اطلاعات تماس
  • 021446*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005125359616356

تراپاسیستم ارائه دهنده پروفیل کنج و درز انبساط

کد: 140005125359616356

https://bit.ly/3jox9nI

، (اخبار رسمی): پروفیل کنج یکی از پرکاربردترین و بهترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی می باشد همچنین یکی از روش های اصولی در صنعت ساختمان سازی و اجرای پروژه های عمرانی، استفاده از پروفیل درز انبساط و انقباض می باشد .

تراپاسیستم ارائه دهنده پروفیل کنج و درز انبساط
درز انبساط

مهندسان پروژه های عمرانی برای جلوگیری از تغییرات مختلف از درزهایی در سازه استفاده می کنند. از مهمترین درزهای مورد استفاده در ساختمان، می توان به درز انبساط و درز انقباض اشاره کرد. این درزها به منظور جلوگیری از خرابی های ناشی از انبساط و انقباض ساختمان در اثر تغییرات درجه حرارت محیط تعبیه خواهند شد. 

درز انبساط در قسمت های مختلفی می تواند به کار برده شود. مانند جزئیات درز انبساط در کف و یا درز انبساط در سقف و دیگر موارد عمرانی همچون درز انبساط پل به کار گرفته می شود که در این صورت دیتیل درز انبساط ساختمان در هر یک از این موارد متفاوت خواهد بود. 

درز انبساط یکی از مهمترین و کاربردی ترین تجهیزات و یراق آلات مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز می باشد به طوری که امروزه شما می توانید در بسیاری از سازه های بتنی شاهد استفاده از این محصولات باشید چرا که بتن یکی از سخت ترین اجزای مورد استفاده ساخت و ساز بوده که برای جلوگیری از رسیدن هرگونه آسیبی به این سازه ها، از تجهیزات مذکور استفاده می شود. به جرات می توان گفت که استفاده از این درزهای انبساطی مانع از ایجاد و تشکیل ترک ها در مقیاس های مختلف می شود.

این محصولات می توانند تنش و استرس ناشی از انبساط حرارتی را به خود جذب کرده و از حرکت سازه های بتنی جلوگیری نماید. همچنین در نظر داشته باشید که فاکتورهای بسیار متعددی می تواند درز انبساط را تحت تاثیر قرار دهد که از مهم ترین و اصلی ترین این فاکتورها می توان به مواردی از جمله رطوبت، سن بتن، نسبت آب به سیمان، بازه حرارتی و نوع مصالح ساختمانی و غیره اشاره کرد

درزهای انبساط با چه مصالحی پر خواهند شد؟

به منظور پرکردن درز انبساط باید از مصالحی با قابلیت ارتجاعی بالا استفاده کرد و از لحاظ آب بندی و عایق حرارتی از مشخصه های مناسبی برخوردار باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که فاصله درزهای انبساط را با مصالح بنایی مانند ملات، بلوک و آجر پر نکنید. 

همچنین اگر در ساختمان های فلزی به ستون هایی در مجاور درز انبساط برخورد کردید که باید به صورت موقت با قطعات فلزی به یکدیگر متصل شوند، پس از استقرار کامل ساختمان باید این اتصالات را قطع نمایید تا ساختمان به طور کلی در محل انبساط از قسمت مجاور خود جدا شود. بنابراین از مصالح مناسب برای پوشش درزها باید استفاده کرد تا مانع از جابجایی در اثر تغییرات حرارتی و فشارها نشود و در نتیجه از خرابی ها جلوگیری به عمل آورد. 

از مهمترین متریال های مربوط در ساخت درزهای انبساطی می توان به پروفیل های آلومینیومی، برنج، استیل و پی وی سی اشاره کرد. هر یک از این متریال ها دارای مشخصه ها و ویژگی های به خصوصی هستند که شما می توانید بعد از بررسی های لازم، اقدامات مربوط به خرید و استفاده از بهترین مدل درزهای انبساطی را داشته باشید.

پروفیل کنج سرامیک چیست؟

بعد از کاشی کاری یک مکان، قسمت های کنج و زاویه دار کاشی را نمی توان به راحتی پوشش داد و برای آن باید از مواد دیگری استفاده شود. پروفیل کنج سرامیک یکی از بهترین پروفیل هایی است که می توان از آن برای پوشاندن بخش های زاویه دار و کنج کاشی ها استفاده کرد.

 به طور کلی بعد از فرایند کاشی کاری، کاشی هایی که در بخش گوشه و کنج دیوارها قرار می گیرند، به علت برش هایی که بر روی آنها انجام شده است، از لبه های تیزی برخوردار هستند و به راحتی نمی توان آن ها را لعاب کاری کرد و همین موضوع باعث می شود که این بخش ها خالی بمانند.

فضاهای خالی ایجاد شده در این نواحی، جلوه ناپسندی را به وجود می آورند، از این رو پروفیل نوار کنج کاشی و یا همان پروفیل کنج سرامیک، یک راهکار بسیار مطلوب برای رفع این مشکل می باشد. پروفیل های کنج سرامیک، معمولا از آلیاژ 6063 و از جنس آلومینیوم آنودایز می باشند. در صورتی که از نوار گوشه سرامیک برای پر کردن لبه های تیز کاشی ها استفاده نشود، به ناچار باید روش فارسی بر کردن لبه هر 2 سرامیک را به کار برد که این روش به دلیل وجود لعاب بر روی کاشی و سرامیک عملا غیر ممکن می باشد که این عامل منجر به طراحی و تولید پروفیل های کنج سرامیک شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021446*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان