اطلاعات تماس
  • 021222*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006115409517149

سمعک ITC چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

کد: 140006115409517149

https://bit.ly/2WTJFEs

، تهران , (اخبار رسمی): این سمعک که با نام سمعک داخل مجرا هم شناخته می‌شود، از جمله سمعک‌هایی است که مقداری کوچک است و نصف لاله گوش فرد را پر می‌کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این سمعک بپردازیم و ویژگی‌های آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

سمعک ITC چیست؟
سمعک ITC چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

انواع مختلفی سمعک برای استفاده وجود دارد که سمعک ITC یکی از این مدل‌ها است. این نوع هم مانند هر سمعک دیگری یک سری مزایا و معایب دارد و رنج سنی خاصی یعنی بزرگسالان امکان استفاده از آن را دارند.

این سمعک که با نام سمعک داخل مجرا هم شناخته می‌شود، از جمله سمعک‌هایی است که مقداری کوچک است و نصف لاله گوش فرد را پر می‌کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این سمعک بپردازیم و ویژگی‌های آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

سمعک داخل مجرا چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • از جمله مهمترین ویژگی‌های این سمعک می‌توانیم به 3 مورد اشاره کنیم. اول اینکه این سمعک در رنگ‌های مختلفی تهیه شده است، پس افراد در انتخاب رنگ مورد علاقه خود برای سمعک دچار مشکل نخواهند شد. البته این رنگ‌بندی روی قیمت سمعک تاثیری ندارد و نمی‌توان گفت چون یک رنگ خاص را تهیه می‌کنید، قیمت آن بیشتر یا کمتر می‌شود.
  • ویژگی بعدی قابلیت کنترل آسان و راحت سمعک است. در تنظیمات سمعک تا حد امکان از پیچیدگی‌ها کاسته شده و طراحی ساده‌ای را برای امکانات این سمعک در نظر گرفته‌اند.
  • آخرین ویژگی منحصربه‌فرد این سمعک، جهت‌یابی درست صداها است. نکته‌ای که برای بیمار بسیار مهم است. چنانچه جهت‌یابی صدا درست باشد فرد راحت‌تر با محیط اطراف ارتباط برقرار کرده و در تشخیص صداها و واکنش نشان دادن به آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.
  • بخش‌های داخلی سمعک داخل مجرا برای هر شخص به‌صورت جداگانه قالب‌گیری و ساخته می‌شود. قطعات الکترونیکی آن نیز در یک پوسته پلاستیکی جایگذاری می‌شوند. در رابطه با نحوه جای‌گیری این سمعک در گوش می‌توان گفت که بخش غضروفی مجرای گوش کاملا پوشیده می‌شود. از نظر اندازه سمعک ITC از سمعک CIC بزرگتر و از سمعک‌های ITE کوچکتر است. حتی برای اینکه شخص استفاده‌کننده از سمعک راحت‌تر باشد، در صورت تمایل یک دسته کوچک روی سمعک تعبیه می‌کنند تا عمل گذاشتن و برداشتن سمعک راحت باشد.
  • سمعک مورد بحث در این مقاله دارای یک باتری با سایز 312 قهوه‌ای با طول عمر 3 الی 5 روز و یا 10 زرد با طول عمر 5 الی 7 روز استفاده می‌کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این طول عمر ذکر شده به فاکتورهایی مانند میزان استفاده از سمعک در طول روز، میزان کم شنوایی، سطح تکنولوژی سمعک بستگی دارد و بسته به این عوامل طول عمر کمتر یا بیشتر خواهد بود.

    مزایای سمعک ITC
  • یکی از مزایای خوب این دتسگاه این است که باتوجه به اینکه اندازه کوچکی دارند، اما بسیار قدرتمند بوده و در بیشتر موارد کاهش شنوایی ملایم تا متوسط و در برخی موارد کاهش شنوایی شدید را بهبود می‌بخشد.

  • این سمعک برای اشخاصی که از محدودیت حرکتی و یا ضعف بینایی رنج می‌برند نیز مناسب است.
  • باتوجه به اینکه این مدل سمعک اندازه متوسط دارند، امکان پیاده‌سازی دکمه کنترلی روی این سایز وجود دارد.
  • امکاناتی مانند ارتباط وایرلس و تله کویل هم در این سمعک قابل پیاده‌سازی است.
  • باتوجه به اینکه این سمعک امکان میکروفون جهت‌دار را دارد، باعث بهبود درک گفتار فرد درحضور نویز هم می‌شود.
  • اندازه بزرگتر این مدل هم وجود دارد که به بیمار کمک می‌کند تا فیدبدک کمی براثر نشت صدا به بیرون از گوش داشته باشند. اگر قالب‌گیری مناسبی انجام شود، موقعی که شخص مشغول صحبت کردن و یا خوردن غذا است، سمعک از گوش او خارج نمی‌شود.

 

سمعک ITC برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که جز دسته بزرگسالان محسوب می‌شوند و دارای عارضه کاهش شنوایی ملایم تا متوسط و بعضا شدید هستند، این سمعک تجویز می‌شود. اما در نظر داشته باشید، در کاهش شنوایی شدید، بخاطر اعمال بهره بیشتر، بعضا افراد از فیدبک اذیت می‌شوند. به همین دلیل است که پزشک متخصص شنوایی تلاش می‌کند تا فرد را راضی به استفاده از سمعک پشت گوشی کند.

سمعک ITC برای چه افرادی مناسب نیست؟

 

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، این سمعک برای بزرگسالان است پس کودکان در رنج سنی کمتر از 8 الی 10 سال مجاز به استفاده از این سمعک نیستند. دلیل این امر رشد کودک است. باتوجه به رشد گوش خارجی کودکان، بعد از مدتی پوسته سمعک نیاز به عوض شدن دارد و مسلما این کار باعث افزایش هزینه خواهد بود. پس برای اینکه قیمت سمعک تهران برای شخص بیمار زیاد نشود، از این مدل برای کودک تجویز نمی‌شود.

 

افرادی که با مشکل پارگی پرده تمپان یا پرفوراسیون هم دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اشخاصی که به طور مکرر گوششان چرک می‌کند و همینطور افرادی که مجرای گوششان کوچم است، نباید از این مدل سمعک استفاده کنند.

 

این سمعک برای افرادی که کم شنوایی شدید دارند هم تجویز نمی‌شود. دلیل این امر این است که چون اندازه این سمعک کوچک است و از طرفی به دلیل نزدیک بودن میکروفون و رسیور سمعک به همدیگر، چنانچه بهره خیلی زیادی اعمال شود، احتمال ایجاد فیدبک خیلی زیاد بوده و فیدبک‌گیری خیلی سخت خواهد شد.

 

انواع مختلفی سمعک برای استفاده وجود دارد که سمعک ITC یکی از این مدل‌ها است. این نوع هم مانند هر سمعک دیگری یک سری مزایا و معایب دارد و رنج سنی خاصی امکان استفاده از آن را دارند. اینکه از چه برند سمعکی و با چه خصوصیاتی استفاده کنیم، نیاز به مراجعه به پزشک متخصص شنوایی دارید که بهترین سمعک را برای شما تجویز کند.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سمعک اقدسیه

سمعک اقدسیه یکی از مراکز معتبر و با تجربه در زمینه گوش و تجویز سمعک می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021222*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی