اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006205427516978

دلیل استفاده از پوشش گالوانیزه گرم برای سینی کابل ها

کد: 140006205427516978

https://bit.ly/3C7uGWm

، تهران , (اخبار رسمی): سینی کابل از موادی مانند فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا پلاستیک فشرده، و یا جنس شیشه نشکن ساخته می شود. بر اساس نوع صنعتی که سینی کابل در آن مورد استفاده قرار می گیرد، جنس بدنه آن هم متفاوت خواهد بود

دلیل استفاده از پوشش گالوانیزه گرم برای سینی کابل ها
دلیل استفاده از پوشش گالوانیزه گرم برای سینی کابل ها

سینی کابل  (Cable Tray) در تأسیسات الکتریکی به کار می رود و در سیم کشی برق و ساختمان جایگزین مناسبی برای سیم کشی روکار است. سینی کابل برای هدایت، انتقال و محافظت از سیم ها و کابل ها در تعداد بالا و در یک مسیر مشخص استفاده می شود.

سینی کابل به زیبایی و مرتب بودن کابل کشی در ساختمان کمک می کند. در واقع برای نگهداری کابل ها و سیم ها در ایمن ترین حالت به کار میرود.

انواع سینی کابل

  • سینی کابل گالوانیزه
  • سینی کابل رنگی
  • سینی کابل پلاستیکی
  • سینی کابل استیل

معمولا برای محیط هایی که در معرض هوای شرجی، مرطوب و نم دار قرار دارند، باید از تجهیزاتی برای محافظت از سیم ها و کابل ها استفاده نمود که از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشند به همین دلیل سینی کابل ها را به روش الکترو گالوانیزه پوشش میدهند تا دوام و طول عمر بیشتری داشته باشند.

ویژگی های سینی کابل

  • نصب سریع و راحت مهم ترین ویژگی است که کاربرد آن را زیاد کرده است.
  •  باعث صرفه جویی در زمان و مواد اولیه می شود.
  • در ابعاد و مدل های مختلف و وزن های بسیار سبک تولید می شود.
  • غیر قابل اشتعال بوده و ضد ضربه است.
  • باعث افزایش ایمنی افراد داخل ساختمان می شود.
  • سینی های کابل می توانند از انواع متد های سیم کشی پشتیبانی می کنند از جمله خطوط برق ولتاژ بالا، کابل های توزیع برق، سیم کشی سیستم های کنترلی حساس، سیم کشی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، کابل های نوری یا فیبر نوری

نردبان کابل چیست؟
نردبان کابل یک ابزار و یا دستگاهی است که برای مدیریت سیم کشی کابل ها در ساختمان های صنعتی و ... استفاده می شود.
این دستگاه از دو ریل جانبی از جنس فلز ساخته شده است که توسط رینگ های مختلف به یکدیگر متصل شده اند. وجود اتصالات پیش ساخته در این دستگاه باعث شده است تا در هر جهتی که می خواهند از آن استفاده کنند. این دستگاه در دو جهت عمودی و افقی قابل استفاده است.

جنس نردبان کابل از چیست؟
در طول دوره پروژه وکار از نردبان کابل زیاد استفاده می شود و امکان جابجایی و حمل و نقل آن نیز وجود دارد. بنابراین جنس این دستگاه باید به گونه ای باشد که علاوه بر وزن متناسب دارای استحکام زیادی در برابر عوامل داخلی و خارجی باشد. بدین منظور از آلومینیوم، استیل، فولاد و گالوانیزه استفاده می گردد .
امروزه از فایبرگلاس نیز برای تولید نردبان کانال نیز استفاده می شود. نردبان های تولید شده از جنس فایبر گلاس سبک، مقاوم در برابر خوردگی، ضد زنگ و... نیز هستند.

نردبان کابل چه مزایایی دارد؟
یکی از مزایای نردبان کابل را می توان به توانایی نگهداری از کابل ها با طول و ضخامت زیاد شاره کرد. زیرا کابل ها با ضخامت بالا و طول زیاد امکان دارند که با گذشت زمان دچار ضربه با خوردگی شوند یا در برابر رطوبت، آب و یا خاک قرار گیرند. اما استفاده از نردبان کابل این مشکل را حل کرده است.
یکی دیگر از مزیت های نردبان کابل مدیریت کابل ها وسیم هاست. زیرا در صورت استفاده از این دستگاه کابل ها دارای نظم و ترتیب می شوند و دسترسی به آنها راحت تر است .

لوله فولادی برق چیست؟
شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که  لوله فولادی برق  چیست؟ لوله فولادی برق تدبیری است برای حفاظت کابل های برقی که جهت سیم کشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.
چنین لوله هایی از این بابت که جنسی سخت و فولادی دارند در برابر دما و ضربه های احتمالی بسیار مقاوم هستند.
لوله فولادی برق را می توان ضمانتی برای حفظ و امنیت هزینه های مصرف شده در رابطه با برق کشی ساختمان های صنعتی، اداری، تجاری و مسکونی در نظر گرفت.

به این ترتیب با استفاده از دستگاه لوله خم کن می توانید به این لوله ها فرم دهید و کابرد این وسیله را بصورت روکار یا توکار مورد استفاده قرار دهید.
البته لازم است به این نکته توجه داشته باشید که خم کردن این لوله ها و استفاده از دستگاه لوله خم کن ضرورت دارد تا توسط متخصص این کار انجام شود.
سپردن این کار به یک متخصص برای شما امنیت کامل و محافظت تضمین شده ای را فراهم می آورد که کابل های برق بکار گرفته شده در سازه شما برای همیشه از آسیب ضربه های قوی و یا تغییرات دمایی در امان می ماند.
اما بکار گرفتن مهارت شخصی آماتور یا اینکه آزمون و خطا کردن شما بابت ارضای کنجکاوی و انجام دادن چنین کاری باعث عدم آسیب پذیری کافی برای کابل های برق و احتمال آسیب رساندن و شکسته شدن لوله های فولادی را بالا می برد.

انواع لوله فولادی برق

این لوله برق به دو  صورت توکار و هم روکار در ساختمان به کار میروند . لوله برق فولادی را می توان توسط دستگاه لوله برق خم کن فرم داد و در مکان های مختلف برای عبور سیم های برق استفاده کرد. این لوله ها مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند. علاوه بر آن مقاومت فشاری این لوله برق ها بسیار بالاست و دچار تا خوردگی نمی شوند. لوله برق های فولادی برق در دو نوع لوله برق های گالوانیزه گرم و لوله برق گالوانیزه سرد به بازار عرضه می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سینی کابل آریا

سینی کابل آریا در سال 1387 با هدف تامین نیازهای صنعت برق کشور کار خود را با تولید سینی و نردبان کابل آغاز نمود و اکنون پس از گذشت چند سال از شروع فعالیت مفتخر است کلیه سفارشهای مشتریان گرامی را با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت در اسرع وقت انجام دهد . این مجموعه قادر میباشد سینی و نردبان کابل را با پیشرفته ترین دستگاههای اتوماتیک صنعتی به صورت گالوانیزه سرد و آبکاری گرم و استنلس بر اساس استانداردهای بین المللی و در ابعاد مختلف و طبق سفارش تولید نماید . ما همیشه با شعار تعهد در خدمت مشتریان گرامی هستیم .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان