اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005315391617038

صنعت نساجی در سطح ملی، بالاترین توان اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است.

پارچه، نساجی و چاپ از دیرباز تا اکنون

کد: 140005315391617038

https://bit.ly/3B6tVwl

، نظرآباد , (اخبار رسمی): چه در دوره ساسانی که اوج هنر نساجی و بافت انواع پارچه را شاهد بودیم چه در سالیان اخیر که صنعت نساجی تنها مربوط به پوشاک نمی شود، نساجی و پارچه و چاپ همواره نقشی انکار ناشدنی در زندگی انسان داشته اند. امروزه بهره گیری از کادر فنی و ماشین آلات روز رنگرزی و تکمیل اروپایی، موجب جلب رضایت مشتریان می شود

پارچه، نساجی و چاپ از دیرباز تا اکنون
تکمیل طیف فراز با نام تجاری یونیتکس در سال ۱۳۹۱ (شرکت پارس تکمیل سپهر سابق) به ثبت رسید.

چه در دوره ساسانی که اوج هنر نساجی و بافت انواع پارچه را شاهد بودیم چه در سالیان اخیر که صنعت نساجی تنها مربوط به پوشاک نمی شود، نساجی و پارچه و چاپ همواره نقشی انکار ناشدنی در زندگی انسان داشته اند. امروزه به دلیل بازار رقابتی شدید و نیاز روزافزون بازار به محصولات جدید و با کیفیت، بهره گیری از قویترین کادر فنی و مهندسی در درجه اول و ماشین آلات روز رنگرزی و تکمیل اروپایی در درجه دوم، موجب کیفیت و جلب رضایت مشتریان با تولیدات متنوع و ابداعات گوناگون می شود.

پارچه چیست؟

انسان از ابتدای آفرینش با استفاده از برگ و همچنین پوست حیوانات سعی در پوشاندن بدن داشته و به مرور به تولید لایه های نرم و قابل انعطاف به کمک پشم گوسفندان و سایر الیاف های طبیعی و حیوانی پرداخته است. به طوریکه اسناد بدست آمده نشان می دهند که در 6500 سال قبل از تولد مسیح در ایران هنر باف پارچه رواج داشته است. با توجه به کاربرد بسیار زیاد آن به مرور این هنر با تغییر و تحولاتی روبرو شد و نوع الیاف و همچنین شیوه بافت و رنگرزی چهره و جلوه متفاوتی را به این صنعت بخشید. به طوریکه در دوره صفویان هنر بافت به اوج خود رسید و نمونه های بسیار ارزشمندی از پارچه های زری بافت در لباس شاه و درباریان استفاده میشد. برخلاف سال های ابتدایی ظهور این صنعت و هنر، در دنیای امروز نساجی نه تنها برای پوشاک، بلکه در بخش های صنعتی نیز مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل تنوع بسیار بالایی در آنها به چشم میخورد.

در نرخ گذاری و تعیین قیمت پارچه عوامل متعددی نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می توان به نوع الیاف به کار رفته در آنها اشاره نمود. علاوه براین، پارچه ها در عرض های مختلفی تولید میشوند و بدون شک هرچه مقدار عرض بیشتر باشد، در نهایت قیمت آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. طرح و رنگ بندی، نقش برجسته بودن یا نبودن طرح و همچنین برند تولید کننده همگی بر تعیین قیمت ها موثر می باشند. همان طور که انتظار می‌رود پارچه‌ها بر اساس آن که دارای چه ویژگی‌هایی هستند، از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند. به عنوان مثال پارچه‌هایی که دوخت آنها آسان است و از جنس و طرح بهتر، با کیفیت‌تر و زیباتری برخوردارند، طبیعتاً دارای قیمت بالاتری خواهند بود. از مهمترین فاکتورهایی که بر قیمت پارچه تاثیرگذار است، جنس پارچه می‌باشد. از این رو اینکه در کدام یک از دسته‌های طبیعی و مصنوعی قرار می‌گیرد، بر روی قیمت پارچه تاثیرگذار است. طبق محاسبات انجام شده پارچه‌هایی که در دسته پارچه‌های طبیعی قرار می‌گیرند، به دلیل داشتن کیفیت بالاتر و طرفداران بیشتر، از قیمت بیشتر و بالاتری برخوردار خواهند بود.

صنعت نساجی در ایران

اگر دقت کرده باشید امروزه صنایع نساجی به عنوان یکی از صنایع مفید موجود در ایران در نظر گرفته می‌شود. به عبارت دیگر افراد بسیار زیادی وارد رشته نساجی شده و پس از اخذ مدارک مربوطه و سپری کردن دوره آموزشی خود، به کار در این حرفه و رشته مشغول می‌شوند. همانطور که گفته شد نساجی به عنوان یکی از صنایع بسیار مردم غارنشین فلات ایران بر اثر تغییراتی که در شرایط آب و هوا و همچنین مزارع و چمنزارها به وجود آمد؛ با ورود به دشت‌ها، زندگی تازه‌ای را آغاز کردند و از همان زمان با نساجی آشنا شدند. امروزه و در دوران مدرن، کارخانه‌های بسیار گسترده و بزرگی در سرتاسر ایران به وجود آمده‌اند، که مشغول به صنعت نساجی می‌باشند. جالب است بدانید متخصصان و افراد حرفه‌ای مشغول در این زمینه، بر این باورند که ایران در سال ۱۴۰۴ می‌تواند رتبه سوم منطقه خاورمیانه و رتبه ۵۰ جهان در صنعت نساجی دست یابند. بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که صنعت نساجی در حال پیشرفت و گسترش می‌باشد و همواره به روز رسانی می‌شود.

صنعت نساجی نسبت به بخش‌های اقتصادی در سطح ملی و همچنین در میان زیر بخش‌های صنعت، بالاترین توان اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است. در واقع نساجی در ایران از نظر اشتغال زایی پس از صنعت نفت، در رتبه دوم قرار دارد.

چاپ روی پارچه

پارچه ها امروزه به لطف پیشرفت صنعت و تکنولوژی، از حالت های ساده و بی روح خارج شده اند. گرچه در گذشته نیز پارچه های طرح دار استفاده می شدند اما فرآیند چاپ روی پارچه ی امروزی این امکان را فراهم کرده تا انواع طرح های دلخواه و متنوع روی پارچه ها نقش ببندند. این فرآیند عموما به صورت دیجیتال و با ماشین آلات مخصوص انجام می شود. انتخاپ شیوه ی چاپ با توجه به فراوانی جنس پارچه ها شاید مهم ترین نکته ای باشد که در کیفیت نهایی و ماندگاری محصول تاثیر دارد. آرام تکمیل با دارا بودن پیشرفته ترین ماشین آلات و نیروهای متخصص همواره در این زمینه پیشرو بوده است. 

دستگاه چاپ روی پارچه

برای شروع فرآیند چاپ، پس از طراحی طرح مورد نظر، پارچه ها می بایست از دستگاه چاپ پارچه عبور کنند. این دستگاه شبیه یک پرینتر عمل می کند. ماده اولیه یا همان رنگ های مورد نظر وارد دستگاه شده و نقوش روی پارچه نقش می بندند. پارچه های کتان، جین، توری، پشم، نایلون، ابریشم و… امکان وارد شدن به این فرآیند را دارند و می توان نتیجه گرفت این صنعت طیف گسترده ای از پارچه ها را پوشش می دهد. در این دستگاه ها همچنین از جوهر های گوناگونی مانند جوهر ری اکتیو، جوهر دیسپرز، جوهر اسید، جوهر پیگمنت، جوهر سابلیمیشن و… برای چاپ پارچه بهره گیری می شود. دستگاه های چاپ پارچه بر اساس نوع کاربرد در سایز ها و کاربری های گوناگونی تولید می شوند. 

فلسفه تولد یونیتکس بر پایه حذف کامل اتلافهاست.

شرکت آرام تکمیل طیف فراز با نام تجاری یونیتکس در سال ۱۳۹۱ (شرکت پارس تکمیل سپهر سابق)  به ثبت رسید و افتتاح شد و در مهر ۱۳۹۶ با تغییر نام و با مدیریت جدید و واردات ماشین آلات به روز دنیا فصل جدیدی از فعالیت خود را شروع کرد.

فرآیندهایی از قبیل بافت ، رنگرزی و تکمیل و چاپ طیف وسیعی از منسوجات اعم از  تاری پودی و کشباف از فعالیت های این شرکت می باشد.

شرکت آرام تکمیل طیف فراز همواره با  بهره گیری از قویترین کادر فنی و مهندسی در درجه اول و ماشین آلات روز رنگرزی و تکمیل اروپایی در درجه دوم ، همواره پیشرو در کیفیت و جلب  رضایت  مشتریان با تولیدات متنوع وابداعات گوناگون می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

یونیتکس

شرکت آرام تکمیل طیف فراز با نام تجاری یونیتکس در سال ۱۳۹۱ (شرکت پارس تکمیل سپهر سابق) به ثبت رسید و افتتاح شد و در مهر ۱۳۹۶ با تغییر نام و با مدیریت جدید و واردات ماشین آلات به روز دنیا فصل جدیدی از فعالیت خود را شروع کرد. فرآیندهایی از قبیل بافت ، رنگرزی و تکمیل و چاپ طیف وسیعی از منسوجات اعم از تاری پودی و کشباف از فعالیت های این شرکت می باشد. شرکت آرام تکمیل طیف فراز همواره با بهره گیری از قویترین کادر فنی و مهندسی در درجه اول و ماشین آلات روز رنگرزی و تکمیل اروپایی در درجه دوم ، همواره پیشرو در کیفیت و جلب رضایت مشتریان با تولیدات متنوع وابداعات گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید