اطلاعات تماس
  • 021556***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006035397517022

آشنایی با دستگاه های صنعت بسته بندی

معرفی پر کاربرد ترین دستگاه های بسته بندی

کد: 140006035397517022

https://bit.ly/3E95wZk

، تهران , (اخبار رسمی): بسته بندی مناسب کالا نه تنها جهت جذب مشتری بایستی زیبایی ظاهری داشته باشد بلکه نوع بسته بندی باید با توجه به نوع محصول به گونه ای انتخاب شود که در مرحله جابه جایی آسیبی به کالا وارد نشود و کیفیت آن حفظ گردد. دستگاه های مختلفی برای بسته بندی وجود دارد که در ادامه تعدای از آنها را معرفی خواهیم کرد.

معرفی پر کاربرد ترین دستگاه های بسته بندی
معرفی پر کاربرد ترین دستگاه های بسته بندی

پایاپک در سال 1386با آرمان و انگیزه‌ی ارائه خدماتی متفاوت و شایسته هموطنان ایرانی در زمینه صنعت بسته‌بندی فعالیت خودرا آغاز نمود که در این زمینه مفتخر به همکاری با برندهای بنام و مطرح ایرانی بوده است.

دستگاه گونی دوز چیست؟

دستگاه گونی دوز یا چرخ دوخت گونی به ماشین آلاتی گفته میشود که انواع دوخت های ضربدری، مهر و موم و دوخت های ساده یکطرفه و دوطرفه را روی کیسه های پارچه ای و پلاستیکی انجام می دهد. این دستگاه ها بر اساس نحوه عملکرد در انواع مختلف دستی و اتوماتیک بزرگ و کوچک تقسیم شده و از نظر سرعت نیز با هم متفاوت می باشند.

متریال به کار رفته برای بسته بندی محصولات مختلف با توجه به نوع مواد داخل بسته، اندازه و ابعاد و جنس آنها تعیین می گردد و به همین دلیل برای برخی از مواد از بسته های پلاستیکی و برخی کیسه های پارچه ای و گونی استفاده میشود. مانند بسته های نایلونی که از دستگاه دوخت پلاستیک استفاده میشود، برای کیسه های پارچه ای و گونی تجهیزاتی شبیه به چرخ خیاطی کاربرد دارند که به آنها دستگاه دوخت گونی یا گونی دوز گفته میشود. 

تاریخ زن چیست؟

تاریخ زن از مهم ترین دستگاه ها و تجهیزات در کارگاه ها و کارخانجات تولیدی و بسته بندی می باشد که اطلاعات ضروری از قبیل تاریخ تولید و انقضا را بر روی محصولات درج می کند. این دستگاه ها دارای تنوع بسیار بالایی بوده و با توجه به اهمیت زیاد آنها، نمونه های مختلفی از قبیل دستگاه های دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک و تجهیزات پیشرفته ای به نام جت پرینترها طراحی و به بازار عرضه شده اند.

از مهم ترین گام ها در بسته بندی محصولات، درج اطلاعات مختلف و کاربردی از جمله تاریخ تولید و انقضا، قیمت و وزن و غیره می باشد تا حقوق مشتریان حفظ شود. به منظور درج این اطلاعات از دستگاه هایی به نام تاریخ زن استفاده میشود که دارای زیر مجموعه های متعددی بوده و بر اساس نوع و قابلیت های موجود در آنها، کارایی های متفاوتی دارند.

دستگاه دوخت پلاستیک چیست؟

دستگاه دوخت پلاستیک یا دستگاه پرس از جمله تجهیزات مورد استفاده در بسته بندی های نایلونی می باشد که با ایجاد حرارت، دو لبه بسته به هم متصل میشود. این دستگاه ها با نام های دیگری از قبیل دوخت و پرس نایلون و پلاستیک نیز در بازار ارائه شده و بر اساس نحوه عملکرد و سرعت بسته بندی در گروه های مختلف تقسیم بندی میشوند.

یکی از مهم ترین مواردی که لازم است در فرایند بسته بندی به آن توجه شود، نحوه بستن درب بسته می باشد. به همین دلیل تجهیزات متعددی از جمله تسمه کش و دستگاه چسب زن برای محصولاتی که دارای بسته بندی کارتنی می باشند مورد استفاده قرار میگیرند. برخی از محصولات از قبیل سبزیجات و حبوبات و غیره در بسته های نایلونی قرار میگیرند و برای چسباندن لبه های بسته از تجهیزاتی به نام دستگاه دوخت پلاستیک استفاده میشود. منظور از دوخت در اینجا حرارت دهی دو لبه بسته نایلونی و اتصال آنها به یکدیگر می باشد که به صورت اتوماتیک، دستی یا نیمه اتوماتیک صورت میگیرد.

سیل القایی چیست؟

سیل القایی یکی از روش های بسیار کاربردی برای پلمپ و وکیوم کردن بطری و ظروف نگهداری از مواد غذایی، نوشیدنی ها و مواد دارویی و شیمیایی می باشد که فویل آلومینیومی را روی درب آنها متصل می کند. این تجهیزات با ایجاد میدان مغناطیسی و تولید حرارت منجر به چسبیدن موم موجود بر روی واشر به بدنه پلاستیکی ظروف میشوند و در انواع مختلف دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در بازار موجود می باشد.

پایاپک در سال 1386 با آرمان و انگیزه‌ی ارائه خدماتی متفاوت و شایسته هموطنان ایرانی در زمینه صنعت بسته‌بندی فعالیت خود را آغاز نمود که در این زمینه مفتخر به همکاری با برندهای بنام و مطرح ایرانی بوده است.جهت خرید دستگاه های بسته بندی و یا مشاوره با شماره همراه: 09123837199 تماس برقرار نمایید.همچنین نیز می توانید از سایت paya-pack.ir دیدن نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت بازرگانی پایاپک

پایاپک در سال 1386 با آرمان و انگیزه‌ی ارائه خدماتی متفاوت و شایسته هموطنان ایرانی در زمینه صنعت بسته‌بندی فعالیت خود را آغاز نمود که در این زمینه مفتخر به همکاری با برندهای بنام و مطرح ایرانی بوده است.

اطلاعات تماس
  • 021556***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید