اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007185467416424

پرسشنامه رایگان

ارزیابی بلوغ داده‌محوری؛ اولین گام در تحول داده‌محور سازمان

کد: 140007185467416424

https://bit.ly/3bdXrFu

، تهران , (اخبار رسمی): برای سنجش بلوغ داده‌محوری سازمان‌ها باید وضعیت آن‌ها را در چندین معیار ارزیابی کرد. ارزیابی این معیارها درنهایت مدلی از وضعیت سازمان در زمینه داده‌محوری را در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

ارزیابی بلوغ داده‌محوری؛ اولین گام در تحول داده‌محور سازمان
تنها در چند دقیقه و رایگان بلوغ داده محوری کسب‌وکارتان را ارزیابی کنید.
ارزیابی بلوغ داده‌محوری؛ اولین گام در تحول داده‌محور سازمان
بلوغ داده محوری سازمانتان را بسنجید
ارزیابی بلوغ داده‌محوری؛ اولین گام در تحول داده‌محور سازمان
ارزیابی بلوغ داده محوری کسب و کار

بررسی‌ها نشان می‌دهند زمانی که از داده و تحلیل‌های حاصل از آن برای تبیین هدف و استراتژی سازمان استفاده شود، راه برای برآورده کردن آن اهداف هموارتر است. 

تا مدتی نه‌چندان دور، مبنای عمده تصمیم‌گیری‌های سازمانی، نظرات، تجربه، دانش و احساسات مدیران بود. اکنون و با گسترش داده‌محوری در سطوح مختلف سازمان‌ها در سراسر جهان، به‌تدریج وزن تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر تحلیل، نسبت به تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر حدس و گمان افزایش پیداکرده  است. همین امر سازمان‌های امروزی را قادر ساخته تا بهینه‌تر و کارآمدتر از قبل فعالیت کنند، زیرا با استفاده از تحلیل‌ها و راهکارهای مبتنی بر داده، هزینه تصمیماتی که نهایتاً ثمره‌ای برای سازمان ایجاد نمی‌کنند به حداقل می‌رسد. 

برای سنجش بلوغ داده‌محوری سازمان‌ها باید وضعیت آن‌ها را در چندین معیار ارزیابی کرد. ارزیابی این معیارها درنهایت مدلی از وضعیت سازمان در زمینه داده‌محوری را در اختیار مدیران قرار می‌دهد. 

سازمان داده‌محور چیست؟

در هر سازمانی روزانه مقادیر زیادی داده تولید می‌شود. داده‌ها بخشی از سرمایه‌های ارزشمند یک سازمان به شمار می‌روند. روند تولید داده در سازمان‌های امروزی به‌مراتب پرشتاب‌تر از سازمان‌های سنتی است. در نتیجه امکان پردازش دستی برای استخراج تحلیل‌های معتبر، برای چنین حجم عظیمی از داده، از توان انسان خارج است.

 اینجاست که «علم داده» با به‌کارگیری توان و ظرفیت ماشین و فناوری‌های دیجیتال، توانسته راهکاری برای استخراج این تحلیل‌ها فراهم کند. این راهکارها به مدیران سازمان‌ها کمک می‌کنند که بتوانند با استفاده از این تحلیل‌های داده‌محور، تصمیم‌هایی بهینه و کارآمد برای حل مسائل مختلف سازمان بگیرند. 

سازمانی که در آن مبنای تصمیمات مدیران، به‌جای شهود، تحلیل‌های داده‌محور باشد، یک سازمان داده‌محور تلقی می‌شود. در چنین سازمانی، هر تصمیمی به اتکای داده‌ها و تحلیل‌های هوشمندانه‌ای که از آن استخراج‌شده است گرفته می‌شود و حدس و گمان و آزمون‌وخطا در آنجایی ندارد.

چرا سازمان داده‌محور موفق‌تر است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهند زمانی که از داده و تحلیل‌های حاصل از آن برای تبیین هدف و استراتژی سازمان استفاده شود، راه برای برآورده کردن آن اهداف هموارتر است.  داده‌ها باعث می‌شوند؛ مدیران بتوانند اهداف واقع‌بینانه‌تری تعیین کنند. از طرف دیگر، با توجه‌ به اینکه مبنای هر حرکتی در سازمان داده‌محور حقایق حاصل از داده‌هاست، تصمیم‌ها بر مبنای منطق گرفته می‌شود نه احساس. به‌این‌ترتیب تصمیماتی بی‌طرفانه و درست گرفته می‌شوند که درنهایت نه‌تنها هزینه‌های اضافی بر سازمان تحمیل نمی‌کنند، بلکه باهدف‌گیری درست مخاطبان، به سودآوری هرچه بیشتر سازمان نیز منجر می‌شوند. 

ارزیابی بلوغ داده‌محوری سحاب

 شرکت سحاب که از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری است، مجموعه‌ای از مشاوران مدیریت، متخصصان علم داده و مهندسان مجربی که تخصص آن‌ها، طراحی راهکارهای داده‌محور برای کمک به حل مسائل سازمان‌هاست را گرد هم آورده است. 

ارزیابی بلوغ داده‌محوری سازمان‌ها یکی از مجموعه خدماتی است که این شرکت دانش‌بنیان می‌تواند در اختیار کسب‌و‌کارها قرار دهد. «گروه مشاوران سحاب» با طراحی ابزاری، به سازمان‌ها در ارزیابی بلوغ داده‌محوری کمک می‌کند. این ابزار، سازمان‌ها را در ۱۰ معیار مهم داده‌محوری موردبررسی قرار داده و وضعیت سازمان را در هرکدام از این معیارها گزارش می‌دهد. در واقع آزمون مذکور مشخص می‌کند که سازمانتان در هر یک از این ۱۰ معیار «در چه سطحی قرار دارد». علاوه بر این‌ها گزارش این ارزیابی به مدیران سازمان‌ها می‌گوید برای ارتقای هر معیار از یک سطح به سطح دیگر باید چه کنند.

این شرکت باهدف کمک به سازمان‌ها در آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم علم داده، ابزار سنجش بلوغ داده‌محوری کسب‌و‌کارها را به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.  

گروه مشاوران سحاب چگونه راهنمای شماست؟

پس از انجام ارزیابی درست از سازمان و عارضه‌یابی وضعیت موجود، گروه مشاوران سحاب می‌تواند به مدیران در حل مسائل شناسایی‌ شده و در قالب پروژه‌های کاهش ریسک، کاهش هزینه، افزایش درآمد و چگونگی ارائه محصولات و خدمات جدید کمک کنند. 

در گام بعدی این گروه تلاش می‌کند تا مشکلات و اهداف مشخص‌شده را به مسائل داده‌محور ترجمه کند و با طراحی راهکارهای داده‌محور، سازمان را در مسیر نیل به آن هدف یاری کند. پس از حصول توافق درباره راهکار و اقداماتی که باید انجام گیرد، سحاب مدیران سازمان را در پیاده‌سازی این راهکارها همراهی می‌کند. این مرحله معمولاً در قالب ارائه آموزش، انتقال دانش، مدیریت تغییر و موارد ریزودرشت دیگری ازاین‌دست انجام می‌شود تا نهایتاً یک راهکار داده‌محور، به‌طور کامل پیاده‌سازی شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گروه مشاوران سحاب و مجموعه خدماتی که در زمینه داده‌محوری ارائه می‌دهند، می‌توانید سایت شرکت سحاب مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]