اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005315390817028

حمل و نقل و توسعه تجارت بین المللی

کد: 140005315390817028

https://bit.ly/3B3A4JK

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه حمل و نقل یکی از اجزاء مهم اقتصاد ملی محصوب می گردد و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تاثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصادی کشور دارد.این بخش در برگیرنده فعالیت هایی است که به طور گسترده در بخش های مختلف تولید و توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در فعالیت های اقتصادی نقش غیر قابل انکاری دارد.

حمل و نقل و توسعه تجارت بین المللی
حمل و نقل و توسعه تجارت بین المللی

شرکت الیت آریا جم، در عرصه حمل و نقل بین المللی فورواردری، ترخیص کالا، ترانزیت و لجستیک فعالیت می کند.

حمل و نقل هوایی چیست

حمل و نقل هوایی به معنای جابجایی مسافر یا کالا از طریق مسیر های هوایی در داخل یا خارج از مرز های یک کشور است. در حوزه حمل هوایی بار،کالا یا همان«کارگو»( حمل و نقل کالاهای تجاری) مبادلات با هواپیماهای مخصوصی چون : ابر هواپیماهای باری بلوگا یا آنتونف225 انجام می­شود.

حمل و نقل بین المللی چیست

حمل و نقل بین المللی را در یک معنای کلی می­توان انتقال دادن مسافر و یا کالا از کشوری به کشور دیگر نام نهاد. این فرایند امکان دارد به شیوه های مختلفی چون انتقال از راه زمینی( که خود دو شیوه نقل و انتقال ریلی و جاده ای را در بر می­گیرد)انتقال از راه دریایی و در نهایت انتقال از راه هوایی را شامل می­شود.

در دنیای امروز،صنعت حمل و نقل و تسهیم، نقش پر رنگی در تجارت بین المللی دارد. در این میان شرکت هایی موفق خواهند بود که روش صحیح و مقرون به صرفه ای را برای حمل بین المللی بار انتخاب کنند.

وجود عوامل مهمی چون نوع کالا، نیازمندی تجاری و کشور مقصد در تصمیم گیری شرکت ها جهت انتخاب روش حمل و نقل  تاثیر می­گذارد.

ترخیص کالا از گمرک چیست

ترخیص کالا از گمرک جهت تحویل کالا ها به گمرک و مراحل آزاد سازی کالا برای صادر کتنده و وارد کننده انجام میگیرد. وقتی ترخیص کالا همراه با رویه های قانونی انجام می شود کالا جنبه قانونی پیدا کرده و از حالت قاچاق خارج می شود.

نحوه ترخیص کالا

انجام ترخیص کالا یک پروسه در گمرک محسوب می شود که بوسیله صاحبین کالا یا نماینده قانونی آنها انجام می پذیرد. مراحل این فرایند بر طبق بند ب ماده 1 قانون امور گمرکی مشخص شده است و در گمرکات به منظور واردات یا صادرات کالا انجام می پذیرد. طی مراحل قانونی ترخیص، کالا پس از اتمام تشریفات گمرکی مربوطه، از مکان های گمرکی خارج می شود.این مراحل که همه جا آن را سلسله مراحل ترخیص کالا می نامند شامل مواردی از قبیل: آماده کردن مدارک و اسناد لازمه، ثبت این اسناد و مدارک بصورت دستی یا الکترونیکی، محاسبه کردن هزینه ها (مالیات،سود بازرگانی،حقوق گمرکی و…)می باشد.

شرکت الیت آریا جم، به شماره ثبتی 371269 در عرصه حمل و نقل بین المللی فورواردری، ترخیص کالا، ترانزیت و لجستیک فعالیت می کند. ما تعهد داریم که توسط تیم با تجربه ی الیت بهترین سرویس را به مشتریان ارائه دهیم . شماره تماس جهت دریافت مشاوره تلفن: 02158741

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت الیت آریا جم

شرکت الیت آریا جم، به شماره ثبتی 371269 در عرصه حمل و نقل بین المللی فورواردری، ترخیص کالا، ترانزیت و لجستیک فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار