اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004235325916199

تاثیر تحریم بر قیمت پیچ و مهره در ایران

کد: 140004235325916199

https://bit.ly/3hB7x7l

، تهران , (اخبار رسمی): حوزه صنعت به قدری گسترده و وسیع است که تجهیزات بسیار متنوعی را در بر می‌گیرد. تجهیزات کوچک و بزرگ بسیاری در صنعت وجود دارد. برخی از آن‌ها ابعاد میلی‌متری و سانتی متری دارند اما به هر حال وجودشان برای صنعت ضروری است.

تاثیر تحریم بر قیمت پیچ و مهره در ایران
تاثیر تحریم بر قیمت پیچ و مهره در ایران

حوزه صنعت به قدری گسترده و وسیع است که تجهیزات بسیار متنوعی را در بر می‌گیرد. تجهیزات کوچک و بزرگ بسیاری در صنعت وجود دارد. برخی از آن‌ها ابعاد میلی‌متری و سانتی متری دارند اما به هر حال وجودشان برای صنعت ضروری است. پیچ و مهره یکی انواع این تجهیزات با ابعاد کوچک و متنوع است. قبل از هر چیزی بهتر است تعریف مختصری از این محصول داشته باشیم. این تجهیز ساختار بسیار ساده‌ای دارد و عموم افراد با آن آشنایی دارند. پیچ نوعی اتصال است است که از بدنه رزوه شده و سرپیچ یا گل پیچ تشکیل شده است. مهره نیز به قطعات کمکی جهت اتصال صحیح گفته می‌شود. در کل پیچ و مهره از عمده‌ترین روش‌های اتصالات در صنایع مختلف است.

اتصالات پیچ و مهره از نوع مکانیکی می‌باشد چون به باز و بسته شدن نیاز دارد. از طرفی برخی سازه‌ها دارای لرزه‌هایی هستند که باید پس مدتی پیچ آن‌ها محکم و تنظیم شود. این نوع اتصال بر خلاف جوش یا چسب که دائمی هستند، قابل باز شدن و موقتی است. در مبحث پیچ و مهره  تعاریف بسیاری از جمله ابعاد، خواص مکانیکی، فیزیکی، طراحی، روش تولید، انواع محصول، خوردگی، عیوب احتمالی، آنالیز شیمیایی و غیره مطرح می‌شود. معمولاً در پیچ‌های فلزی از فولاد کربن استفاده می‌شود که در انواع فولاد کربن پایین، کربن متوسط و کربن بالا وجود دارد. مهم‌ترین عاملی که در کیفیت و در نهایت در قیمت این اتصالات نقش دارد جنس و مواد اولیه محصول است.

امروزه نوسان در بازار ارزی رایج کشور بر روی تمام محصولات تولیدی مخصوصاً محصولات صنعتی اثر سویی گذاشته است. عوامل بسیاری در قیمت پیچ و مهره نقش دارند. این متریا‌ل‌ها شامل جنس پیچ، ابعاد، ارتفاع، طول پیچ، قطر، پوشش و غیره می‌شود. به عنوان مثال این محصول در جنس‌های مختلف آهنی، فولادی، مسی، برنجی، استیل، آلومینیوم و آلیاژهای دیگر وجود دارد که هر کدام از این‌ها استاندارهای مخصوص خود را دارند. قطعاً تعیین جنس در قیمت نهایی محصول تأثیر مستقیمی دارد. ابعاد و قطر پیچ با توجه به کاربرد آن‌ها در موقعیت‌های مختلف انتخاب می‌شود. پوشش پیچ نیز با توجه به شرایط محیطی که در آن قرار می‌گیرد، متفاوت است.

پیچ و مهره های موجود در بازار یا وارداتی هستند و یا تولید داخل کشور می‌باشند. پیچ‌های وارداتی به دلیل وجود تحریم‌ها و افزایش ارزش دلار قیمت‌ بسیار بالاتری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند. حتی برخی از آن‌ها به سختی وارد می‌شوند. این در حالی است که تولیدکنندگان برای تولید پیچ‌ باکیفیت در داخل کشور مجبور‌ند مفتول‌های مورد نیاز را از خارج وارد کنند. برای اعمال و تأثیر تحریم بر روی این محصولات فرقی نمی‌کند مواد اولیه وارد کنید یا محصول تولیدی نهایی را خریداری کنید چون به‌ هر حال قیمت‌ آن‌ها بر اساس ارزش دلار آمریکا محاسبه می‌شوند. بنابراین حتی تولید داخل نیز به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده نخواهد بود. این تحریم‌ها نه تنها در قیمت پیچ و مهره نقش دارند بلکه نرخ انواع اتصالات را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

بهترین فروشگاه پیچ و مهره را معرفی کنید؟

همان‌ طور که گفتیم این اتصالات و انواع انکر‌ها در تنوع بسیار بالایی از جهات مختلف  وجود دارند و در انتخاب نوع مناسب آن‌ها فاکتورهای بسیاری مطرح می‌شود که باید بر حسب آن به خرید پیچ و مهره بپردازید. تمام این فاکتورها از قبیل محل به کار گیری، شرایط آب و هوایی، میزان نمک، سولفات، رطوبت، نوع بار و غیره را در بخش‌های قبل بیان کردیم. در یک حالت کلی هدف کاربر از به کار گیری این اتصالات استحکام و دوام سازه‌های مختلف است. به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت کنید. از طرفی به دلیل وجود برندهای مختلف در بازار تفاوت کیفی و همچنین تفاوت نرخ بسیاری در انواع این محصولات به چشم می‌خورد که انتخاب را سخت‌تر کرده اند. بنابراین باید به دنبال فروشگاه معتبری برای سفارش و خرید پیچ و مهره باشید.

فروشگاه پیچ و مهره مهربولت فروشگاه عرضه کننده انواع اتصالات پیچی می‌باشد. این برند با سابقه ۵۰ سال فعالیت در این عرصه بهترین پیچ‌ها و مهره‌ها را برای صنایع مختلف عرضه می‌کند. برای خرید پیچ و مهره کافی است از طریق آدرس اینترنتی مهر بولت وارد سایت فروشگاهی آن شوید. بر روی لینک https://mehrbolt.com کلیک کرده و وارد سایت مهر بولت شوید و از خدمات آن بهره ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیچ و مهره مهربولت

افتخار ما این است که با نیم قرن سابقه کاری توانسته ایم در ضمینه پیچ و مهره های صنعتی، خودرویی، پتروشیمی، نفت و گاز، سازه های فلزی، قطعه های خاص ( برنجی، مسی، استیل 304-316 ) و قطعات راه آهن در متریال های مختلف و به صورت گالوانیزه های سرد، گرم، داکرومات صادقانه در خدمت مشتریان گرامی باشیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]