اطلاعات تماس
  • 021332*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006185421517195

بهترین راه برای عایق صوتی دیوار

کد: 140006185421517195

https://bit.ly/3n7zg2l

، (اخبار رسمی): در این مقاله راهکارهایی جهت عایق دیوار ارائه شده است

بهترین راه برای عایق صوتی دیوار
بهترین راه برای عایق صوتی دیوار

گروه ونوس مجری انواع عایق های صوتی،حرارتی و برودتی در مکان های مسکونی اداری و صنعتی

بهترین راه برای عایق صوتی دیوار

اگر در حال ساخت خانه جدیدی هستید، بعد از به پایان رساندن پروژه یا بازسازی دیوارها ممکن است فکر کنید که دیوارها عایق صدا هستند، اما هرگز اینطور نیست. داستان از جایی شروع می‌شود که در آن واحد مسکونی ساکن شوید و بعد از چیدن وسایل بخواهید در اتاق خواب خود استراحت کنید. شما می‌شنوید همسایه واحد کناری یا طبقه بالا با همسر و فرزندان خود چه می‌گوید و این ابتدای راه است. بله درست است شما باید شروع به عایق کردن دیوارها و سقف خانوه کنید!

متاسفانه به علت رعایت اصول سبک سازی در ساختمان‌های نوساز و عدم استفاده از عایق صوتی  و حرارتی به علت نظارت کافی، این مشکلات برای اغلب ساکنین آپارتمان‌های فعلی و مخصوصا با واححدهای مجاور به شدت آزاردهنده است. عایق صوتی دیوارها به شما این امکان را می‌دهد تا آرامش خود را بازیابید. با این کار اتاقهایی که قبلاً منبع ایجاد سر و صدا بودند، به یک مکان آرامش بخش تبدیل می‌شوند.

عایق صوتی دیوار نباید برای شما پروژه‌ای گران قیمت و طولانی باشد، اما باید انتظارات خود را نیز تعیین کنید. طبیعتا استفاده از عایق‌های با قیمت ارزان و نصب سریع نیز مشکل شما را حل نخواهد کرد بلکه تنها زمان و پول شما را هدر خواهد داد اما ما در این مقاله در مورد عایق صوتی صحبت می‌کنیم تا در هزینه شما صرفه جویی شود. 

بهتر است تا ابتدا با یک متخصص در این زمینه مشورت کنیم زیرا هیچ چیز عملکردی را که یک حرفه‌ای انجام می دهد ارائه نمی دهد،  پیشنهاد ما مشورت با یک تیم حرفه‌ای و متخصص قبل از انجام هر هزینه یا اقدامی است. یکی از شرکت‌های خوب در این زمینه گروه ونوس است. که پیشنهاد میکنم از مشاوره رایگان این گروه بهره مند شوید.

گروه ونوس | مجری عایق صوتی،حرارتی و برودتی در منازل، مکان های اداری و صنعتیگروه ونوس با بهره گیری از روش ها و مصالح روز در اجرای انواع عایق های صوتی، حرارتی و برودتی برای شما آرامش رابه ارمغان می آورد.عایق صوتی تخصص ماست.گروه ونوس

این مقاله با بهره‌گیری از تجارب یکی از اعضای گروه ونوس تالیف شده است تا راهنمایی کامل برای این کار باشد.

اگر تمایل دارید پروژه را به تنهایی انجام دهید، لطفاً تحقیقات خود را به طور کامل انجام دهید و محصولات و اصول عایق صدا را درک کنید. سپس با پیروی از این مراحل در مورد بهترین روش عایق صوتی دیوار و استفاده از مواد توصیه شده برای عایق صوتی، می‌توانید به نتایج دلپذیری بدون هدر دادن بودجه خود دست پیدا کنید.

1. سطح دیوار را آماده کنید

شما باید حفره‌های دیوار را پر کرده و آماده دیوار را آماده نصب عایق کنید شاید در دیوار اصلی سوراخ یا درزی به واحد مجاور  یا طبقات بالا باشد که برای پر کردن آنها می‌توانید از گچ یا سیمان استفاده کنید. شما فقط باید این کار را در اتاقی که قصد دارید عایق کنید انجام دهید. در این مرحله شما باید مکان جعبه‌های برق، سیم‌ها، لوله‌ها یا هرگونه مانع دیگر را از روی دیوار بردارید تا در دیوار جدید نصب کنید. در مراحل بعدی باید عایق را در اطراف این اجسام قرار دهید.

نکته: تمامی کلیدها و پریزها باید از روی دیوار باز شود. به سیم کشی‌ها دست نزنید و سر سیم‌ها را با لنت برق خوب عایق کنید.

2. عایق صوتی خود را انتخاب کنید

شما باید در این مرحله تصمیم بگیرید چه عایقی را می‌خواهید نصب کنید. امکان دارد شما به یک عایق بسنده نکنید و تمایل داشته باشید تا از ترکیب دو عایق با هم استفاده کنید. در حال حاضر مناسب‌ترین عایق صوتی برای نصب بر روی دیوار، عایق پشم سنگ است. استفاده از پشم سنگ و به همراه رویه کناف علاوه بر قیمت مقرون به صرفه یک سطح صاف از دیوار را به شما خواهد داد که کارایی بالایی از نظر صدا گیری دارد. 

پشم سنگ عایق صوت،حرارت و برودت | گروه ونوس | اجرای عایق های صوتی، حرارتی و برودتیپشم سنگ یک عایق صوتی-حرارتی با الیاف معدنی میباشد. ماده اولیه ی عایق پشم سنگ، بازالت است که از گروه سنگ های آذرین می باشد و بازمانده فعالیت های آتشفشانی گروه ونوس

برخی از دوستان تمایل دارند تا برای تقویت بیشتر از عایق فوم یا الاستومری استفاده کنند که باید خدمت ایشان عرض کنم برای مثال عایق فوم تاثیر چندانی بر جلوگیری از صدا ندارد و عایق الاستومری از قیمت تقریبا سه برابری پشم سنگ و کارایی یک سوم آن برخوردار است.

بنابراین بنده توصیه میکنم به جای این کار سعی کنید تا از دو لایه عایق پشم سنگ استفاده کنید تا علاوه بر کاهش هزینه کارایی بالایی را در صداگیری بدست آورید.

نکته: نصب دو لایه از عایق پشم سنگ حدودا 10 سانتی متر از فضای فعلی را اشغال خواهد کرد بنابراین اگر فضا برای شما محدودیت نیست حتما از دولایه استفاده کنید در غیر این صورت نصب یک لایه 5 سانتی متری کفایت می‌کند. 

گروه ونوس | عایق الاستومری | مجری عایق صوتی، حرارتی و برودتیعایق سبک وزن و منعطف لاستیکی است، که به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود. عایق الاستومری، در شکل لوله ای، رولی و ورقه ای تولید میگردد .گروه ونوس

3. عایق را نصب کنید

اکنون که تمام مواد خود را تهیه کرده اید و دیوارها آماده شده اند وقت آن است که عایق را نصب کنید. برای نصب پشم سنگ اصول و متریال مخصوصی وجود دارد که شما با تهیه آنها علاوه بر اینکه عایق خود را روی دیوار نگه میدارید، پانل‌های کناف را نیز بر روی آن نصب می‌کنید.

پشم سنگ پانلی یا تخته ای

نکته: پشم سنگ مناسب برای دیوارهای مشترک آپارتمان، یک لایه پشم سنگ 5 سانتی با دانسیته 80 کیلوگرم تا 120 کیلوگرم است.

 سازه‌های کناف از نوع فلز گالوانیزه هستند که در قطر 5 سانتی متر (مطابق با استاندارد پشم سنگ) و طول 4 متر هستند. البته سازه هایی با قطرهای بیشتر هم در بازار موجود است که اگر شما تمایل داشته باشید تا از دو لایه چشم سنگ استفاده کنید حتما باید از این سازه ها استفاده کنید. اسم این سازه‌ها در اصطلاح حرفه‌ای "رانر" است. 

رانر کناف با قطر 5 سانتی متر

برای نصب این سازه‌ها باید از پیچ و رولپلاک استفاده کنید. دقت داشته باشید سازه ها باید به حالت عمودی و در فاصله 60 سانتی متر (استاندارد نصب کناف و عرض پانل پشم سنگ) نصب شود. بعد از نصب تمامی سازه‌ها روی دیوار حال نوبت جایگذاری عایق‌ها در بین سازه ها است.

نصب پشم سنگ در بین سازه ها

 دیوار عایق شده با پشم سنگ

نکات ایمنی:

قبل از شروع به نصب عایق پشم سنگ حتما از ماسک فیلتردار استفاده کنید تا ذرات ریز عایق به ریه شما آسیب نرساند. همچنین برای جلوگیری از آسیب به پوست حتما از لباس کار آستین دار و دستکش استفاده کنید. نگران خارش روی پوست خود نباشید.این موضوع با یکبار حمام کردن برطرف خواهد شد. 

امکان دارد بر روی دیوار کلید یا پریزی وجود داشت باشد که شما باید ابتدا آنها را باز کرده و پس از اتمام عایق کاری و با نصب پانل‌های کناف آنها را در جای خود قرار دهید. 

4. نصب پانل‌های کناف

پس از نصب تمامی عایق‌های پشم سنگ حال نوبت آن است تا پانل‌های کناف را در جای خود نصب کنید. ابعاد هر پانل به صورت استاندارد 120 * 240 سانتی متر است بنابراین در زیر هر پال شما باید سه ردیف از سازه قرار گیرد تا با استفاده از پیچ های مخصوص کناف پانل‌ها را به آنها ببندید. 

نصب پانل کناف

پیچ مخصوص کناف 

نکته:

 برای نصب کلیدها و پریزهای موجود از قوطی پلاستیک یا سازه فلزی استفاده کنید تا بتوانید آنها را محکم در جای خود نگه دارید. 

اگر شما قصد آویزان کردن تابلو یا اشیا سنگین روی دیوار کاذب جدید را دارید حتما باید زیر آن قسمت از سازه‌های فلزی استفاده کنید تا تحمل وزن آن را داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021332*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید