اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208167673617362
در دسترس نیست

از لگیمات بوشهر تا نوقای تبریز!

کد: 140208167673617362

، تهران , (اخبار رسمی): سال گذشته در سفری کاری با هواپیما، مسافر پرواز تهران تبریز بودم که نفر کنار دستیم سر صحبت را باز کرد. پیرمردی خوشرو از خطه زیبا و سرسبز تبریز بود.

از لگیمات بوشهر تا نوقای تبریز!
از لگیمات بوشهر تا نوقای تبریز!
از لگیمات بوشهر تا نوقای تبریز!
از لگیمات بوشهر تا نوقای تبریز!
از لگیمات بوشهر تا نوقای تبریز!
از لگیمات بوشهر تا نوقای تبریز!

سال گذشته در سفری کاری با هواپیما، مسافر پرواز تهران تبریز (https://www.alibaba.ir/flights/THR-TBZ) بودم که نفر کنار دستیم سر صحبت را باز کرد. پیرمردی خوشرو از خطه زیبا و سرسبز تبریز بود.
حین صحبت وقتی متوجه شد که به اقتضای کارم تقریبا مسافر دائمی پرواز بوشهر تهران (https://www.alibaba.ir/flights/BUZ-THR) و تهران تبریز هستم از من پرسید در میان این سفرها چقدر با آداب و رسوم فرهنگی، غذایی، تاریخی این دو شهر آشنا هستم؟ و من در پاسخ با حالتی خجالت‌زده گفتم؛ جناب، زمان کافی برای چنین گشت ‌و‌گذارهایی ندارم و تقریبا چیز خاصی نمیدانم. پیرمرد سری تکان داد و با حالتی پدرانه گفت؛ حیف است جوان، کار بخشی از زندگی است مبادا خود زندگی را حرام آن کنی!
این حرفش همچون پتکی بر سرم خورد. حق با او بود نباید عین یک ربات آهنی فقط به کار و ... فکر می‌کردم. از همان موقع بود که تصمیم گرفتم در هر سفر کاری که به این دو شهر زیبای ایران دارم هربار زمانی را به شناخت مردم و گردش در خیابان‌های شهر اختصاص دادم. این مطلب شرح مختصری است بر مشاهداتم از لگیمات بوشهر تا نوقای تبریز! که شاید خواندنش برای شما هم جالب و جذاب باشد.
تبریز و زیبایی هایش
تبریز یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای استان پهناور آذربایجان شرقی است که در اکثر فصول سال هوایی سرد دارد. پس اگر سرمایی هستید و نمی‌خواهید تمام مدت اقامت خود در تبریز را مثل بید بلرزید حتما فصل تابستان را برای گشت ‌و‌گذار انتخاب کنید.
در این فصل نه تنها هوا مطبوع و خوشایند است بلکه طبیعت بی‌نظیر تبریز هم‌چون بهشتی سبز و سخاوتمند شما را مبهوت خود خواهد کرد تا جایی که حسرت می‌خورید که چرا زودتر از این بلیط پرواز تهران تبریز خود را رزرو نکرده‌اید.
جالب است بدانید که تبریز مردمی بسیار خونگرم، مهمان‌نواز و خوشرو دارد. اهالی این منطقه بسیار هنرمند و هنردوست هستند. فرش و قالی تبریز در دنیا زبانزد است. زنان ترک بسیار خوش سلیقه و کوشا هستند و در آشپزی و خانه‌داری همتا ندارند. 
کوفته تبریزی به عنوان معروف‌ترین غذای سنتی تبریزی‌ها همانند خورش هویج، دلمه برگ مو، قارنی یاریخ، کوکو لوبیا سبز، آش اوماج، آش آبغوره، آش ماست، آش میوه، قورما شورباسی، سوتی پلو، دویماج، کباب بنابشان بسیار خوشمزه و لذیذ است.
تبریزی‌ها علاقه بسیاری به پخت شیرینی‌جات دارند، اگر از من بپرسید، باقلوا و نوقای تبریز معروف‌ترین و خوشمزه‌‌ترین سوغات این شهر هستند، عطر، طعم و بوی این شیرینی‌ها هوش از سرتان می‌برد.
از آنجایی که تبریز سال‌های طولانی پایتخت ایران بوده ‌است جاذبه‌های تاریخی نیز کم‌ ندارد. بازار بزرگ تبریز، مسجد کبود، ارگ علیشاه، مسجد شاه طهماسب و ... مشهورترین آثار تاریخی این شهر کهن هستند.
بوشهر و جاذبه هایش
حال نوبت رسیده تا از بطن سردترین شهر ایران با پرواز بوشهر تهران به دل گرمای جنوب و بوشهرش بزنیم. هنگام ورود به شهر قبل از هر چیز حال و هوای مردم این شهر بندری شما را شیفته خود می‌کند.
جنوبی‌ها به معنای واقعی کلمه خونگرم، پر انرژی و مهمان‌دوست هستند به خصوص زمانی که با لهجه شیرین بوشهری سعی می‌کنند تا با شما ارتباط بگیرند. آب و هوای منطقه در بیشتر فصول سال شرجی و گرم است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم برای رفتن به بوشهر از نیمه اسفند تا اواخر اردیبهشت برنامه‌ریزی کنید.
از آنجایی که شغل اکثر مردم بوشهر ماهیگیری و برداشت خرما است، آنچه که به وفور در این شهر می‌بینید ماهی تازه و درختان نخل خرما است.
در واقع اینطور بگویم که اینجا بهشت دوستداران غذاهای دریایی تازه و خوشمزه است. قلیه ماهی، قیمه بوشهری، قلیه میگو، یتیمک، ته‌انداز ماهی، گمنه، دمی لخلاخ و ... معروف‌ترین غذاهای بوشهر هستند. طبع این غذاها اغلب با انواع ادویه‌ها، گرم و تند و تیز می‌شوند.
 حلواهای محلی، رنگینک و لگیمات بوشهری شناخته شده‌ترین دسرهای بوشهر هستند که هر سه جزو سوغات خوش عطر و طعم این منطقه محسوب می‌شوند. البته زمانی که در بازار بزرگ و جذاب بوشهر قدم می‌زنید با دیگر اقلام خوراکی مانند نان بوشهری، نشا، بل بل، گرده، مسقطی، انواع خرما، کماج، ترشی بوشهری، انواع ادویه و ... آشنا خواهید شد.
مردم این خطه نیز بسیار هنرمند هستند. گبه و گلیم‌ بافی، عبا بافی، حصیر بافی، سفالگری، گرگوربافی، سوزن دوزی، قایق سازی جزو پیشه‌های مشهور بوشهری‌ها است.
حتما می‌دانید که بوشهر از یک سو یکی از میدان‌های نفت و گازی مهم ایران است و از سوی دیگر جزو بنادر استراتژیک کشور به حساب می‌آید، به همین جهت به این شهر لقب پایتخت انرژی ایران را داده‌اند. عمارت گلشن، گورستان مهاجمین انگلیسی، موزه دریا و دریانوردی، شهر باستانی سیراف، کلیسای گئورگ مقدس از جمله مهم‌ترین مراکز تاریخی شهر باستانی بوشهر است.
جمع بندی
ایران زیبای ما خود سرشار از جاذبه‌های گردشگری مختلف است، به طوری که با هر روحیه و سلیقه و طبعی می‌توانید بالاخره جایی را برای گشت‌وگذار و خوشگذرانی پیدا کنید. من در این مقاله سعی کردم تا شما را با جاذبه‌های شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین نقطه آن، یعنی تبریز و بوشهر آشنا کنم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت علی بابا

عازم کجا هستید؟ هیچ فرقی نمی‌کند. این حق شماست که سفری باکیفیت، آسان و مطمئن را تجربه کنید. علی‌بابا، به عنوان رتبه یک فروش بلیط سفر در کنار شماست تا تجربه‌ای شایسته از یک سفر به‌یادماندنی را ایجاد کند. سفر باید آسان باشد، مطمئن و به‌صرفه؛ و همه اینها در علی‌بابا خلاصه شده. از هر کجا به هر کجا، با هواپیما، قطار، اتوبوس یا تور. حتی برای اقامت شایسته در سفرهای خارجی می‌توانید روی هتل‌های علی‌بابا حساب کنید. علی‌بابا همسفر حرفه‌ای‌هاست، و این تجربه‌ی حرفه‌ای در همه مراحل سفر همراه شماست. از زمانی که قصد سفرکرده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید ، تا خرید بلیط و پشتیبانی 24 ساعته توسط تیم 247 نفره مرکز پشتیبانی. حتی وقتی که برنامه سفرتان تغییر کرده و قصد استرداد بلیط را دارید ما در کنار شما هستیم. علی‌بابا برندی از هلدینگ پرافتخار توشا (توسعه تجربه شایسته سفر) است، سامانه‌ای که به‌واسطه پشتیبانی و حمایت شما در سکوی اول گردشگری کشور ایستاده. ما به این جایگاه قانع نشده‌ایم و تلاش‌مان برای بهبود لحظه‌ای متوقف نمی‌شود. البته در این مسیر پرپیچ‌و‌خم تنها نیستیم و همسفران شایسته‌ای چون شما دلگرمی اصلی ماست. آمارها نشان می‌دهد که بیشتر از 97 درصد از مشتریان، ما را به دیگران توصیه کرده‌اند و سفیر پیام علی‌بابا شده‌اند. مطمئن هستیم راه را درست رفته‌ایم، چرا که مورداعتماد شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]