اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007055451317296

محاسبه میلگرد مورد نیاز ساختمان یک طبقه

کد: 140007055451317296

https://bit.ly/2XUBGI1

، (اخبار رسمی): برای شروع ساخت یک بنا پیش بینی میزان هزینه مورد نیاز در مورد مصالح بکار رفته در آن امری ضروری است. در میان مواد بکار رفته در واحدهای ساختمانی با توجه به میزان مصرف قابل توجه میلگرد در سازه دانستن چگونگی محاسبه مصرف میلگرد و هزینه مربوط به آن اهمیت بیشتری دارد.

محاسبه میلگرد مورد نیاز ساختمان یک طبقه
محاسبه میلگرد مورد نیاز ساختمان یک طبقه

هرچند باید در نظر داشته باشید که قیمت تمام شده ساختمان های مسکونی علاوه بر قیمت میلگرد 14 ، 16، 18 . ... و سایر محصولات فولادی به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت. یکی از عوامل مهم بر قیمت تمام شده سازه دستمزد کار نسبت به پروژه موردنظر می باشد لذا لازم است پس از تعیین هزینه محصولات فولادی این میزان را با دستمزد جمع نموده و هزینه نهایی را به دست آورید. در ادامه به بررسی محاسبه مقدار میلگرد ساختمان های یک طبقه خواهیم پرداخت.

محاسبه مقدار میلگرد اسکلت ساختمان

یکی از مهم ترین عواملی که لازم است پیش از محاسبه میلگرد مصرفی در نظر داشته باشید نوع اسکلت سازه می باشد. همان طور که می دانید سازه های فولادی عموما به دو صورت اسکلت بتنی و فلزی ساخته می شوند بنابراین بهتر است پیش از خرید میلگرد ابتدا از نوع اسکلت سازه خود اطمینان یابید. چنانچه اسکلت سازه شما از نوع فلزی با مهاربندی باشد شما به حدود 45 تا 65 کیلوگرم بر متر مربع میلگرد نیاز خواهید داشت و اگر سازه از نوع فلزی با قاب خمشی باشد این عدد از 65 تا 90 کیلوگرم بر متر مربع متغیر خواهد بود. در اسکلت های بتنی این عدد متفاوت بوده و بین 40 تا 55 کیلوگرم بر متر مربع خواهد بود. بدیهی است که برای ساختمان هایی با طبقات بیشتر این اعداد براساس تعداد طبقات افزایش خواهد یافت. همچنین نوع میلگرد مصرفی نیز بر هزینه های شما تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال قیمت روز میلگرد 14 با میلگرد 16 و سایر سایزها متفاوت می باشد از این رو لازم است پیش از خرید میلگرد نسبت به نوع مصرفی آن اطلاعات لازم را کسب نمایید.


محاسبه مقدار میلگرد ستون ها و کف

برای محاسبه میزان میلگرد ستون ها و کف سازه نیز دانستن نوع اسکلت ساختمان ضروری می باشد. در این مورد چنانچه سازه اسکلت بتنی باشد به ازای هر ستون 12 تا 18 کیلوگرم میلگرد نیاز است و چنانچه سقف سازه تیرچه بلوک باشد مقدار میلگرد مصرفی در بازه 5 تا 7 کیلوگرم به ازای هر متر مربع متفاوت می باشد. در سقف کامپوزیتی این عدد بین 8 تا 12 کیلوگرم بوده و در سقف های دال دوطرفه به 60 تا 85 کیلوگرم میلگرد نیاز می باشد. بنابراین نوع سقف نیز در تعیین میزان میلگرد مصرفی سازه بسیار موثر می باشد لذا لازم است پیش از خرید میلگرد از سقف مورداستفاده در سازه خود اطلاعات لازم را داشته باشید.


محاسبات سرانگشتی مقدار میلگرد مصرفی سازه

برای محاسبات میلگرد مصرفی سازه فرمول های بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است شما را کمی گیج کند. با این حال شما می توانید با استفاده از محاسبات سرانگشتی ساده میزان تقریبی میلگرد مصرفی موردنیاز سازه خود را به دست آورید. پس از این محاسبات تنها کافی است با مراجعه به سایت های خرید آهن آلات و با جست و جوی عبارت قیمت میلگرد امروز از هزینه های مصرفی خود اطمینان یابید. با این کار می توانید تا حد زیادی در هزینه های ساخت سازه صرفه جویی نمایید. در ادامه به بررسی محاسبات سرانگشتی برای مقدار میلگرد مصرفی خواهیم پرداخت.


1 - چنانچه بخواهیم این محاسبات را به صورت سرانگشتی انجام دهیم می توان گفت به طور کلی به ازای هر متر مربع فونداسیون حدود 82 کیلوگرم میلگرد مصرف می گردد. همچنین در سازه های بتنی به ازای هر متر مربع زیربنا حدود 43 کیلوگرم میلگرد مصرف می گردد.
2 – می توان گفت مقدار میلگرد مصرفی به طور متوسط حدودا بین 7 تا 10 کیلوگرم میلگرد به ازای هر متر مربع طول تیرچه می باشد.
3 – در هر متر مربع سقف سازه بتنی حدود 1.2 کیلوگرم یک طرفه و 2.5 کیلوگرم دو طرفه میلگرد حرارتی مصرف می گردد.
از تمامی مطالب ذکر شده می توان نتیجه گرفت که مقدار میلگرد مصرفی در هر سازه به عوامل بسیار زیادی وابسته می باشد که از جمله آن ها می توان به نوع اسکلت سازه، نوع ستون ها و نوع سقف مورد تایید برای سازه اشاره نمود. بنابراین لازم است پس از انتخاب نوع اسکلت و طراحی نقشه موردنیاز، با نظر مهندس ناظر و پس از محاسبات لازم، تعداد میلگرد مصرفی به صورت دقیق بررسی گردد.

پس از مشخص شدن تعداد میلگرد موردنیاز لازم است جهت صرفه جویی در هزینه های مصرفی محصولی با قیمت مناسب قراهم نماییم. خرید میلگرد همچون خرید سایر محصولات فولادی کمی پیچیده بوده و نیازمند دریافت اطلاعات و مشاوره پیش از خرید می باشد.

نخستین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که سایز میلگرد مصرفی برای مصارف گوناگون متفاوت می باشد و از آنجایی که قیمت میلگرد 14 ، 16 و سایر سایزها با یکدیگر متفاوت بوده، بنابراین توجه به سایز میلگرد خریداری شده بسیار ضروری می باشد. نکته دوم پیش از خرید این محصول اطلاع از انواع مختلف میلگرد می باشد چراکه انواع میلگرد برای کاربردهای متفاوت مورداستفاده قرار می گیرد.

برای مثال در سازه هایی که در معرض خوردگی می باشند استفاده از میلگرد گالوانیزه و یا انواع میلگرد frp توصیه می گردد. پس از انتخاب سایز و نوع میلگرد و مشخص شدن تعداد موردنیاز، لازم است شرکت معتبری را برای این خرید انتخاب نمایید. آهن فروشی های معتبر میلگرد کارخانجات مختلف را با قیمت متفاوتی به فروش می رسانند و شما می توانید با مراجعه به سایت و انتخاب کارخانه و سایز میلگرد موردنیاز خود به راحتی تناژ مصرفی را سفارش دهید. کارشناسان فروش پس از مشاهده سفارش شما به آن رسیدگی می نمایند. همچنین بهتر است پیش از قطعی شدن خرید با کارشناسان مربوطه مشورت نموده و بهترین نوع محصول متناسب با نیاز خود را انتخاب نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید