نقش روایت داستان در بازاریابی محتوا

کد: 140007035447717094

https://bit.ly/3CKDp1f

، (اخبار رسمی): نحوه روایت داستان در بازاریابی محتوا یک مهارت پایه‌ای در بازاریابی است که برنده بازی تاج و تخت را در رقابت کسب‌وکارها مشخص می‌کند.

نقش روایت داستان در بازاریابی محتوا
نقش روایت داستان در بازاریابی محتوا

تکنیک‌های داستان‌سرایی و نحوه روایت داستان در بازاریابی محتوا یک مهارت پایه‌ای در بازاریابی است. در همهمه رو به افزایش محتواهای تجاری و مطابق نیازهای اقتصاد توجه، ایجاد تمایز و جلب مخاطب مهارتی که برنده بازی تاج و تخت را در رقابت کسب‌وکارها مشخص می‌کند. 

جایگاه و اهمیت روایت داستان در بازاریابی محتوایی

علاقمندان سریال جذاب گیم آو ترونز (Game of thrones) احتمالا آخرین اپیزود فصل پایانی به خاطر دارند. در آن قسمت تیریون لنیستر در جمع بزرگان خاندان‌های اشرافی، از ایده‌اش برای انتخاب پادشاه هفت سرزمین سخن گفت. او جمله‌ای را بیان کرد که کلیدی‌ترین بنیان بازاریابی محتوا و حتی به گفته کارماین گالو (استراتژیست رهبری) در مجله فوربس نکته مهم رهبری امروز را در خود داشت.

مشاهده ویدیو از اینجا

«چه چیزی مردم را گرد هم می‌آورد؟ ارتش‌ها، پرچم‌ها یا طلا؟ هیچ کدام. داستان‌ها هستند که مردم را متحد می‌کنند. هیچ چیزی در دنیا از یک داستان خوب، قوی‌تر نیست، هیچ چیزی نمی‌تواند متوقفش کند. هیچ دشمنی نمی‌تواند آنرا شکست بدهد و (سئوال اساسی) چه کسی بهترین داستان را روایت می‌کند؟»

تیریون بهترین راوی داستای زمان خود را لایق پادشاهی هفت سرزمین می‌داند. در دنیای کسب وکار امروزی هم کسی که بهترین داستان را روایت کند، در رقابت نهایی پیروز خواهد بود و رهبری بازار را به دست خواهد گرفت.

بازاریابی محتوا در اصل ارائه روایت از کسب‌وکار است. ولی چرا مهم است که بهترین روایت ارائه شود؟ تایلر کوئن (Tyler Cowen)، وبلاگ نویس و اقتصاددان دانشگاه جورج میسون، در کتاب خود، «پایان عادی بودن» (Average Is Over) از پایان متوسط بودن سخن می‌گوید. تایلر کوئن در این کتاب توضیح می دهد که افراد با درآمد بالا از هوش دستگاهی بهره می‌گیرند و به نتایج بهتری می‌رسند. در همین حال، تقریباً همه بخش‌های تجاری کمتر و کمتر به کار دستی اعتماد می‌کنند. این بدان معناست که زندگی پایدار و ایمن در جایی در وسط – متوسط ​​- به پایان رسیده است.

رقابت کشنده برای روایت داستان جذاب‌تر در بازاریابی محتوا

تحول دیجیتال و توسعه وب در سال‌های اخیر شتاب زیادی گرفته است. حجم عظیمی از محتوا هر روز در سایت‌ها ، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی تولید می شود. طبق آمار افراد بالغ در حد میانگین هفته‌ای ۲۰ ساعت را در دنیای دیجیتال سپری می‌کنند. علاوه بر آن سایت گوگل در هر دقیقه بیش از چهار میلیون درخواست جستجو دریافت می‌کند. در واقع چهار میلیون درخواست جستجو در هر دقیقه انجام می‌شود.

این تعداد خیلی زیاد است و بین این همه محتوا و جستجوهای مرتبط با آن، جلب توجه مخاطب کار بسیار سختی است. هجوم محتوا در وب، شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها را هم شامل می‌شود. 

به گفته آمار در هر دقیقه ۱۳۸۸ پست در وبلاگها منتشر می شود. کاربران فیس بوک ۲٫۵ میلیون پیامک به اشتراک می‌گذارند. کاربران یوتیوب ۷۲ ساعت محتوای جدید ویدئویی آپلود می‌کنند. کاربران توییتر نزدیک به ۳۰۰ هزار توئیت رد و بدل می‌کنند و کاربران اینستاگرام در این فاصله ۲۲۰ هزار عکس جدید اضافه می‌کنند. تمام اینها فقط در یک دقیقه.

بخش جالب ماجرا این است که محتوای فارسی وب نیز با سرعت زیادی در حال افزایش است و اکنون زبان فارسی ۲.۲ درصد از کل محتوای وب دنیا را تشکیل می‌دهد. این رتبه طی سال‌های اخیر مرتبا در حال افزایش بوده است. 

در این بازار شلوغ محتوا، بی توجهی به قوانین بازی، شکست‌های دردناکی به دنبال خواهد داشت. در این صورت هزینه‌های زیادی که برای کمپین‌های دیجیتال صرف می‌شود براحتی بدون اثر جدی در مخاطب به هدر خواهد رفت. همه این اتفاقات وقتی رخ می‌دهد که داستان ویژه‌ای برای روایت کردن ساخته و بازگو نشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی