اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007175466117362

همه چیز درباره فرودگاه جدید استانبول

کد: 140007175466117362

https://bit.ly/3DhiFyq

، تهران , (اخبار رسمی): ترکیه همیشه یکی از کشورهای پیشرو در خدمات گردشگری و گسترش آن‌ها بوده است. این کشور اقتصاد خود را با داشته‌هایش اداره می‌کند. ترکیه همیشه قدم‌های بزرگ و جسورانه‌ای در راه این مساله برداشته است. طی سال‌های گذشته یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های این کشور نتیجه داد و فرودگاه جدید استانبول افتتاح شد.

همه چیز درباره فرودگاه جدید استانبول
همه چیز درباره فرودگاه جدید استانبول

پروژه ساخت فرودگاه جدید چیست؟

بعد از حوادث تروریستی استانبول بود که مقامات ترک تصمیم گرفتند فرودگاهی جز فرودگاه آتاتورک داشته باشند تا حجم وسیعی از پروازها تقسیم شود و از نظر مسائل امنیتی شرایط کمی بهبود پیدا کند. از سال‌ها قبل رجب طیب اردوغان درنظر داشت با ساخت فرودگاهی بسیار بزرگ این مساله را عملی کند که با این اتفاق دلیل‌هایش تکمیل و عزمش جزم‌تر شد.

ترکیه با قراردادی که با یک شرکت اروپایی امضا کرد، توانست فاز اول فرودگاه را افتتاح کند و عجب افتتاحی! تقریبا می‎توان گفت مراسم افتتاحیه این فرودگاه، درواقع نمایش اقتدار ترکیه در برابر کشورهای عربی و رقیب‌هایش بود. وقتی بیشترین بار ممکن در جهان را با پروازی بسیار کوتاه از فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید بردند، هیچکس باورش نمی‌شد چنین مکان عظیمی ساخته شده باشد. دومین فرودگاه بزرگ جهان که قرار است با افتتاح طرح‎های بعدیش به ظرفیت سالانه 200 میلیون مسافر برسد.

این عدد، رقم عجیبی است. کشور ترکیه مطمئنا ظرفیت چنین حجمی از مسافر را دارد. هواپیماهای مجهز فرودگاهی به این وسعت خدمات و کادر امنیتی بسیار مجرب و... از جمله امکاناتی هستند که برای این فرودگاه درنظر گرفته‌اند.

چرا فرودگاه جدید ساخته شد؟

این سازه جدید درواقع فرودگاه پروازهای بین‌المللی استانبول شد. همان‌طورکه گفته بودیم مسائل امنیتی رقابت با شرکت‎های هوایی عرب، رقابت با فرودگاه‎های بزرگ آن‎ها و... از جمله عوامل موثر در ساخت چنین فرودگاهی بودند. دراین‌میان نمی‎توان نقش نیازمندی خود ترکیه را نیز درنظر نگرفت؛ جایی‎که خود استانبول سالانه صدها میلیون مسافر را در خود جای می‎دهد. پس چنان چیز عجیبی نیست که این فرودگاه ساخته شده است. فرودگاه جدید استانبول در سال 2023 به ظرفیتی دو برابری هم می‎رسد.

فرودگاه جدید استانبول متعلق به کدام ایرلاین است؟

تقریبا همه سفرهای ترکیش ایرلاینز در فرودگاه جدید استانبول در رفت‌وآمد هستند. ترکیش ایرلاینز همان شرکت هوایی پروازهای بین‎المللی کشور ترکیه است که رقیبانی مثل امارات اتحاد و قطر ایر ویز دارد. پرواز حمل‌ونقل خدمات که روز اول افتتاح این فرودگاه انجام شد نیز از همین خط هوایی بود.

امکانات فرودگاه جدید استانبول چیست

این فرودگاه امکانات و خدمات مختلفی به مسافران ارائه کرده است؛ از بزرگ‌ترین زمین ساخت تا بزرگ‌ترین زیرساخت، از بیشترین صندلی و میز تا بزرگ‌ترین پارکینگ ماشین، از صدها پل جابه‌جایی مسافر تا 16 خط پرواز هواپیما، از ظرفیت حضور و ریلود صدها هواپیما تا پرواز و فرود همزمان آن‌ها. نمی‌توان عیب و ایراد فنی روی فرودگاه جدید گذاشت؛ زیرا واقعا بزرگ است.

علاوه‌بر مسائل فنی و امکانات واجب، شرکتی اروپایی برنامه ساخت بزرگ‌ترین هتل فرودگاهی دنیا را نیز در این فرودگاه ارائه کرده است. برنامه‌ای بسیار مرتب و منظم که فرودگاه ترکیه را به کلنی برای مسافران تبدیل می‌کند.

این هتل که صدها اتاق و سوئیت دارد، به دو قسمت قبل از چک پاسپورت و بعد از آن تقسیم می‌شود. یعنی قسمتی از اتاق‌هایش آنسوی کانتر و قسمتی از آن‌ها سوی دیگر کانتر پرواز ساخته می‌شوند. رستوران، سالن‌های غذاخوری، انواع کافی‌شاپ و مراکز سرو نوشیدنی‌ها، مراکز خرید و فروش سوغاتی، مرکز درمانی و.. ازجمله امکانات رفاهی این فرودگاه هستند.

با این‌که فاصله فرودگاه استانبول تا مرکز این شهر چیزی حدود 50 کیلومتر است، شما می‌توانید به‌راحتی به ایاصوفیه برسید. با افتتاح فرودگاه بخش بزرگی از خدمات آن نیز افتتاح شدند که از جمله آن‌ها می‌توان از خط حمل‌ونقل عمومی با صدها اتوبوس، حضور تاکسی سرویس‌های متعدد در خطوط تاکسیرانی، مراکز تفریحی و... یاد کرد. با وجود این شرایط نباید هیچ مشکلی برای رفت‌وآمد داشته باشید.

اگر اهل ایران هستید و قصد خرید بلیط استانبول و سفر به استانبول را دارید، پیشنهاد میکنم بلیط های به مقصد این فرودگاه را بخرید. با این‌کار هم یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های دنیا را می‌بینید و هم با خدمات بهتری نسبت به دیگر فرودگاه‌های ترکیه مواجه خواهید شد.

برای اینکار کافی است سری به علی بابا بزنید و با جستجو در پروازها، بلیط تهران استانبول فرودگاه جدید را بخرید. بلیط تهران استانبول قیمت بسیار زیادی ندارد و اتفاقا فرودگاهش نیز اثر خاصی برقیمت آن نمی‌گذارد؛ پس بدون نگرانی برای خرید بلیط تهران استانبول اقدام کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت علی بابا

عازم کجا هستید؟ هیچ فرقی نمی‌کند. این حق شماست که سفری باکیفیت، آسان و مطمئن را تجربه کنید. علی‌بابا، به عنوان رتبه یک فروش بلیط سفر در کنار شماست تا تجربه‌ای شایسته از یک سفر به‌یادماندنی را ایجاد کند. سفر باید آسان باشد، مطمئن و به‌صرفه؛ و همه اینها در علی‌بابا خلاصه شده. از هر کجا به هر کجا، با هواپیما، قطار، اتوبوس یا تور. حتی برای اقامت شایسته در سفرهای خارجی می‌توانید روی هتل‌های علی‌بابا حساب کنید. علی‌بابا همسفر حرفه‌ای‌هاست، و این تجربه‌ی حرفه‌ای در همه مراحل سفر همراه شماست. از زمانی که قصد سفرکرده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید ، تا خرید بلیط و پشتیبانی 24 ساعته توسط تیم 247 نفره مرکز پشتیبانی. حتی وقتی که برنامه سفرتان تغییر کرده و قصد استرداد بلیط را دارید ما در کنار شما هستیم. علی‌بابا برندی از هلدینگ پرافتخار توشا (توسعه تجربه شایسته سفر) است، سامانه‌ای که به‌واسطه پشتیبانی و حمایت شما در سکوی اول گردشگری کشور ایستاده. ما به این جایگاه قانع نشده‌ایم و تلاش‌مان برای بهبود لحظه‌ای متوقف نمی‌شود. البته در این مسیر پرپیچ‌و‌خم تنها نیستیم و همسفران شایسته‌ای چون شما دلگرمی اصلی ماست. آمارها نشان می‌دهد که بیشتر از 97 درصد از مشتریان، ما را به دیگران توصیه کرده‌اند و سفیر پیام علی‌بابا شده‌اند. مطمئن هستیم راه را درست رفته‌ایم، چرا که مورداعتماد شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی