اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004305338916872

درباره ترموکوپل، المنت و ابزار دقیق چه می دانید؟

کد: 140004305338916872

https://bit.ly/3kJLvBi

، تهران , (اخبار رسمی): چقدر از تجهیزات برق صنعتی و انواع آن اطلاعات داریم. آیا بهتر نیست قبل از خرید تجهیزی درباره کارایی آن اطلاعات کسب کنیم تا با علمکرد هر کدام آشنا شویم.

درباره ترموکوپل، المنت و ابزار دقیق چه می دانید؟
تجهیزات برق صنعتی ترموکوپل، المنت و ابزار دقیق

در این مقاله قصد داریم درباره سه تا از پرکاربردترین تجهیزات برق صنعتی یعنی سنسورهای ترموکوپل، تجهیزات ابزار دقیق و المنت های برقی حرارتی صحبت کنیم. از شما خوانندگان گرامی خواهش می کنم اگر قبلاً اطلاعاتی در این زمینه داشتید، با فنجان خالی به این مقاله نگاه کنید.

ترموکوپل چیست؟

سنسور یا دماسنج ترموکوپل، تجهیزی برای اندازه گیری دما در محیط های مختلف است. این تجهیز از دو سیم فلزی متنوع تشکیل شده که به یکدیگر متصل و یک اتصال را تشکیل می دهند. وقتی گره گرم یا سرد می شود، ولتاژ کوچکی در مدار الکتریکی ترموکوپل ایجاد که قابل اندازه گیری است و مربوط به دما است. می توان از هر دو فلز غیر همنام برای تشکیل یک ترموکوپل استفاده کرد ، اما در عمل ، تعداد مشخصی از انواع متداول وجود دارد. آنها برای ارائه خطی و دقت بهتر و شامل آلیاژهای ساخته شده بخصوص ساخته شده اند.

توصیه ما این است که قبل از هرکاری که می خواهید انجام بدید، مزیت های خرید از نمایندگی های اصلی فروش معتبر ترموکوپل را هرگز فدای قیمت ارزان نکنید. خرید جفت گرمایی پایان کار نیست بلکه شروع یک راه طولانی است. ما در فروشگاه اینترنتی برق صنعتی با اطمینان دستگاه های سنجش حرارت آروان رو به شما توصیه می کنیم.

Copyright © Barghesanat

ترموکوپل ها را می توان تقریباً متناسب با هر کاربردی طراحی و تولید کرد. می توان آنها را خیلی حرفه ای ساخت ، سریع واکنش نشان داد و دامنه دمایی بسیار گسترده ای را اندازه گیری کرد.

ترموکوپل انواع گوناگونی دارند، تایپ K,J,S,T,B,C,E,R,S که شما عزیزان می توانید متناسب با کاربردتان از این تحهیزات استفاده کنید.

جفت های حرارتی که نام دیگر Thermocouple ها هستند، در نتیجه کشف اثر سیبک، توسط توماس جی سیبک در سال 1821 کشف شد. دو فلز مختلف در هر دو انتهای یک مدار الکتریکی به یکدیگر متصل می شوند. یک "نقطه" اندازه گیری یا "پایان داغ" است. دوم اتصال مرجع یا "نقطه سرد" است. یک ولت متر حساس به یکی از هادی ها متصل است.

در شرایط آزمایشگاهی گره مرجع در دمای معلوم ، معمولاً 0 درجه سانتیگراد حفظ می شود ، اما در عمل طبیعی صنعت گره در دمای محیط باقی می ماند و برای جبران این تغییر از سنسور خارجی استفاده می شود (معروف به جبران گره سرد ، معمولاً از دانه ترمیستور برای اندازه گیری دمای محیط استفاده می شود).

به سادگی هنگام افزایش یا افت دما در محل اتصال اندازه گیری ، ولتاژی در مدار ایجاد می شود که ارتباط مستقیمی با دما دارد و می تواند به راحتی با توجه به جداول مربوطه تبدیل شود.

تست ترموکوپل چیست؟

تست ترموکوپل، نوع طراحی سنسور داخلی که در آن تولید شده است. این سنسور از نوع حرارتی K ، J ، T ​​، N باشد ، همه نوع این سنسورها را می توان در یک لوله ، محفظه یا اندازه ساخت یکسان تولید کرد. برای دریافت ایده ای از طراحی معمول فعلی ، برخی از مجموعه سنسورهای حرارتی ما را بررسی کنید.

ترموکوپل چه شکلی است؟ ترموکوپل ها به دلیل ساخت و سازهایی که در آن ساخته می شوند ، متفاوت به نظر می رسند. اگرچه ترموکوپل خود دو سیم در معرض اتصال به یکدیگر است ، اما می توان این دو سیم را در محافل مختلف قرار داد تا از آنها محافظت کند تا دوام بیشتری داشته باشند.

المنت چیست؟

المنت برقی حرارتی را بسیاری از شما دوستان گرامی می شناسید. این تجهیزات دارای انواع گوناگونی هستند. نظیر المنت های شیشه ای، سرایمیک، فشنگی، آریستون و بسیاری انواع دیگر که هر کدام مصارف خاص خود را دارند.

خرید المنت همواره رابطه مستقیمی با سیم المنت به کار رفته در آن دارد. یکی از معروف ترین برند های اروپایی که سیم المنت آن در ایران موجود می باشد، شرکت کانتال ( KANTHAL ) سوئد می باشد. قیمت محصولات تولیدی این شرکت کمی از دیگر برند ها بیشتر است. اما کیفیت استثنائی و طول عمر زیاد این برند اروپایی ثابت کرده است که ارزش هزینه بیشتر را دارد. این محصول توسط فروشگاه اینترنتی برق صنعتی ارائه می گردد.


Copyright © Barghesanat

المنت برقی حرارتی به تنهایی کل سیستم گرمایش را شامل نمی شود. بخاری به غیر از المنت، از انتها، نخ ها، عایق بندی، بسته بندی، غلاف و آب بندی تشکیل شده است. این بخاری ها شکل و تنظیمات مختلفی دارند که متناسب با کاربرد خاصی هستند. در زیر ذکر شده است رایج ترین بخاری ها و کاربردهای آنها.

عواملی که باید هنگام انتخاب المنت برقی در نظر گرفت

المنت از نظر فنی به همان روش عمل می کنند ، اما تعدادی از عوامل، کارایی و عمر مفید آنها را تعیین می کنند. مشخصات معمول بخاری عبارتند از: نیرو یا منبع تغذیه، حداکثر دمای کارکرد، نوع سیال فرآیند، مواد غلاف و منبع تغذیه (ولتاژ و فرکانس). با این حال، عوامل دیگری نیز باید در نظر گرفته شود مانند جریان سیال و کنترل دما.

وات: وات گرمای منتقل شده توسط یک عنصر گرم کننده به یک واحد از سطح است. برای استفاده کامل از عمر مفید اجاق گاز باید از تراکم توان صحیح استفاده شود. توجه داشته باشید که برای یک توان معین ، هم بخاری های بالا و هم چگالی کم به همان میزان گرما اما در دماهای مختلف تأمین می کنند. عناصر با چگالی بالا می توانند به دمای بسیار بالاتری برسند که منجر به سوختن زود هنگام یا خرابی عنصر می شود. هنگام انتخاب بخاری ، تراکم توان پیشنهادی سازنده را برای یک کاربرد خاص بررسی کنید.

دما: دمای عملیاتی مورد نظر مستقیماً بر تراکم وات تأثیر می گذارد. باید تعادلی بین این دو عامل برقرار باشد. در طراحی بخاری ابتدا دما تعیین می شود که معمولاً یک پارامتر فرآیندی مورد نیاز سیستم است.

منبع تغذیه: عنصر گرمایشی باید بتواند با منبع تغذیه موجود کار کند. میزان ولتاژ را که معمولاً 120 ولت یا 240 ولت است بررسی کنید. در انتخاب توان هدف ، اطمینان حاصل کنید که توان خروجی تولید می شود. مراقب باشید از نقطه شکست قطع کننده منبع تغذیه یا درجه بندی کابل برق فراتر نروید.

جریان سیال: از طریق شهود ، گرم کردن مایعات ایستاده در دمای کنترل شده آسان تر از مایعات جاری است. معمولاً هوا یا گازهای دیگر به دلیل چگالی کم ، سریعاً گرما را جذب نمی کنند. یک راه حل می تواند کاهش سرعت جریان باشد ، اما در بیشتر موارد این یک گزینه نیست. بنابراین ، گرمایش با سطح وسیع مورد نیاز است. سطوح باله و سیم پیچهای بلند سیم (بخاری با چگالی کم) از مشخصات معمول بخاری هوا است.

مکان سنسور دما: بخاری های معمولی دارای سنسور دما و کنترل هستند. در بیشتر برنامه ها ، دستگاه سنجش فقط دمای مایع فرآیند را اندازه گیری می کند. توجه داشته باشید که معمولاً این دمای واقعی عنصر گرم کننده را نشان نمی دهد. قبل از نصب فر و دستگاه سنجش دما ، بررسی کنید که محل آن برای واحد گرمایش مناسب باشد. اگر سنسور خیلی دور باشد ، ممکن است دمای منعکس شده به دلیل اتلاف گرما و سرعت پایین انتقال حرارت ، بسیار کمتر باشد. این می تواند منجر به دمای بسیار بالایی شود که می تواند عنصر گرم کننده را بسوزاند.

خوردگی: خوردگی می تواند از مایع فرآیند یا از محیط خارجی باشد. مواد بسته بندی از عنصر گرمایش ، هادی ها و عایق ها در برابر حمله شیمیایی محافظت می کند. بنابراین ، باید بتواند در دمای بالا مقاومت را حفظ کند. در حالی که در برابر خوردگی مقاوم است. مواد غلاف بسیار استفاده شده از جنس استنلس استیل ، برنج ، مس و سایر آلیاژهای خاص مانند مونل و مات است. علاوه بر این ، یکپارچگی و آب بندی کامل ترمینال باید برای استفاده کافی باشد. برای کاربردهای سختگیرانه ، درزگیری هرمتیک بهترین گزینه در ایجاد محافظت کامل در برابر مایع فرآیند است.

ابزار دقیق چیست؟

به جرأت می توان گفت، تجهیزات ابزار دقیق و کنترل، بخش مهمی از تجهیزات مورد استفاده در صنایع بزرگ و کوچگ است. در اینجا توضیحی کوتاه و کاربردی در مورد این تجهیزات به شما عزیزان خواهیم داد.

تعریف ابزار دقیق:

هر چیزی که به ابزار دقیق و کنترل مربوط می شود، جزو ابزار دقیق محسوب می گردد.  ابزار دقیق یک اصطلاح عمومی برای اندازه گیری ابزار است که برای نشان دادن ، اندازه گیری و ثبت مقادیر فیزیکی استفاده می شود. همچنین می توان تجهیزات را بر اساس عاملی که مورد استفاده قرار می گیرد طبقه بندی کرد. به عنوان مثال ، پارتیشن ها: دستگاه های دما مانند کنترل کننده های دما. ترانسمیترهای دما ، دماسنجها یا نمایشگرهای دما ، ابزار اندازه گیری فشار و کنترل ، فلومترها یا جریان سنج های سیال ، و انتقال یا کنترل سرعت جریان ، ابزارهای اندازه گیری یا اندازه گیری سطح مواد درون مخازن آنها ، ابزار دقیق و سرعت سنج ها ، ابزار رطوبت

قیمت ابزار دقیق به عوامل متعددی بستگی دارد. شاید به توان گفت که مهم ترین عامل موثر بر قیمت تجهیزات ابزار دقیق، نو یا کار کرده بودن آن ها می باشد. سال ساخت را می توان دومین عامل موثر دانست. قیمت یک فلومتر التراسونیک را در نظر بگیرید.

در حالت اول قیمت یک عدد فلومتر نو تولید شده در سال 2019 میلادی حدود 87 میلیون تومان می باشد. حال همین مدل فلومتر و دقیقا با همین اوردر نامبر را با حالت کار کرده ( استوک ) که در سال 2008 ساخته شده است را در حدود 48 میلیون تومان در نظر بگیرید.

معمولا تجهیزات ابزار دقیق کار کرده قبل از فروش بازسازی می شوند که هزینه آن بر عهده فروشنده می باشد. مگر اینکه خریدار و فروشنده در هنگام معامله توافق دیگری کرده باشند. اگر قصد دارید تجهیز ابزار دقیقی را سفارش دهید تا برای شما از خارج از کشور شود، ممکن است نیازمند گواهی مبداء باشید.

هزینه دریافت گواهی مبداء از کشور شرکت فروشنده معمولا بر عهده خریدار می باشد.همچنین نیاز است که قبل از انجام معامله خریدار درخواست خود را مبنی بر نیاز به گواهی مبداء به فروشنده اعلام کند.

Copyright © Barghesanati

در خرید تجهیزات ابزار دقیق صنعتی بایستی به نکات مهمی توجه کنید. از جمله نوع کاربری، نام برند، قیمت، محیط شما و بسیاری موارد دیگر که از حوصله این مقاله خارج است.

اپر بخواهیم چند نمونه از تجهیزات ابزار دقیق را نام ببریم بایستی به صورت زیر بیان کنیم:

  • ترانسمیتر دما
  • ترانسمیتر فشار
  • گیج فشار
  • ترموول
  • ارت سنج
  • ترانسمیتر اختلاف فشار
  • رطوبت سنج
  • سطح سنج راداری
  • سطح سنج دیاپازونی
  • مبدل و ایزولاتور

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع تجهیزات می توانید به وبسایت فروشگاه اینترنتی برق صنعتی (https://barghesanati.com) مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی برق صنعتی

فروشگاه اینترنتی برق صنعتی، یکی از فروشگاه های معتبر در کشور و ارائه کننده انواع تجهیزات برق صنعتی نظیر سنسورهای دما (ترموکوپل و RTD)، سیم و کابل خاص، المنت های برقی حرارتی، تجهیزات برق صنعتی، تجهیزات ابزار دقیق و اندازه گیری و روشنایی صنعتی، از بزرگترین برندهای داخلی و خارجی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید