اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007175466217363

تخلفاتی که شهرداری بخاطرشان خاطیان را نقره داغ میکند

کد: 140007175466217363

https://bit.ly/3oHSVqV

، تهران , (اخبار رسمی): تخلفاتی که در صنعت ساختمان روی می دهند چند دسته هستند؛ هرکدام از این تخلفات می توانند سرنوشت پروژه را تغییر دهند و روی ارزش و زمان اتمام آن تاثیر مستقیم بگذارند.

تخلفاتی که شهرداری بخاطرشان خاطیان را نقره داغ میکند
تخلفاتی که شهرداری بخاطرشان خاطیان را نقره داغ میکند
تخلفاتی که شهرداری بخاطرشان خاطیان را نقره داغ میکند
تخلفاتی که شهرداری بخاطرشان خاطیان را نقره داغ میکند
تخلفاتی که شهرداری بخاطرشان خاطیان را نقره داغ میکند
تخلفاتی که شهرداری بخاطرشان خاطیان را نقره داغ میکند

در ساختمان های واقع در بلوک های شهری، ضوابط و قوانین خاصی در طراحی و اجرا وجود دارد که این مقررات از جانب 2 جناح تعریف شده اند و عدم رعایت آن‌ها موجب ضررهای مالی سنگین و اتلاف وقت بسیار سازندگان و کارفرمایان می‌گردد.

در این میان ساخت و ساز در مناطق غیر شهری شرایط کاملا متفاوتی دارد به گونه‌ای که دست طراح را برای ایده پردازی خلاقانه باز می‌کند.

در ادامه در رابطه با انواع تخلفات ساختمانی و روش‌های جلوگیری از تخلفات به طور مفصل صحبت می‌کنیم.

انواع تخلفات ساختمان کدامند؟

در اینجا قصد داریم تا انواع تخلفات در ساختمان‌سازی را باهم بررسی کنیم، تا آخر پاراگراف با ما همراه باشید.

اولین و مهم‌ترین تخلف در صنعت ساختمان، نداشتن پروانه‌ی ساخت و مجوز کتبی از سمت شهرداری می‌باشد.

شما حتی اگر ساختمانتان را بر اساس همه‌ی مقررات ساختمان طراحی کرده باشید، و حتی اگر همه‌ی عوارض مربوط به ساختمان را پرداخت کرده باشید اما پروانه‌ی ساخت را دریافت نکرده باشید، متخلف شناخته می‌شوید.

لازم به ذکر است که صرفا طی کردن مراحل صدور پروانه کافی نیست و حتما باید پروانه نهایی را دریافت کرده باشید.

تخلف بعدی، در حوزه کاری مهندس ناظر است.

همانطور که می‌دانید وظیفه و مسئولیت مهندس ناظر این است که کنترل اجرای ساختمان را در دست داشته باشد.

از جمله مسئولیت‌های مهندس ناظر این است که کنترل کند که ساختمان دقیقا مطابق با موارد ذکر شده در پروانه ساخت، اجرا شود و این بین تخلفی صورت نگیرد.

و اگر در این مورد تخلفی صورت بگیرد، شهرداری می‌تواند اقدام به تخریب ساختمان و جریمه نقدی کند.

از جمله تخلفات دیگر در ساختمان می‌توان به عدم استحکام بنا اشاره کرد.

اگر که کمیسیون اینطور تشخیص بدهد که ساختمان شما در حین اجرا و بعد از اجرای کامل، استحکام لازم را ندارد، به مالک اخطار می‌دهد و یک مهلت زمانی مشخص می‌کند تا شما مشکلات آن ساختمان را برطرف کنید.

اگر اقدام به برطرف‌سازی مشکل نکنید چه؟

در این صورت شهرداری این اجازه را دارد که بنای شما را تخریب کند.

البته در این مورد این امکان وجود دارد که مهندس ناظر این تخلف را قبول نداشته باشد که در این صورت لازم است این مورد به کارشناس دادگستری ابلاغ شود تا ایشان تصمیم نهایی را بگیرد.

عدم طراحی و اجرای پارکینگ، از دیگر تخلفاتی است که شهرداری در مقابل آن می‌ایستد.

در صورتی که شما برای ساختمان خود پارکینگ نساخته باشید و یا طوری ساخته باشید که پارکینگ‌ها قابل استفاده نباشند، در صورتی که امکان اصلاح آن وجود داشته باشد، کمیسیون ماده 100 مالکین را وادار به اصلاح ساختمان می‌کنند و اگر که امکان اصلاح وجود نداشته باشد، شما را وادار به پرداخت جریمه نقدی می‌کنند.

احداث ساختمان با کاربری متفاوت با نقشه جامع شهر، تجاوز به معابر عمومی شهری، تخلف در ضابطه پیشروی طولی و ... از دیگر تخلفات در کمیسیون 10 به حساب می‌آید که در صورت رعایت نشدن هرکدام از این موارد، کمیسیون اقدام به تخلیه، تخریب و یا جریمه‌ی نقدی مالک می‌کند.

و ممکن است که تخلف مهندس ناظر را به سازمان نظام مهندسی هم اعلام کند که در این صورت ممکن است پروانه‌ی ناظر برای همیشه لغو شود.

در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور از تخلف‌ در اجرای نمای ساختمان جلوگیری کنیم.

چگونه از رخ دادن تخلف در اجرای نمای ساختمان جلوگیری کنیم؟ 

اولین قدم برای جلوگیری از تخلف در نمای ساختمان، طراحی اصولی و طبق ضوابط شهرداری و کمیسیون ماده 100 می‌باشد.

اگر از همان ابتدا برای طراحی نما از یک طراح ماهر کمک بگیرید، دیگر در هنگام اجرا با مسائلی مانند اصولی نبودن طرح از لحاظ همجواری و بیرون زدگی‌های غیرمجاز روبرو نمی‌شوید.

قدم دوم سپردن پروژه‌ی طراحی شده به یک مجری با سابقه و کاربلد می‌باشد.

این مجری ساختمان است که باید نمای ساختمان شما را با توجه به جزئیات طراحی شده و اصول و مقررات ساختمان، اجرا کند و از وجود هرگونه تخلف در اجرای نما جلوگیری کند.

فراموش نکنید حضور مداوم مهندس ناظر سر پروژه، می‌تواند تا حد بسیار زیادی از بروز تخلفات جلوگیری کند چرا که وظیفه‌ی مهندس ناظر این است که کنترل لازم را روی اجرای اصولی نمای ساختمان داشته باشد.

چه ساختمان هایی ضوابط و مقررات کمتری برای نما دارند؟ 

احتمالا می‌دانید که برای اجرای ساختمان‌های شهری، مثل آپارتمان‌های مسکونی، هتل‌ها، پاساژها، مراکز خرید، ورزشگاه‌ها و ... سختگیری‌های بسیار زیادی وجود دارد و ضوابط و مقررات زیادی است که باید رعایت شود.

اما ساختمان‌هایی که خیلی در قالب بافت شهری گنجانده نمی‌شوند، ضوابط کمتری را به همراه دارند.

برای مثال، شما برای ساخت یک ویلا در اطراف شهر، دستتان خیلی باز است و مقررات دست و پا گیر سر راهتان قرار نمی‌گیرد.

البته اینطور برداشت نشود که ساختمان‌های ویلایی را می‌توان به هر نحوی طراحی و اجرا کرد! نه به هیچ عنوان اینگونه نیست، بلکه فقط ضوابط کمتری جلوی راهتان قرار می‌گیرد.

به طور مثال برای ساخت نمای ویلا دوبلکس، موارد و ضوابطی که شما باید به آن توجه کنید بدین شکل است که، اقلیم منطقه را قبل از طراحی مورد بررسی قرار دهید، به نوع بافت شهر توجه کنید (مثلا در یک منطقه‌ی روستا نشین دست به ساخت ویلای مدرن نزنید)، جهت و شدت وزش باد و زاویه تابش نور خورشید را بررسی کنید و ... .

نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که در ساخت ویلا، در صورتی که با اقلیم آن منطقه همخوانی داشته باشد، شما می‌توانید از هرگونه متریال دلخواه استفاده کنید.

شما می‌توانید از نمای چوبی، سنگی، شیشه‌ای و ... برای ویلای خود استفاده کنید ولی هیچ‌کدام از این متریال‌ها را نمی‌توانید به راحتی در همه‌ی بافت‌ها و ساختمان‌های شهری به کار ببرید.

خانه‌های ویلایی که در بافت شهری ساخته می‌شوند نیز معمولا متریالی مشابه با بافت شهری خواهند داشت.

نمای سیمانی ویلا، نمای سنگی، نمای آجری و ... مصالحی است که بیشتر در ویلاسازی شهری از آن‌ها استفاده می‌شود و طرفداران زیادی نیز دارد.

به طور کلی ساختمان‌سازی چه در بافت شهری و چه در مناطق دیگر، نیازمند مهارت، دقت و تجربه‌ی بسیار زیادی است و کوچک‌ترین خطا و اشتباهی می‌تواند منجر به تخریب ساختمان شما و یا اعمال خسارت‌های سنگی شود و سرمایه‌ی هنگفتی را بر باد دهد.

برای جلوگیری از این خطاها و تخلفات و در نتیجه‌ی آن ضرر و زیان برای مالک و سازنده، درست‌ترین کار این است که به دنبال شرکت‌های معتبر و با تجربه در زمینه‌ی طراحی و اجرای ساختمان‌های خود باشید.

شرکت‌هایی مثل نمادیزاین، که تیم طراحی و اکیپ اجرایی ماهری دارند و همه‌ی کارها شامل طراحی، اجرا و تامین مصالح و ... را به صورت 0 تا 100 انجام می‌دهند، می‌توانند بهترین گزینه برای راحتی خیال شما باشند.

البته این نکته را هم فراموش نکنید که حتما قبل از اینکه پروژه‌ای را به شرکتی بسپارید، تحقیقات میدانی انجام دهید و بعد از بررسی سایت شرکت و مشاهده‌ی رزومه‌ی کاری آن‌ها، اقدام به بستن قرارداد کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

طراحی نما

تیم نما دیزاین، تیمی متشکل از متخصصان حرفه‌ای است که به صورت متمرکز در حوزه طراحی و اجرای نمای ساختمان در سبک‌های مختلف اجرایی به ویژه انواع سیستم‌های نمای خشک فعالیت می‌کند. شرکت نما دیزاین فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۹۲ به صورت رسمی آغاز کرده‌ است و تا کنون موفق به اجرای ۴۲ پروژه‌ی تجاری، اداری و مسکونی موفقیت‌آمیز شده‌ است! شما می‌توانید پروژه‌های طراحی، اجرا و بازسازی نمای ساختمانتان در قالب طرح های مدرن مثل نمای کامپوزیت، نمای سرامیک خشک، نمای کرتین وال (نمای لامل-نمای فریم لس-نمای یونیتایز)، نمای سنگ خشک، نمای شیشه اسپایدر، نمای پانچ متال و یا ترکیبی از آن‌ها را به متخصصان نما دیزاین بسپارید!

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان