اطلاعات تماس
  • 021331***** - 091256*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006015393317027

معرفی مهم ترین تجهیزات صنعتی برق

کد: 140006015393317027

https://bit.ly/3yce79B

، تهران , (اخبار رسمی): در صنعت برق از تجهیزات تخصصی زیادی استفاده می شود.برای انتقال برق از سیم ها و کابل ها از جنس ها ی متفاوت در ابعاد مختلف متناسب با شرایط استفاده می شود.لذا سیم و کابل از مهم ترین تجهیزات صنعت برق می باشند که شناخت انواع آن ها اهمیت بالایی دارد در ادامه این مطلب به معرفی انواع سیم کابل خواهیم پرداخت.

معرفی مهم ترین تجهیزات صنعتی برق
معرفی مهم ترین تجهیزات صنعتی برق

گروه کارخانجات کابلسازی پرتو الکتریک تولید کننده انواع سیم و کابل افشان و مفتول می باشد جهت دریافت مشاوره استعلام قیمت و خرید با شماره 02133114455  یا 09125677598 تماس برقرار نمایید.

مشخصات سیم برق چگونه است؟

سیم‌ها از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شوند. یک قسمت آن هادی نام دارد و نام قسمت دیگر عایق است. هادی سیم‌ برق از فلزهای رسانا مانند مس، آلومینیوم، طلا، نقره، روی، نیکل، قلع، آهن، سرب، فولاد ساخته می‌شود. همچنین می‌توان برای تولید این بخش، رساناهای مختلف را باهم ترکیب کرد.
عایق سیم‌های برق نیز از مواد پلاستیکی تولید می‌شود. این مواد خاصیت ضد رطوبت دارند و غیر قابل اشتعال هستند. جنس مواد عایق سیم‌های برق، PVC، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، ترموست‌ها و… است. عایق‌ها جهت محافظت در برابر ولتاژ به صورت یک لایه و چند لایه ساخته می‌شوند.

کاربرد سیم‌های برق و مشخصات آن‌ها روی عایق‌های سیم‌ها با توجه به علامت اختصاری مشخص و نوشته می‌شود. این مشخصات در خرید و انتخاب سیم برق مناسب نقش مهمی ایفا می‌کنند.
این مشخصات روی سیم‌ها نسبت به کاربردی که دارند، منحصر به فرد است. به همین دلیل باید کاربرد مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس برای خرید سیم و کابل با توجه به ویژگی‌ها اقدام کنید. هر کدام از ویژگی‌های سیم دارای علامت اختصاری مخصوص به خود هستند.

کابل آلومینیوم

نام کابل آلومینیوم با توجه به نوع هادی آن تعیین شده است امروزه از این نوع کابل در پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود. آلومینیوم در کنار مس یکی از پر کاربردترین فلزات در تولید سیم و کابل است. مزیت‌های بسیار کابل آلومینیوم  باعث شده است که بازار خوبی داشته باشد و کارخانه‌های فعال در این زمینه، تولید آن را افزایش دهند.

استفاده از کابل آلومینیومی مزایای بسیاری به همراه دارد. البته آلیاژ به کار رفته در آن باید کیفیت بالایی داشته باشد.

مشخصات کابل برق

کابل برق ویژگی‌های مختلفی دارند. تفاوت در ویژگی‌ها موجب تنوع این محصول شده است. مهم‌ترین مشخصات یک کابل برق شامل موارد زیر است.

هادی کابل می‌تواند شکل‌های گوناگونی داشته باشد. هر یک از این شکل‌ها نماد خاص خود را دارند. گرد تک رشته (RE)، گرد چند رشته (RM)، مثلثی شکل تک رشته (SE) و مثلثی چند رشته با نماد (SM) شکل‌های مختلف هادی کابل برق هستند.

دیگر مشخصه‌ی کابل‌های برق جنس و تعداد لایه‌های عایق آن‌هاست. عایق کابل برق می‌تواند از جنس پلاستیک، پی‌وی‌سی یا پروتودور، پلی‌اتیلن، تفلون یا کاغذ‌های آغشته به روغن مخصوص باشد.

خرید سیم و کابل مناسب و کاربرد آن‌ها

افراد بسیاری با خرید سیم و کابل سر و کار دارند. بسیاری از صنایع، ساختمان‌ها و کارگاه‌‌ها و کارخانه‌ها به این نوع وسایل نیاز دارند. در برخی موارد مدیران مجموعه‌ها افراد حرفه‌ای در زمینه سیم‌کشی و برق استخدام می‌کنند و خرید را به آن‌ها می‌سپارند. اما در بسیاری از مواقع لازم است خود شخص برای خرید سیم و کابل اقدام کند.

 سیم‌ها و کابل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر یک از انواع آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند. به همین شناخت مدل‌های مختلف سیم و کابل ضروری است. با این کار می‌توانید سیمی را انتخاب کنید که می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. 

گروه کارخانجات کابلسازی پرتو الکتریک تولید کننده انواع سیم و کابل افشان و مفتول می باشد جهت دریافت مشاوره استعلام قیمت و خرید با شماره 02133114455  یا 09125677598 تماس برقرار نمایید. همچنین می توانید از سایت partocable.com دیدن نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه کارخانجات کابلسازی پرتو الکتریک

گروه کارخانجات کابلسازی پرتو الکتریک تولید کننده انواع سیم و کابل افشان و مفتول

اطلاعات تماس
  • 021331***** - 091256*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید