اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004235327116828

انواع مختلف کنترل ولو، فلنج، لوله فولادی، چک ولو

پترو کالوج تامین کننده تجهیزات صنعتی کنترل ولو، فلنج، لوله فولادی، چک ولو

کد: 140004235327116828

https://bit.ly/3xP7pqA

، (اخبار رسمی): انواع کنترل ولو، انواع مختلف فلنج مثل فلنج اسلیپان، فلنج دنده ای و..،مهم ترین مدل های لوله های فولادی

پترو کالوج تامین کننده تجهیزات صنعتی کنترل ولو، فلنج، لوله فولادی، چک ولو
کنترل ولو - چک ولو

انواع کنترل ولو کنترل ولو در انواع و اشکال مختلف به تولید می رسد.آنها را می توان به روش های مختلف طبقه بندی کرد. بر اساس: (الف) عملکرد (ب) تعداد دیسک ج) تغییرات جریان

انواع کنترل ولو

کنترل ولو در انواع و اشکال مختلف به تولید می رسد.آنها را می توان به روش های مختلف طبقه بندی کرد. بر اساس:

(الف) عملکرد

(ب) تعداد دیسک

ج) تغییرات جریان

(الف) انواع شیر کنترل بر اساس عمل:

کنترل ولو می تواند از طریق محرک های پنوماتیک کار کند که به دو صورت می باشد:

1.فشار هوا برای باز شدن

2.فشار هوا برای بستن

آنها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت خرابی منبع تغذیه ، بسته به نیاز ایمنی فرآیند ، کنترل ولو کاملاً باز یا بسته می شود.

(ب) انواع کنترل ولو بر اساس تعداد دیسک ها:

کنترل ولو را می توان از نظر تعداد دیسک های موجود نیز مشخص کرد

1.کنترل ولو تک نشیمن گاه

2.کنترل ولو با دو نشیمن گاه

مزیت این نوع کنترل ولو این است که می توان آن را کاملاً باز یا بسته کرد و از 0 تا 100٪ تغییر جریان ایجاد کرد. اما با نگاهی به ساخت آن ، به دلیل افت فشار از طریق روزنه ، یک نیروی رو به بالا در ناحیه روزنه وجود دارد و در نتیجه ، نیروی مورد نیاز برای حرکت سوپاپ در برابر این رانش به سمت بالا نیز زیاد است.

(ج) تغییرات جریان

 چگونگی تغییر سرعت جریان با حرکت یا بلند شدن ساقه را توصیف می کند. شکل دیسک کنترل ولو در درجه اول تغییرات جریان را تعیین می کند. با این حال ، طراحی و شکل کنترل ولو نیز تاثیرگذار است.

انواع فلنج

- فلنج اسلیپان 

فلنج اسلیپان معمولا دارای قطری بزرگتر از خط لوله است که همین نکته باعث می شود راحت تر در خط لوله قرار بگیرد. با اینکه فلنج اسلیپان معمولا نازک تر از باقی انواع فلنج ها است، اما این نوع فلنج محکم، قابل اعتماد و مقرون به صرفه می باشد.

- فلنج دنده ای

فلنج دنده ای نیز مانند فلنج اسلیپان کمی بزرگتر از خط لوله است. فلنج دنده ای استفاده بسیار زیادی در خطوط لوله دارد، چرا که سطح داخلی سوراخ مرکزی آن به صورت دنده ای ساخته می شود که برای بستن برروی لوله های با سطح بیرونی دنده ای بسیار مناسب است و از همین روبرای نصب آن نیازی به جوشکاری نیست. این فلنج نیز دارای قیمت مناسبی است. فلنج دنده ای برای لوله های کوچک بسیار مناسب است. همچنین برای سیال های قابل اشتعال که جوشکاری ممکن است خطرناک باشد، می توان از فلنج دنده ای استفاده کرد.

- فلنج لپ جوینت

این نوع فلنج معمولا به یک اتصال استاب اند (لبه برگشته) وصل می شود تا از مشکلات ناشی از سوراخ های فلنج جلوگیری شود. اتصال استاب اند به سر لوله جوش داده می شود و فلنج لپ جوینت نیز به آن وصل می شود تا به راحتی بتواند حرکت کند.

- فلنج گلودار جوشی

فلنج گلودار جوشی دارای یک گلوگاه است که به مرکز فلنج جوش داده شده است و معمولا برای مواقعی که فشار بالا باشد و نیاز به کم کردن فشار باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع دیگری از فلنج گلودار جوشی، فلنج گلوبلند است که گلوگاه جوشی آن بلندتر از نوع اول می باشد.

مهم ترین انواع لوله های فولادی عبارتند از:

لوله فولادی API 5L:

این نوع از لوله فولادی که هم به صورت درزدار و هم بدون درز ساخته می شود نسبت به سایر انواع دیگر لوله فولادی از دقت بیشتری در ساخت برخوردار است و آزمایش های متنوعی در هنگام ساخت و پس از تولید آنها مورد استفاده قرار می گیرد. لوله فولادی API 5L در دو گرید A و B معمولا تولید می شود.

لوله فولادی ASTM A53 :

این نوع از لوله فولادی دارای سه مدل مختلف است که دو مدل اول دارای دو گرید متفاوت A و B و مدل سوم فقط دارای گرید A است. لوله فولادی ASTM A53 برای عملیات های تغییر شکل مانند خمش و جوشکاری خیلی مناسب است و معمولا در پتروشیمی ها و پالایشگاه ها استفاده می شود.

لوله فولادی ASTM A106 :

این نوع از لوله فولادی که معمولا از ماده کربن استیل ساخته می شود مشخصاتش تقریبا شبیه لوله فولادی A53 است. تفاوت اصلی بین این دو لوله این است که لوله فولادی  ASTM A106 دارای سیلیسیوم بیشتری است و به همین دلیل برای دماهای بالاتر کاربرد بیشتری دارد.

لوله فولادی ASTM A179 :

این نوع از لوله فولادی که جزو دسته لوله های آتشخوار می باشد دارای کربن کمی است که قابلیت خم شدن بالایی را به آن می دهد. از طرف دیگر این نوع لوله تحمل دماهای خیلی بالا را نیز دارد و همین دو ویژگی نیز باعث می شوند برای استفاده در دیگ های بخار و مبدل ها و کندانسورها بسیار مناسب باشند.

انواع شیر یکطرفه یا چک ولو

1. شیر یکطرفه نوسانی یا چک ولو نوسانی

2. شیر یکطرفه نوسانی یا چک ولو نوسانی صفحه ای یا ویفری

3. شیر یکطرفه دیسکی یا چک ولو دیسکی

4. شیر یکطرفه با دیسک دو تکه یا چک ولو با دیسک دو تکه

5.شیر یک طرفه با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونه

6. شیر یکطرفه دیافراگمی یا چک ولو دیافراگمی

7. شیر یکطرفه بالا رفتنی یا چک ولو بالا رفتنی

8. شیر یکطرفه قطع کننده یا چک ولو قطع کننده

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید