اطلاعات تماس
  • 091320*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005115357716215

کیسه فن، جت فن f300، داکت هوا و اگزاست فن با خذال

کد: 140005115357716215

https://bit.ly/3lArKwN

، (اخبار رسمی): کیسه فن کیسه ای بلند به شکل لوله و از جنس پارچه ای است که هوا را بین دو نقطه جابجا می کند. همچنین جت فن F300 یکی از پرکاربردترین نام های بکار رفته شده در حوزه تهویه پارکینگ های اتومبیل است.داکت هوا نیز با هدف هوارسانی به سازه هایی که امکان جریان هوای تازه بطور طبیعی در آنها میسر نیست، طراحی شدند.

کیسه فن , جت فن f300 ,داکت هوا و اگزاست فن با خذال
کیسه فن

کیسه فن یا کیسه فن معدنی، کیسه ای بلند به شکل لوله و از جنس پارچه ای است که هوا را بین دو نقطه جابجا می کند. اگر در حوزه هایی نظیر حفاری تونل و معادن زیر زمینی، فعال باشید، بدون شک به اصطلاح کیسه فن برخورد کرده اید. کیسه فن را می توان ابزاری مکمل در کنار سایر وسایل تهویه، برای مکان هایی نظیر معادن عمیق و تونل های بزرگ بر شمرد.

با استفاده از کیسه فن در مکان هایی که امکان دسترسی به هوای سالم و مطبوع وجود ندارد، هواد رسانی صورت می پذیرد. این کار در محل های گوناگون و با توجه به حجم هوای مورد نیاز، در مسافت های مختلف قابل تعبیه است. اهمیت تهویه و هوادهی در بخش های مختلف صنعت و معدن را در ادامه با یکدیگر بررسی می کنیم.

چرا در ایران جت فن دمای داغ، با نام جت فن F300 معرفی شده است؟

جت فن F300 و سایر جت فن های هوای داغ که در تهویه پارکینگ های خودرویی مورد استفاده قرار می گیرند، روشی جدید و نوپا در این عرصه محسوب می شوند. به دلیل آنکه در کشور ما استاندارد ملی و مشخصی برای تولید و استفاده از این نوع جت فن ها ارائه نشده است، مرجع طراحی آنها در کشور، استاندارد ملی بریتانیا یعنی BS 7346-7 می باشد. در این استاندارد عنوان شده که تمامی فن ها و جت فن های پارکینگی باید حداقل مطابق با کلاس F300 از BS EN 12101-3 باشند.

به این معنا که باید برای استفاده در دمای 300 درجه سانتیگراد و برای حداقل زمان یک ساعت مناسب بوده و مورد استفاده قرار گیرند. لذا این حداقل، معیار انتخاب جت فن در طراحی سامانه تهویه پارکینگ ها توسط طراحان داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. ما نیز جت فن های دمای داغ خذال را عموما در رده F300 تولید می نماییم.

مشخصات فنی داکت هوا

داکت هوا به گونه ای طراحی و تولید می شود که استانداردهای لازم برای تهویه هوای بهینه را تامین کند. هر شرکت تولید کننده بر اساس نیاز مصرف کنندگان خود، داکت هوا را در مشخصات فنی مختلفی تولید می کند. ما در گروه تولیدی خذال، داکت هوا را در طول استاندارد 50 متر (قابل تغییر بر اساس نیاز مشتری)  و قطر دهانه 400 الی 1800 میلیمتر تولید و روانه بازار می کنیم. کانال های تهویه یا داکت هوا با خاصیت آنتی استاتیک، جهت استفاده های گوناگون از جمله استفاده در معادن ذغال سنگ تولید می گردند.

خاصیت آنتی استاتیک در ساختار داکت هوا به عدم تجمع بار الکتریکی در طول کانال یا داکت هوا کمک می کند. تجمع بار الکتریکی در طول این کانال ها، موجب جذب گرد و غبار و آلودگی شده و به مرور زمان باعث کاهش کارایی و طول عمر داکت هوا می گردد. از طرفی دیگر بار الکتریکی تجمع یافته در داکت هوای بدون خاصیت آنتی استاتیک، ممکن است بصورت جرقه تخلیه شده و موجب انفجار و آتش سوزی و نیز از کار افتادن وسایل الکتریکی موجود در محل گردد.

عوامل موثر بر قیمت اگزاست فن

فن ها دارای دو نوع دمنده و مکنده هستند و فن های آکسیال دمنده و سانتریفیوژ دمنده در موارد مختلفی همچون فن های صنعتی و تجاری و خانگی و ... استفاده می شوند. فن های سانتریفیوژی نسبت به فن های آکسیال در صنایع مختلف بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا راندمان بالاتری دارند.

مفهوم راندمان در این نوع فن ها به این صورت است که این نوع فن یعنی فن های سانتریفیوژی مصرف انرژی کمی دارند، از صدای پایینی در هنگام کار برخوردارند و به سرعت هوا را تهویه می کنند. در تعیین قیمت اگزاست فن ویژگی های فن اهمیت بسیاری دارد. ابعاد و اندازه ی فن ها نیز بر تعیین قیمت آن ها تاثیر گذار است و اگزاست فن هایی با ابعاد بزرگ و قابلیت های بیشتر قیمت بالاتری نسبت به نمونه های کوچکتر دارند. الکتروموتور هایی که در اگزاست فن ها استفاده می شوند، از برق 4 قطب و 6 قطب و تک فاز و سه فاز استفاده می کنند. هر یک از این نوع مدل ها قیمت های متفاوتی دارند.

نوع فن بر قیمت اگزاست فن تاثیر گذار است. فن آکسیال قیمت متفاوت تری نسبت به فن های سانتریفیوژی دارند. ظرفیت فن ها فاکتور دیگری است که بر قیمت فن تاثیر گذار است. این ظرفیت که به عبارتی ظرفیت هوادهی فن ها نامیده می شود بر حسب متر مکعب یا فوت مکعب سنجیده می شود. فن های نوع سانتریفیوژی فاکتور فشار استاتیکی دارند و این فاکتور بر قیمت آن ها تاثیر می گذارد و سانتریفیوژ در دو نوع فوروارد  و بکوارد است. جنس ورقه و بدنه ی فن ها نیز اهمیت دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091320*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان