اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006195424116881

تولید سنسور ترموکوپل و RTD توسط مانیاد صنعت با درصد خطای فوق العاده پایین

کد: 140006195424116881

https://bit.ly/3k1tLR8

، تهران , (اخبار رسمی): مانیاد صنعت توانسته است به عنوان یکی از تولیدکنندگان داخلی سنسورهای دما و تجهیزات جانبی، انواع ترموکوپل (Thermocouple) و آر تی دی (RTD) را با بهترین متریال و درصد خطای بسیار پایین تولید و ارائه کند.

تولید سنسور ترموکوپل و RTD توسط مانیاد صنعت با درصد خطای فوق العاده پایین
تولید سنسور ترموکوپل و RTD توسط مانیاد صنعت با درصد خطای فوق العاده پایین

به گزارش وبسایت اخبار رسمی و فیدار کلین، شرکت مانیاد صنعت رادین آژند به عنوان یکی از تولیدکنندگان حرفه ای سنسور های ترموکوپل و RTD توانسته است، سنسورهایی را تولید کند که درصد خطای آن ها فوق العاده پایین است.

بررسی سنسور ترموکوپل (Thermocouple Sensor)

شاید بسیاری از شما دوستان عزیز که این گزارش را می خوانید، درباره سنسورهای Thermocouple اطلاعات کافی داشته باشید. ولی باز خدمتتان توضیح می دهیم. پس در ادامه گزارش با ما همراه باشید.

ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل سنسوری است که دما را به شکل خیلی عالی و بدون مشکل اندازه گیری می کند. سنسوری که دما را حاوی از دو فلز مختلف را اندازه گیری می کند. اختلاف دما بین مفصل (تماس گرم) و انتها، جایی که نیروی ترموالکتریک ایجاد می شود، توسط دستگاه خوانده شده و به دما تبدیل می شود.

آلیاژهای ترموکوپل معمولاً به شکل سیم در دسترس هستند. هنگامی که دو سر دو نوع مختلف هادی فلزی به هم متصل می شوند و یک مدار بسته را تشکیل می دهند و یک سر آن گرم می شود تا اختلاف دما بین دو سر ایجاد شود، نیروی محرکه حرارتی مخصوص فلز ایجاد می شود و جریان از مدار عبور می کند. این پدیده اثر Seebeck نامیده می شود و دما با استفاده از این اصل اندازه گیری می شود. ترکیب این دو نوع فلز "ترموکوپل" نامیده می شود.

سه قانون در مورد خواص نیروی الکتروموتور ترموکوپل ها (قانون مدار همگن ، قانون فلزات واسطه و قانون دمای متوسط) وجود دارد. در ترموکوپل ها ، اندازه گیری دما با تبدیل ولتاژ نمایش داده می شود.

ترموکوپل ها را می توان با توجه به اجزای مختلف فلزی تشکیل دهنده ترموکوپل ها طبقه بندی کرد. تفاوت بین انواع با الفبای یک حرفی (کد رنگی مانند ANSI ، IEC ، JIS) نشان داده می شود. با انتخاب یکی از انواع ترموکوپل ها و اندازه گیری و تجمیع مقدار ولتاژ با استفاده از دستگاه های DAQ (Data Acquisition) می توانید دما را محاسبه کنید.

اصل کارکرد سنسور

ترموکوپل ها بر اساس سه قانون عمل می کنند.

  • ・ قانون مدار همگن: اگر یک سیم فلزی یکدست باشد ، حتی اگر محلی گرم شود ، هیچ جریانی جریان نمی یابد و اگر هر دو انتهای ترموکوپل یکدست باشند ، نیروی محرک حرارتی تحت تأثیر توزیع دما در محیط قرار می گیرد.
  • قانون فلزات واسطه: حتی اگر فلزات مختلف وارد مدار شوند ، این اثر در صورتی رخ می دهد که دما در دو سر آن برابر باشد.
  • قانون دمای متوسط: اگر میانگین دمای مدار مشخص باشد ، مجموع نیروهای الکتروموتور بدست آمده از اختلاف دما بین تماس گرم ، میانگین دما و تماس مرجع برابر با نیروی الکتروموتور کل است. مدار جبران اتصال سرد مورد نیاز برای اندازه گیری دمای ترموکوپل بر اساس این اصل طراحی شده است.

نتیجه این بخش: برای بررسی انواع سنسور ترموکوپل و اندازه گیری دما در محیط خود، توصیه ما استفاده از ترموکوپل است.

به منظور بررسی لیست قیمت خرید و فروش سنسور ترموکوپل، با کارشناسان مانیاد صنعت تماس بگیرید. قیمت سنسورهای دما تقریباً از 190,000 تومان شروع می شود.

بررسی سنسور آر تی دی (RTD Sensor)

می توان گفت: سنسورهای RTD به عنوان دقیق ترین حسگرها شناخته می شوند که در صنایع حساس بسیار کاربرد دارند. 

دماسنج ها یا حسگر RTD، تجهیزاتی هستند که مقاومت آن ها با تغییرات دما تغییر می کند. با افزایش دمای سنسور ، مقدار مقاومت افزایش می یابد. رابطه بین مقاومت و دما به خوبی شناخته شده است و در دراز مدت مورد استفاده قرار می گیرد. RTD یک دستگاه منفعل است.

بنابراین ، خود RTD خروجی ندارد. از یک دستگاه الکترونیکی خارجی برای اندازه گیری مقاومت سنسور با عبور سطح پایین جریان از طریق سنسور برای ایجاد ولتاژ استفاده می شود. جریان های اندازه گیری کمتر از 1 میلی آمپر عموماً مورد استفاده قرار می گیرند و هیچ خطر گرم شدن خودکار تا 5 میلی آمپر وجود ندارد.

میزان تحمل استاندارد چقدر است؟

آیا می دانید که میزان تحمل سنسورهای RTD چقدر است؟ در ادامه به شما جواب این سوال را خواهیم داد.

RTD دارای ضریب دمای استاندارد مقاومت (α) و تحمل است. متداول ترین منحنی استاندارد منحنی DIN توسط موسسه استاندارد آلمان است. منحنی رابطه بین مقاومت و دمای سنسور دمای پلاتین 100 درجه ، تحمل استاندارد و محدوده دما قابل اندازه گیری را نشان می دهد.

استاندارد DIN نشان دهنده مقاومت پایه در 0 درجه سانتی گراد و ضریب دما 0.00385 Ω / Ω / ° C. خروجی اسمی (مقاومت) سنسور RTD DIN در شکل زیر نشان داده شده است. DIN RTD دارای سه نوع تحمل استاندارد است.

تحمل برای هر کلاس به شرح زیر است:

  • DIN کلاس A: ± (0.15 + 0.002 | T | ° C)
  • DIN کلاس B: ± (0.3 + 0.005 | T | ° C)
  • DIN کلاس C: ± (1.2 + 0.005 | T | ° C)
درجه0 درجه سانتی گراد
0100.00
10103.90
20107.79
30111.67
40115.54
50119.40
60123.24
70127.07
80130.89
90134.70
100138.50

نکته مهم: هنگام انتخاب نوع جزء RTD ، ابتدا باید دستگاهی را که سنسور را می خواند ، در نظر بگیرید. یعنی نوع عنصری را انتخاب کنید که با ورودی سنسور دستگاه مطابقت دارد. رایج ترین RTD پلاتین 100 Ω با ضریب دما 0.00385 است.

برای دیدن و خرید انواع سنسور RTD به اینجا https://maniadsanat.com/product-category/rtd-sensor/ مراجعه کنید.

RTD ها که گاهی اوقات به عنوان دماسنج های مقاومتی نیز شناخته می شوند، معمولاً در کاربردهای آزمایشگاهی و صنعتی استفاده می شوند، زیرا اندازه گیری های دقیق و قابل اطمینان را در طیف وسیعی از دما انجام می دهند. زیرا خیلی این سنسورها خیلی دقت بالایی دارند.

برای مشاهده انواع سنسورهای دما نظیر ترموکوپل و RTD به وبسایت مانیاد صنعت رادین آژند (maniadsanat.com) مراجعه و همچنین برای دریافت مشاوره رایگان خرید سنسورها از طریق زیر با تیم و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ایمیل بخش مشاوره رایگان و تخصصی: [email protected]

شماره تلفن بخش فروش و خدمات پس از فروش: +982188815430

آدرس پستی شرکت مانیاد صنعت:  استان تهران، میدان فاطمی، خیابان فاطمی، خیابان طباطبائی، کوچه سیاوش، پلاک 6، طبقه همکف

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فیدار کلین

شرکت فیدار کلین مشاور، مجری، ارائه کننده انواع تجهیزات نظافت و شستشوی صنعتی نظیر کارواش بخار، کارواش های صنعتی، جاروبرقی های صنعتی، مواد شوینده نانو کارواش و انواع مه پاش های صنعتی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار