اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007015446517052

برای کنترل فشار خون چه چیزهایی باید بخوریم؟

کد: 140007015446517052

https://bit.ly/3udkk4x

، (اخبار رسمی): داشتن فشار خون باعث می شود تا در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنیم تا برای سلامتی مان خطری ایجاد نشود به همین دلیل لازم است تا به وعده های غذایی مان اهمیت دهیم و توجه لازم را در این خصوص داشته باشیم. چرا که با رعایت رژیم غذایی سالم می توانیم از بروز خطرات جلوگیری نماییم.

برای کنترل فشار خون چه چیزهایی باید بخوریم؟
با رعایت رژیم غذایی سالم می توانیم فشار خون را کنترل کرده و از بروز خطرات جلوگیری نماییم.

فشار خون بالا: 5 دستور غذای صبحانه برای کنترل فشار خون بالا

یک ضرب المثل معروف وجود دارد که می گوید: "صبحانه خود را مانند یک پادشاه، و ناهار را مانند یک شاهزاده بخورید و شام را مانند یک فقیر بخورید." در واقع صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی در طول روز است.

صبحانه در لغت به معنای افطار است. از آنجا که بعد از شام تا صبح روز بعد از خواب بیدار نمی شوید و چیزی نمی خورید بدن شما برای شروع به سوخت نیاز دارد. صبحانه سوخت ضروری برای تامین انرژی را تامین می کند. و این همه ماجرا نیست، صبحانه برای افزایش متابولیسم ضروری است. اگر روز خود را با گرسنگی شروع کنید سریع خسته می شوید همچنین وقتی صبحانه خود را حذف می کنید به احتمال زیاد زودتر احساس گرسنگی می کنید و هر چیزی که چاق کننده است را در دست می گیرید.

به همین دلیل مهم نیست که چقدر فشار می آورید باید جایی برای صرف صبحانه سیر کننده و مغذی داشته باشید. با این حال هنگامی که از بیماری هایی مانند فشار خون بالا و دیابت رنج می برید ایده های صبحانه به دلیل محدودیت رژیم غذایی تمایل ندارند.

شما نمی توانید از انواع غذاهای شیرین یا حاوی نمک استفاده کنید که اکثر همسالان شما می توانند در ابتدای روز از آن لذت ببرند اما اگر مایل به آزمایش هستید دلایل زیادی برای انتظار صبحانه وجود دارد.

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید برخی از اقدامات احتیاطی اولیه رژیم غذایی را رعایت کنند که انجام آنها توصیه می شود. غذاهای سالم برای فشار خون بالا می تواند در مدیریت بیماری فشار خون بسیار موثر باشد.

در صورت کنترل فشار خون بالا ، چند ایده صبحانه خوشمزه وجود دارد:

1. جو دوسر

این غذا یک لذت دلپذیر را برای شما رقم می زند. جو دوسر سرشار از فیبر است که نقش مهمی در حفظ سطح فشار خون دارد. می توانید آنها را با چاتنی نارگیل ترکیب کنید. نارگیل نیز افزودنی خوبی برای رژیم فشار خون بالا است. این غذا یکی از بهترین غذاها برای فشار خون بالا است که می توانید با خیال راحت در رژیم غذایی فشارخون خود اضافه کنید.

2. املت مدیترانه ای

صبحانه و تخم مرغ دست به دست هم می دهند و ما شکایتی نداریم مخصوصاً وقتی گزینه ها بسیار وسوسه انگیز هستند. این املت با خواص اسفناج ، پیاز ، زیتون و پونه کوهی تهیه شده است. اسفناج سرشار از ویتامین A ، C و K و پتاسیم ، منیزیم ، آهن و منگنز برای قلب است.

3. پنکیک اسفناج

اسفناج یکی از بهترین غذاهای سالم برای قلب است. وجود لوتئین به جلوگیری از ضخیم شدن دیواره عروق کمک می کند بنابراین خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. این پنکیک که از گندم سبوس دار تهیه می شود دارای پنیر و قارچ پر کننده خوشمزه و سالم است.

4. نخود فرنگی

نخود فرنگی سرشار از پتاسیم است که دوباره آن را به رژیم غذایی فشار خون بالا اضافه می کند. تهیه شده از بلغور کمی بو داده و نخود فرنگی با دانه های خردل و برگ های کاری مخلوط می شود.

5. فرنی بادام موز

موز فقط سدیم کمی ندارد. آنها همچنین سرشار از پتاسیم هستند که به طور طبیعی فشار خون را کاهش می دهد. وقتی با فرنی غنی از کلسیم مخلوط می شود بهترین شروع روز را ایجاد می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برنا اندیشان

فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان محصولات کاملاً اورجینال، شامل سمینار و کارگاه های روانشناسی و سخنرانی های روانشناسی با موضوعات مختلف را در اختیار شما کاربران علاقه مند به روانشناسی قرار می دهد. شما می توانید در حوزه های مختلف علوم انسانی به خصوص روانشناسی با موضوعاتی همچون : افسردگی، ترس و اضطراب و وحشت، ازدواج و طلاق و زوج درمانی، شناخت درمانی، اختلالات شخصیت، خانواده و چندین موضوع بسیار کاربردی فایل های سمینارها و کارگاه ها را در اختیار داشته باشید. علاوه بر مباحث روانشناسی شما می توانید به سایر آموزش ها همچون پزشکی، فلسفی، موفقیت، آموزش زبان های خارجه، کتابهای صوتی، پکیج های آموزشی کسب درآمد و بسیاری دیگر از محصولات آموزشی دسترسی داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی