اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007115459517338

آموزش طراحی لباس مطابق فرهنگ مردم

کد: 140007115459517338

https://bit.ly/3mBE4Mb

، تهران , (اخبار رسمی): قبل از اینکه شما را با دوره اموزش طراحی لباس آموزشگاه طرحستان آشنا بکنیم بد نیست بدانید که آموزش طراحی لباس هنر ساخت لباس و اکسسوری است که مطابق با فرهنگ و اعتقادات مردم طراحی می شود. این هنر شامل سه مرحله انتخاب یک طرح، طراحی لباس و ارائه آن می باشد.

آموزش طراحی لباس مطابق فرهنگ مردم
آموزش طراحی لباس مطابق فرهنگ مردم

طراحی یک لباس متناسب با بازار متقاضی آن به دو دسته دوخت سفارشی و پوشاک آماده تقسیم می شود. متقاضیان دوخت سفارشی عموما از میان افراد خاص جامعه مانند هنرمندان و سیلبریتی ها می باشند که طراحی این مدل ها اکثرا فاقد برچسب قیمت است. متقاضیان پوشاک آماده از میان عموم مردم است که طراحی لباس ها براساس اندازه های استاندارد صورت می گیرد از این رو بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

به گزارش طرحستان ، شناخت نوع لباس کمک بسزایی در خلق ایده و طراحی یک اثر دارد که با الهام از اشیا و اجسام مختلف ایجاد می شود، لذا خلاقیت در کار نقش بسزایی در طراحی و ایجاد یک طرح دارد. انتخاب هارمونی رنگ مناسب علاوه بر ایده و خلاقیت در طراحی لباس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای اینکه یک طراح مد حرفه ای شوید لازم است شخصیتی خلاق و هنرمند داشته باشید علاوه بر این مهارت کافی در نقاشی و خلق ایده تاثیر بسزایی در طراحی یک اثر دارد. خلاقیت در طراحی و مهارت در نقاشی به تنهایی کافی نیست لذا یک طراح باید قادر به کار با پارچه و الگو نیز باشد. اما همه این موارد نباید شما را از دنبال کردن هدف خود ناامید کند چرا که دوره های طراحی لباس به شما در این مسیر کمک می کنند. یک طراح مد حرفه ای باید نسبت به بازار مد و فشن آگاه باشد و با علاقه به یادگیری و خواندن مجلات مد و فشن و سر زدن به گالری های هنری با هنرها و متدهای جدید دنیای مد آشنا شود.

کلاس طراحی لباس

برای اینکه در این صنعت پرطرفدار حرفی برای گفتن داشته باشید با دو روش می توانید به این هدف نائل شوید. روش اول شرکت درآزمون سراسری است که شما با گذراندن یک دوره 4 ساله با اصول و قواعد این دوره آشنا شده و بعد از گزراندن دوره های آموزشی عملی و تئوری نیازمند یک کلاس طراحی لباس برای تکمیل فرایند یادگیری خود هستید.

این روش بسیار زمانبر است و در واقع ورود به دانشگاه تازه شروع ماجرا است. روش دوم استفاده از کلاس های معتبرآموزشی طراحی لباس می باشد. در این روش شما بعد از گذراندن یک دوره 6 ماه و یادگیری اصول و قواعد آموزشی می توانید در مدت کوتاهی لباس را از مرحله طراحی به مرحله اجرا در آورید.

دوره طراحی لباس بدون پیشنیاز در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با تمرکز بر مباحث کارگاهی و عملی برگزار می شود. در کارگاه های عملی تمامی طرح ها و ایده ها بر روی کاغذ طراحی می شود و کاراموزان تا مرحله اجرای طرح و ورود به بازار کار آموزش می بینند. یک کلاس طراحی لباس باید ویژگی هایی داشته باشد تا شما را تا رسیدن به ایده هایتان همراهی کند و خلاقیت شما را پرورش دهد.

داشتن مهارت و تجربه بر مدرک مقدم است اما داشتن مدرک از یک کلاس طراحی معتبر خالی از لطف نیست. برای کسب درامد از این رشته علاوه بر آشنایی با متد های روز باید در این حوزه حرفه ای شد و با اجرای طرح های پیاده سازی شده بر روی کاغذ به مرحله تولید و اجرا نیز در آورد. هدف از دوره طراحی لباس ورود به بازار کار است لذا روش های جذب و فعالیت در بازار کار نیز به هنرجویان آموزش داده می شود. هنرجو پس از آشنایی با انواع فیگورها، خلاقیت درطراحی انواع لباس، جنسیت و رنگ شناسی برای ورود به بازار کار آماده می شود.

آموزش طراحی لباس

آموزش های دوره طراحی لباس بصورت مقدماتی تا پیشرفته با ارائه سر فصل های طراحی لباس، طراحی پارچه، دوخت و الگو، نساجی و مارکتینگ می باشد. تمامی این سرفصل ها به یکدیگر مرتبط می باشد و بصورت مجزا آموزش داده نمی شوند.

هدف از آموزش های دوره طراحی لباس ارضا کردن حس خلاقیت و تن کردن رویاهای خودتان است. در این مرحله شما یاد می گیرید چگونه ایده های ذهنی خود را بر روی کاغذ ترسیم کنید و سپس دوخت خیره کننده ای داشته باشید.

اگر قابلیت طراحی و نقاشی شما ضعیف است نگرانی به خود راه ندهید چرا که دوره های آموزشی بصورت صفر تا صد ارائه می شوند. طراح لباس پس از گذراندن دوره های آموزشی باید با اصول دانش طراحی مد، بازار فروش، ارتباطات قوی، خلاقیت در ایجاد طرح، توانایی در انجام کار گروهی، قدرت تجسم خلاق، به خوبی آشنا و وارد بازار کار شود.

لذا هنرجو باید هنر را با مباحث علمی در هم بیامیزد و یک طرح جدید خلق کند. طراح لباس با ادغام رنگ، بافت و شناخت اندام سعی در خلق طرحی دارد تا چشم هر ببیننده ای را مجذوب خود کند. شناخت رنگ برای طراح از ملزومات کار او به شمار می رود چرا که انتخاب یک رنگ مناسب، آن طرح را برجسته تر می کند و از دید روانشناسی هارمونی رنگ های یک طرح بر روی بیننده اثر ویژه ای میگذارد.

شما نمی توانید طراحی را ببینید که با در دست گرفتن قلم و کشیدن طرح در این کار موفق شود، چرا که لازمه پیشرفت در این کار داشتن علاقه و استعداد است. انتخاب الگو مناسب، آگاهی به دنیای مد، گسترش اطلاعات، یادگیری اصول خیاطی، تحصیلات آکادمیک، الهام گرفتن از طراحی رقبا و کسب تجربه فاکتورهای مهمی هستند که در طراحی لباس تاثیر بسزایی دارند.

برای شروع دوره طراحی لباس بهتر است دوره طراحی خیاطی را پشت سر بگذارید تا به عنوان یک مکمل، مسیر هموارتری برای ورود به بازار کار برای شما فراهم کند.کلاس های طراحی لباس به سه دسته طراحی با مداد رنگی، طراحی با نرم افزار و طراحی با الگو تقسیم بندی می شوند.

طراحی با مداد رنگی اولین دوره طراحی است که نیاز به ابزارهایی مانند مداد، گواش، مارکر و آب دارد. طراحی با نرم افزار کار را برای طراحان ساده تر کرده است و به راحتی می توانند درخواست های کارخانجات، نساجی ها و تولیدی ها را به سرعت فراهم کرد. دوره طراحی با الگو بر روی مانکن پیاده سازی می شوند و از جمله دوره های پرکاربرد طراحی لباس می باشد.

در پایان باید گفت کلاس های طراحی لباس به عنوان نیرو محرکه عمل می کنند و باعث ایجاد انگیزه در فرد می شوند اما آنچه مهم است داشتن علاقه و پشتکار خود هنرجو می باشد.

منبع: https://tarhestan.org/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس