اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006225433216960

قطعی برق و افزایش قیمت در ژنراتور

بازار سیاه در خرید و فروش ژنراتور برق

کد: 140006225433216960

https://bit.ly/3kmEQMX

، (اخبار رسمی): با افزایش قطعی برق ها قیمت ها در بازار ژنراتور های برق به شدت افزایش پیدا کرده ما در این گزارش نگاهی داریم به این موضوع و همچنین به نکاتی مهمی اشاره داریم که خریداران نیاز است در هنگام تهیه ژنراتور برق به آنها دقت داشته باشند.

بازار سیاه در خرید و فروش ژنراتور برق
خرید ژنراتور

این روزها و با قطعی برق گسترده در سراسر ایران مشکلی دیگر بر تولید کنندگان، صاحبان صنایع و کسب و کار ها پدیدار شده است. حالا کارآفرینان سخت کوش ایرانی در سالی که به نام رفع موانع نام‌گذاری شده با مانعی بزرگ روبرو شده اند. مسلما همه ما می‌دانیم که بدون برق تقریبا انجام هیچ کاری امکان‌پذیر نیست، زندگی و کسب و کار همه ما وابسته به این انرژی می‌باشد.

ضررهای روزانه چند ده میلیونی بابت قطع برق در کسب و کارهای متوسط و بزرگ که در مقایس ماهانه ممکن است به چندین میلیارد تومان هم برسد. در این شرایط وظیفه هر مدیری برنامه ریزی و انجام روش های جایگزین برای تامین برق به روش های دیگر می‌باشد.

تامین برق خارج از شبکه سراسری به چندین روش امکان‌پذیر است که در مقایس های با توان بالاتر یکی از بهترین این روش ها استفاده از ژنراتور یا مولد برق می‌باشد. در این روش با خرید ژنراتور به صورت مستمر و یا اجاره ژنراتور به صورت موقت می‌شود تامین برق را در این روزهای سخت تابستانی انجام داد.

ما در این گزارش به وضعیت خرید و فروش ژنراتور در بازار خواهیم پرداخت و نگاهی می‌کنیم به قیمت های ماهیانه اجاره و خرید مولد برق در تابستان امسال که با افزایش قیمت های بسیاری هم برخودار بوده اند. تا پیش از این افزایش قیمت ها در صنعت ژنراتور در اردیبهشت هر سال مشخص می‌شد. رویه ای که تا پیش از این هرسال ادامه داشت.

اما با افزایش زیاد قطعی برق در تابستان امسال و با به هم ریختگی بازار در سال 1400 قیمت فروش ژنراتور دچار افزایش روزانه بوده و قیمت ها رویه ای ناپیدار پیدا کرده اند. از آنجا که در هر اقتصادی آزادی، قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و با پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا ما شاهد افزایش غیر متعارف در خرید ژنراتور و اجاره آن هستیم.

اجازه بدید با ذکر یک نمونه به بررسی این شرایط بپردازیم.

قیمت اجاره یک دیزل ژنراتور در مدل کامینز QST30 که توانایی تولید 1200 کاوا را دارد تا قبل از اردیبهشت 1400 به صورت اضطراری کار که شامل 4 ساعت در روز می‌باشد ماهانه 70 میلیون در نظر گرفته می‌شد که همین مدل در حال حاضر به عدد 150 میلیون تومان در ماه رسیده است. و این افزایش بیش از دوبرابری هیچ دلیل دیگری جز قطعی برق گسترده و عدم ثبات در عرضه و تقاضا ندارد.

همچنین قیمت فروش ژنراتور هر چند به شدت اجاره تحت تائیر قرار نگرفته اما با افزایش زیادی روبرو بوده است. برای نمونه در فروش ژنراتور ولوو پنتا مدل VOLVO 1242 که توان تولید برق تا 420 کاوا را دارد قیمت ها از 550 میلیون تومان به 850 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد در صورت تامین بودجه، خرید ژنراتور در بلندمدت دارای توجیح اقتصادی بسیاری به نسبت اجاره دارد. امروزه شرکت های زیادی در واردات و فروش مولد های برق فعالیت می‌کنند. توصیه ما برای کاهش هزینه ها، خرید ژنراتور دست دوم و کم کارکرد از شرکت های وارد کننده اصلی است.

یکی از این شرکت های مطرح در فروش و واردات ژنراتور ، دیزل پارسیا می‌باشد که ژنراتور های کم کارکرد را از کشورهای اروپایی و استرالیا از مبادی رسمی وارد کشور می‌کند و با گارانتی و تضمین تامین قطعات در اختیار واحد های صنعتی قرار می‌دهد.

در جهت کاهش قیمت ها و در صورت داشتن کارت بازرگانی از سوی خریدار امکان تحویل دستگاه در قبل از وروی گمرک از سوی دیزل پارسیا برای خریدارن مهیا شده است.

چند توصیه در خرید ژنراتور

قبل از تصمیم برای تهیه ژنراتور با کمک یک برقکار صنعتی برآورد دقیق از میزان مصرف را داشته باشید. همچنین در صورت استفاده از الکتروموتور در شبکه میزان بار ضربه اولیه را اندازه گیری کنید.

در صورت خرید ژنراتور دست دوم به چند نکته اساسی دقت فرمائید:

  • مدل و تاریخ ساخت موتور ژنراتور و مدت زمان کارکرد دستگاه که توصیه می‌شود از خرید مولد های برق قبل از سال 2010 و با کارکرد بیش از 10000 ساعت خوداری کنید.
  • رنگ در ژنراتور همانند خرید خودرو نشان دهنده اصالت آن است. بهتر است از خرید ژنراتور رنگ شده و متفرقه چینی خودداری کنید.
  • از بهترین تولید کنندگان در موتور ژنراتور می‌توانیم به کاترپیلار ، کامینز ، ولوو پنتا ، اسکانیا ، ین باخر ، ام وی ام ، پرکینز و دویتس اشاره کنیم.
  • همچنین به نوع مولد بکار گرفته شده در کوپله این دستگاه ها هم دقت فرمائید که در بهترین آنها لوری سومر ، استمفورد و مکالته نام ببریم.

نکته قابل توجه فروش ژنراتور های است که با کمترین ساعات کار در شرکت پیشگامان صنایع دیزلی و نیروگاهی پارسیا وجود دارد. بر اساس قواعد و استاندارد های ایمنی در 30 هزار ساعت کارکرد نیاز به تعمیرات اساسی موتور ژنراتور که به آن اورهال هم گفته می‌شود وجود دارد. این در حالی است که بیشتر دستگاههای موجود در این شرکت در محدوده 5 تا 10 هزار ساعت است که حتی برخلاف محصولات سایر فروشندگان ژنراتور به مرحله اورهال هم نرسیده است.

***

درخواست گارانتی، مدارک ترخیص و برگ سبز گمرکی،
بازید از امکانات و زیر ساخت های شرکت عرضه کننده
و آموزش اپراتور و نصب ژنراتور از سوی شرکت مطالباتی است
که بهتر است خریداران آنها را در نظر داشته باشند.

***

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید