اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005285384917058

بذر ذرت شیرین قوطی

کد: 140005285384917058

https://bit.ly/3B5g7lR

، (اخبار رسمی): این ماده غذایی لذیذ گیاه کم توقعی است که معمولاً در اکثر نقاط با آب و هوای مختلف کشت می‌شود این گیاه غنی از پروتئین،عناصر معدنی،کلسیم،پتاسیم،فسفر،منیزیم،مقداری آهن و ویتامین‌های A,B,C  و قند بوده که در کنسورسازی و در صنعت فرآوری میوه و سبزیجات قابل عرضه می‌باشد.

بذر ذرت شیرین از گونه گندمیان و در رده سبزیجات جدید قرار می‌گیرید. این ماده غذایی لذیذ گیاه کم توقعی است که معمولاً در اکثر نقاط با آب و هوای مختلف کشت می‌شود این گیاه غنی از پروتئین،عناصر معدنی،کلسیم،پتاسیم،فسفر،منیزیم،مقداری آهن و ویتامین‌های A,B,C  و قند بوده که در کنسورسازی و در صنعت فرآوری میوه و سبزیجات قابل عرضه می‌باشد.

این سبزی به دلیل ماهیت اصلی خود قابلیت انبارسازی به عنوان غلات و مانند گونه‌های دیگر ذرت را ندارد.

لذا قبل از سفت و غیر قابل استفاده شدن باید آن را کنسرو یا فریز کرد. دانه‌های ذرت شیرین حاوی گلوتن نمی‌باشد به همین دلیل در رژیم غذایی بدون گلوتن وکسانیکه مشکلات سوءهاضمه دارند جایگاه بسزایی دارد.

کسانی‌که مشکل دفع گلوتن دارند به راحتی می‌توانند از این محصول در رژیم غذایی خود بهره‌مند شوند.

از آنجایی که بذر ذرت شیرین Gp غذای سالم و خوش طعمی برای انسان و علوفه خوبی برای دام‌ها فراهم می‌سازد کشاورزان بیشتری تمایل به کشت این محصول دارند.

زمان کشت ذرت شیرین GP

بعد از برداشت گندم و جو در بهار و تا کشت بعدی در پاییز یک خلاء زمانی وجود دارد انتخاب یک گیاه مناسب برای کشت در این مدت زمان کوتاه بذر ذرت شیرینGP را به گزینه مناسبی برای کشت دوم تبدیل کرده است. با اینکار کشاورز حداکثر بهره‌وری لازم از زمین خود را در طول سال تجربه خواهد کرد. بنابراین کاشت بذر ذرت شیرین GP از لحاظ اقتصادی نیز برای کشاورز مقرون‌به‌صرفه بوده و جا دارد کشاورزان برای کاشت این محصول شگفت‌انگیز، زمان را از دست ندهند.

مای هوای مناسب برای کاشت بذر ذرت شیرین GP

بهترین دمای هوا برای رشد انواع ارقام ذرت شیرین بین ۲۴ تا ۳۲ درجه سانتیگراد می‌باشد.

ذرت شیرین برای باروری نیاز به نور مستقیم خورشید آن هم حدود ۶ ساعت در روز دارد . سایه انداختن روی این گیاه از کیفیت رشد آن می‌کاهد.

آبیاری بذر ذرت شیرین

ذرت شیرین برای رشد نیاز به آبیاری مکرر داشته به نحوی‌که همیشه خاک آن باید مرطوب و به رنگ قهوه‌ ای تیره باشد اما توجه داشته باشید از سرریز کردن آب پای بوته‌ها خودداری کنید و همینطور ذکر ای ن نکته ضروری است که از پاشیدن آب روی قسمت های بالایی ذرت به شدت اجتناب کنید.

نحوه کاشت بذر ذرت شیرین GP در گلدان

بذر را به مدت ۲۴ ساعت قبل از کاشت در دستمال مرطوب بگذارید.

از خاک مناسب و غنی شده برای کاشت استفاده کنید.

گیاه را به طور مرتب آبیاری کنید و به یاد داشته باشید خاک نباید هرگز خشک شود.

۱۸ الی ۲۴ روز پس از مشاهده کاکل ابریشمی اقدام به برداشت ذرت کنید

 

جهت ثبت سفارش و خرید کلیک کنید.

 

منابع:

https://b2n.ir/q37466

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی