اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007095457117319

معرفی مجموعه گردشگری سلامت مدویکا

آغازی دوباره برای گردشگری سلامت بعد از پاندمی کرونا

کد: 140007095457117319

https://bit.ly/3FeVpD6

، مشهد , (اخبار رسمی): گردشگری سلامت به معنی سفر به مکانی دیگر با هدف دریافت خدمات درمانی، پزشکی و سیاحتی آن مکان است. اما برای مسافران همیشه چالش هایی مانند انتخاب پزشک با هزینه مناسب، رزرو نوبت، هتل و ... وجود دارد. و رفع این دغدغه ها کاری است که شرکت های گردشگری سلامت مانند مدویکا انجام می دهند.

آغازی دوباره برای گردشگری سلامت بعد از پاندمی کرونا
بیشترین گردشگران پزشکی در ایران از کشورهای عرب زبان یا اروپایی هستند.

صنعت گردشگری سلامت Health Tourism یا گردشگری پزشکی Medical Tourism در قرن بیست و یکم به دلیل پیشرفت فناوری پزشکی و روش های درمانی جهش فزاینده ای داشته است. به طوریکه سالانه افراد زیادی در سراسر جهان برای بهره بردن از درمان های پزشکی با استانداردهای بالاتر یا قیمت پایین تر به کشورهای دیگر سفر می کنند.

ایران نیز از این پدیده رو به رشد بی نصیب نمانده است و آن را روشی برای افزایش درآمد ارزی و توسعه صنعت گردشگری سلامت میداند. بنابراین طی سال های اخیر و قبل از شروع پاندمی کرونا با تدوین استراتژی های مناسب و ایجاد زیر ساخت های کافی توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توانست به خصوص در میان کشورهای همسایه به جایگاه خوبی دست پیدا کند.

 به طوریکه به گزارش ایرنا  “ تا پایان سال ۹۸ بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی به قصد دریافت خدمات درمانی، پزشکی و حتی انجام عمل های جراحی به ایران سفر کردند. “  که در این میان عمل های زیبایی مانند عمل بینی، پیکراتراشی بدن و خدمات درمانی از جمله چشم پزشکی و درمان ناباروری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

اما دلیل انتخاب ایران به عنوان مقصد گردشگری سلامت چه است ؟

چند علت ساده وجود دارد :

  1. اولین مزیت رقابتی ایران در گردشگری سلامت مقرون به صرفه بودن خدمات پزشکی در این کشور است. خدمات پزشکی در ایران علی رغم کیفیت بالا به دلیل افزایش قیمت دلار با هزینه ای بسیار پایین تر از کشورهای دیگر حتی کشورهای همسایه مانند ترکیه انجام می شود.
  2. دوم وجود پزشکان و متخصصان متبحر ایرانی است که دارای مهارت بالایی در انجام انواع درمان ها به خصوص عمل های زیبایی با تکنیک های جدید هستند. و آخرین دلیل دارا بودن تجهیزات پزشکی مناسب در مراکز ارائه خدمات سلامت به خصوص در شهرهای تهران، مشهد و شیراز است.

نقش شرکت های گردشگری سلامت چیست ؟

درست است که هر گردشگری شخصا می تواند با سفر به کشور موردنظر خود و مراجعه به بیمارستان ها یا کلینیک ها از خدمات درمانی استفاده کند، اما این کار آسان نبوده و در بیشتر موارد بیماران را دچار سردرگمی، پرداخت هزینه های گراف و در نهایت عدم رضایت می کند و اینجا لزوم وجود شرکت های تسهیلگر کاملا محسوس می شود.

شرکت های گردشگری سلامت با مجوز و طبق استانداردهای بین المللی با جذب مسافر و سپس انجام پروسه درمانی تمامی این فرآیند را انجام می دهند. بنابراین این مجموعه ها علاوه بر ایجاد رضایت بیماران، باعث پایداری و رونق این حوزه نیز می شوند.

شرکت گردشگری سلامت مدویکا

شرکت گردشگری سلامت مدویکا با همکاری بهترین پزشکان و مراکز درمانی معتبر، سال ها سابقه و هچنین تعداد بیشماری کارشناس مسلط به ۳ زبان فارسی، عربی و انگلیسی یکی از معتبرترین شرکت های توریسم سلامت در مشهد و تهران است.

در مدویکا نگرانی های بیمار برای دریافت خدمات پزشکی و یا انجام عمل در یک کشور دیگر درک شده و تلاش می شود که متقاضیان بتوانند یک سفر آسان و بی دغدغه داشته باشند. به طوریکه تمام مقدمات سفر قبل از ورود شخص به کشور آماده می شود.

در تمام طول سفر خدماتی مثل کمک به انتخاب بهترین پزشکان و بیمارستان ها، دریافت ویزا، خدمات حمل و نقل از فرودگاه به هتل و بالعکس، رزرو و هماهنگی اقامت در هتل های ۵ ستاره ، خدمات پرستاری، مترجم، راننده به بیماران ارائه می شود.

همچنین چنانچه بیماران تمایل داشته باشند والبته با صلاحدید پزشک می توانند در طول اقامت خود از طبیعت بی نظیر ایران و مکان های گردشگری دیدن کنند.

تاثیر کرونا بر بازار گردشگری

در طی دو سال گذشته به دلیل شروع همه گیری ویروس کوید ۱۹ در سراسر جهان و پس از آن قرنطینه گسترده، صنعت گردشگری بیش از هر صنعت دیگری آسیب های زیادی را متحمل شد. اما خبر خوب این است طی چند ماه اخیر به دلیل انجام واکسیناسیون جهانی کمی از این نگرانی ها کاسته شده و گردشگری سلامت در تمامی کشورها من جمله ایران دوباره شروع به کار کرده است.

بر همین اساس و همچنین طبق برنامه چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران (چشم انداز ۱۴۰۵)، کشور ما در نظر دارد تا سال ۱۴۰۵ میزبان ۲۰ میلیون گردشگر خارجی و کسب ۱۵ میلیارد دلار از صنعت مدیکال توریسم باشد. که این موضوع  را می توان نقطه ای امیدی برای رونق دوباره این حوزه و بازگشت به زندگی عادی دانست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت گردشگری سلامت مدویکا

مدویکا یک شرکت گردشگری سلامت در ایران با سال ها سابقه و تعداد بیشماری کارشناس مسلط به ۳ زبان فارسی، عربی و انگلیسی است. هدف اصلی این مجموعه جذب و سپس ارائه ی خدمات پزشکی و درمانی به بیماران خارجی و معرفی آن ها به پزشکان و بیمارستان های معتبر می باشد. علاوه بر این مدویکا خدمات اقامتی، گردشگری را نیز برای مسافران خود فراهم می آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی