اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005255381217032

عرق خارشتر

کد: 140005255381217032

https://bit.ly/3D90jzU

، (اخبار رسمی): عرق خارشتر و بهبود سرفه و سرما خوردگی : خارشتر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و باعث افزایش ایمنی بدن می شود و به مقابله با هر گونه عفونت و درمان مشکلات تنفسی ناشی از سرما خوردگی، سرفه، آسم و برونشیت کمک می کند.

عرق خارشتر  از خواص و مزایای درمانی بسیار زیادی برخوردار است. همواره نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است .ریشه، ساقه و شاخه‌های این گیاه دارای ترکیب های خاص و دارویی است. این گیاه گرم , مقوی , آرام بخش , خواب آور , ضد سرفه است . از خارشتر برای دفع سنگ کلیه و تقویت سیستم دفاعی بدن استفاده می کنند . این گیاه با نام های خارشتر، خاربز، دوه تیکانی، یانداق، علف ترنجبین شناخته می شود.

گیاه خارشتر :

گیاه خارشتر (Alhagi persarum Boiss. & Buhse) از خانواده لگومینوز است و  این گیاه مقاوم به سرما و دارای ریشه عمیق است و نیاز کمی به آب دارد. این گیاه شورزی و سازگار با آب های با درجه سختی بالا است و شوره‌زارهای ایران، صحرای سینا، سوریه و هند ،عربستان،  و پاکستان تا ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا می‌روید .خارشتر گیاهی مقاوم به سرما است که دارای ریشه عمیقی می باشد.ریشه‌های خارشتر تا ژرفای ۵ تا ۷ متر هم می‌رسد. به وسیله اندام رویشی قلمه و بذر تکثیر می شود.

عرق خارشتـر را از سرشاخه های گلدار گیاه خارشتر به دست می آورند.فصل گلدهی خارشتر از ۱۵ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد است.

محل رویش گیاه خارشتر :

وضعیت پراکندگی در ایران  : گرگان، آذربایجان، کردستان، تهران، اصفهان، سیستان ،مازندران، فارس، همدان، لرستان

 پراکندگی جغرافیایی : ایران، ترکیه، سوریه، لبنان، قبرس، قفقاز، پاکستان، افغانستان، آسیای مرکزی از دریای خزر تا قزل قوم به جنوب آفریقا معرفی شده است .

طبع عرق خارشتر :

طبیعت خارشتر از نظر حکمای طب سنتی بسیار گرم و خشک می باشد. لذا افرادی که به گرمی حساسیت دارند و ممکن است واکنش های آلرژیک در برابر این عرق از خود نشان دهند بهتر است که مصرف آن را با توصیه پزشک و به قاعده انجام دهند.

خواص عرق خارشتر:

 عرق خارشتر و بهبود یبوست و بواسیر یا هموروئید:خارشتر با تقویت سلول‌های عصبی معده ، روند هضم  را بهبود می دهد . با مصرف این عرق از یبوست و  مشکلات بواسیر مانند سوزش ، درد و تورم جلوگیری می شود.

عرق خارشتر و بهبود سرفه و سرما خوردگی : خارشتر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و باعث افزایش ایمنی بدن می شود و به مقابله با هر گونه عفونت و درمان مشکلات تنفسی ناشی از سرما خوردگی، سرفه، آسم و برونشیت کمک می کند.

 خارشتر و درمان آرتروز : خارشتر از خواص ضد التهابی برخوردار است و باعث بهبود التهاب می شود به همین علت از این گیاه برای کاهش علائم بیماری آرتروز استفاده می کنند.

عرق خارشتر و دفع سنگ کلیه  : این گیاه سنگ‌های کلیه و مثانه را دفع می‌کند و شستشو دهنده‌ی کلیه‌ها است .با خاصیت ادرار آوری که دارد مجاری کلیه و مثانه را ضدعفونی کرده و سموم بدن را دفع می‌کند.

 خارشتر و درمان کبد چرب :خارشتر در درمان کبد چرب بسیار مؤثر است . از نشانه های کبد چرب افزایش وزن و خستگی می باشد. این بیماری با افزایش کلسترول و فشارخون همراه است. خارشتر با قدرت پاک‌کنندگی و دفع سموم، به خوبی می تواند روی کاهش چربی کبد اثر مثبت داشته باشد.

 عرق خارشتر و دستگاه گوارش :  خارشتر با تقویت سلول‌های عصبی معده باعث تقویت دستگاه گوارش می شود و هضم بهتر غذا می شود.همچنین این گیاه چون طبع گرمی دارد ، می تواند باعث تسکین معده دردهای ناشی از موادغذایی با طبع سرد شده است.

 خارشتر و بهبود استوماتیت (stomatitis) یا التهاب فراگیر دهان : از دیگر خواص خارشتر می‌توان به تأثیر آن در بهبود التهاب فراگیر مخاط دهان، لب ها، زبان و کام اشاره کرد. غرغره کردن عرق این گیاه یا دمنوش آن هم می‌تواند در تسکین نشانه‌های استوماتیت موثر باشد.

عرق خارشتر، یک آنتی‌بیوتیک طبیعی : آنتی‌بیوتیک دارویی شیمیایی است که از فعالیت میکروارگانیسم‌ها و میکروب‌های آسیب‌زا جلوگیری می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد. آنتی‌بیوتیک‌ها از فعالیت قارچ‌ها و باکتری‌ها در بدن، جلوگیری می‌کند. خارشتر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که از بدن در برابر فعالیت عوامل بیماری‌زا، محافظت می‌کند. از خواص خارشتر می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، اشاره کند.

عرق خارشتر و آلرژی : برای کاهش علائم آلرژی در پوست های حساس، بهتر است پودر این گیاه با شیر یا گلاب مخلوط شده و بر روی موضع مورد استفاده قرار گیرد.

خواص خارشتر برای لاغری : طبع  خارشتر بسیار گرم و خشک است. این خاصیت باعث افزایش سوخت و ساز بدن، می‌شود. این گیاه با  افزایش چربی‌سوزی بدن به لاغر شدن کمک می کند.

جهت ثبت سفارش و خرید کلیک کنید.

منابع:

https://b2n.ir/n67799

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش