهد و به صورت گسترده نیاز بازارهای داخلی و کشوهای همسایه با بالاترین کیفیت و سازگار با اهداف مشتری عرضه می کند.

اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید