اطلاعات تماس
  • 090126*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006025395017092

آشنایی با شیر برقی صنعتی و کارکردهای آن

کد: 140006025395017092

https://bit.ly/2XZ4Zc9

، (اخبار رسمی): شیر برقی یکی از انواع شیرهای صنعتی است که در صنایع مختلفی برای جریان سیالات متفاوت استفاده می‌شود در ساختار شیرهای برقی از نیروی مغناطیسی جهت قطع و وصل کردن جریان استفاده شده است.

شیر برقی صنعتی
آشنایی با شیر برقی صنعتی و کارکردهای آن

در داخل شیر یک سلونوئید یا هسته مرکزی وجود دارد که در کنار آن سیم پیچ قرار گرفته است با عبور برق از سیم پیچ نیروی الکترومغناطیسی ایجاد شده و می‌تواند حرکت‌های سلونوئید را کنترل کند از ویژگی‌های بارز این دستگاه دقت بالا و همچنین کنترل از راه دور است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از شیر برقی در این مقاله با ما هراه باشید.

قطعاتی که داخل شیرهای برق قرار گرفته است به شرح زیر می‌باشد:

بدنه شیر که اصولاً از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشد برای اینکه در محیط‌های مرطوب دچار زنگ زدگی نشود.

برای استفاده از سیم پیچ‌ها از سیم‌های مسی که روکش لاک دارن استفاده شده در واقع روکش لاکی نقش عایقی را دارد و از سیم‌ها در برابر سیال خوردگی و رطوبت و سایر عوامل محیطی محافظت خواهد کرد.

قاب سیم پیچ، به این قاب سلونوئید گفته می‌شود این قاب‌ها از جنس ورق‌های فولادی است و در زمانی که برق به آن‌ها متصل می‌شود مانند یک آهنربا عمل خواهند کرد.

سوزنی و فنر، فنر و میله سوزنی درمرکز سلونوئید قرار گرفته و در وصل و قطع کردن جریان نقش دارد.

انواع شیرهای برقی

شیرهای برقی  در دسته بندی‌های متفاوتی تقسیم‌بندی شده اند که بر اساس ظرفیت آن‌ها و نوع پاسخگویی می‌توان در دسته‌های متفاوتی از آن‌ها استفاده کرد.  در نظر داشته باشید که می‌توان آن‌ها را برحسب حداقل و حداکثر فشار و ظرفیت تقسیم‌بندی کرد در واقع در میزان حداکثری می‌توان گفت که حداکثر و بیشترین مقدار تحمل شیر در مقابل فشار سیال است.

 مشخصات شیرهای برقی روی جعبه آن‌ها حک شده است که می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی و انتخاب کرد البته باید در نظر داشت که مهم‌ترین معیار دسته‌بندی شیرهای برقی بر اساس نحوه پاسخگویی آنهاست به صورت کلی شیرهای برقی الکتریکی را به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌کنند. شیرهای برقی حرکت مستقیم و شیرهای برقی سلوئید ولو سروو.

شیرهای برقی حرکت مستقیم،  به صورت صفر و صدی کار خواهند کرد به طوری که فقط می‌توانند باز یا بسته باشند.

سلونوئید ولو سروو،  این مدل از شیرهای برقی تحت فرمان سیستم هستند و با در نظر گرفتن شدت جریان برق جریان سطحی را مدیریت خواهند کرد به صورت کلی این شیرها را می‌توان به دو دسته شیرهای برقی و شیرهای الکتریکی تقسیم‌بندی کرد.

شیرهای برقی یکی از دسته های شیرهای سروو است است که بر اساس بازخوردی که دریافت خواهد کرد جریان سیال را کنترل می‌کند.  جریان کنترلی می‌تواند در زمانی اتفاق بیفتد که جریان برق قطع است و جریان سیال مطابق آن قطع می‌باشد. جریان برق عبوری رابطه مستقیمی با شدت جریان سیال دارد به طوری که اگر جریان برق افزایش یا کاهش پیدا کند مستقیماً روی جریان سیال تاثیر گذاشته و کمی زیاد خواهد شد.

شیر های الکتریکی برخلاف شیرهای برقی که در بالا توضیح داده شد عمل خواهند کرد زمانی که جریان الکتریکی قطع باشد شیرهای برقی باز خواهند بود در واقع با افزایش جریان برق شیر بسته خواهد شد و عملکرد غیر مستقیم با یکدیگر دارند.

کیفیت در قدم اول قرار گرفته است اما بعد از خرید تجهیزات و ابزار آلات با کیفیت نوبت آن رسیده که شما نگهداری و حفاظت درست را به عمل بیاورید تا عمر دستگاه‌های شما طولانی‌تر شود.  در نظر داشته باشید که هر وسیله‌ای نحوه نگهداری و حفاظت از آن متفاوت است.

در نظر داشته باشید که در شیرهای الکتریکی جریان الکتریسیته از آن‌ها عبور خواهد کرد و به دلیل عبور از داخل سیم پیچ این قضیه مهم‌تر است.  همچنین در نظر بگیرید که از این شیرها در صنعت استفاده شده و صنعت بخش کوچکی نیست

در نتیجه حتماً باید ایمنی‌ها و مراقبت‌های بیشتری از آن‌ها صورت گیرد به این خاطر که اگر یک سهل‌نگاری به وجود آید می تواند آسیب جدی به شیرهای برقی وارد کند که در نتیجه خسارت‌های جبران ناپذیری را به خط تولید وارد کرده و ضرر های مالی زیادی را به شما وارد خواهد کرد.

فراموش نکنید که باید این شیرها از فولاد گالوانیزه ساخته شود دلیل این امر این است که در برابر عبور سیالات، عوامل محیطی و خوردگی بتواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

در قدم بعدی سیم پیچ شیر باید مورد توجه شما باشد،  جنس سیم‌ها از فلزی به نام مس است همانطور که از قبل با آن‌ها آشنایی دارید رسانای خوبی از برق بوده و به راحتی در دسترس همگان است اما زمانی که سیالات خورنده مانند اسیدها، بازها، روغن های صنعتی و سایر موارد از آن‌ها عبور خواهد کرد امکان دارد برای سیم‌ها حتی سیم‌های روکش‌دار مشکل به وجود آورد پس لازم است که در بین خطوط سیم پیچ از کاغذهای روغنی جهت عایق کردن استفاده کرد.

این نکته قابل ذکر است که روکش‌های سیم‌ها از لاک پوشیده شده و در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت دارند.  در وهله آخر امنیت درپوش شیرهای برقی بیان خواهد شد در بعضی از موارد از این شیرهای الکتریکی برای جریانات سیالاتی مانند بنزین،  گازوئیل،  نفت و غیره استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها قابلیت اشتعال دارد و با یک بی توجهی می‌تواند انفجار را به وجود آورد.  

در نظر داشته باشید که اتصال الکتریکی حائز اهمیت است به همین خاطر حتماً در پوش آن‌ها باید ضد انفجار باشد در غیر این صورت می‌تواند حوادث ناگواری را به وجود آورد.

به صورت کلی سلونوئید ولو  به نسبت شیرهای مکانیکی و دستی که وجود دارد می‌تواند در صنعت عملکرد بهتری داشته باشد به این خاطر که این شیرها با کمک نیروی الکترومغناطیسی،  جریان سیال را مدیریت کرده و توان کنترل از راه دور را هم دارند.  استفاده از شیرهای برقی می تواند پاسخ‌دهی سریع تری را به عمل آورند.  

شرکت ای شاپ صنعت در زمینه تامین تجهیزات ابزار دقیق، طراحی و مشاوره پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی و سایر صنایع کشور فعالیت گسترده دارد. شما عزیزان جهت خرید شیر برقی و یا هر گونه تجهیز دیگر می توانید از طریق کارشناسان مجرب با شماره تلفن های 88746663-021 و 88746664-021 تماس گرفته و از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره مند شوید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090126*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید