اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007185469517340

طرز تهیه بریانی مرغ بندری

کد: 140007185469517340

https://bit.ly/3oRoyOW

، مشهد , (اخبار رسمی): بریانی مرغ بندری یکی از غذاهای خوشمزه در جنوب کشورمان است که با دستور العمل های مختلفی طبخ می شود.

طرز تهیه بریانی مرغ بندری
طرز تهیه بریانی مرغ بندری

بریانی مرغ بندری را باید در گروه غذاهای جنوب ایران قرار داد که طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه آموزش آشپزی را با طرز تهیه بریانی مرغ بندری اصیل پی بگیرید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • برنج۳ پیمانه
  • ران یا سینه مرغ۶۰۰ گرم
  • پیاز۳ عدد
  • سیب زمینی۲ عدد
  • نخود یا لپه۱ پیمانه
  • هل و زیره سیاهبه مقدار کافی
  • نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
  • دارچین، زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه بریانی مرغ بندری
مرحله اول
برای تهیه بریانی مرغ به روش بندری ابتدا لپه یا نخود را از حداقل ۴ ساعت قبل در یک کاسه آب می خیسانیم، سپس آبکشی می کنیم و به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا لپه یا نخود بپزد.

مرحله دوم
در این مرحله برنج را درون یک کاسه آب می ریزیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج خیس بخورد. اگر برنج ما تازه باشد نیاز به خیساندن طولانی مدت نیست و ۳۰ دقیقه تا یک ساعت کافی است.

مرحله سوم
گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، کف های روی آب را می گیریم و دور می ریزیم.

مرحله چهارم
حالا حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد. در همین حین سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و با آب سرد می شوییم، سپس با یک دستمال تمیز به طور کامل خشک می کنیم.

مرحله پنجم
در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، سیب زمینی ها را به همراه کمی زردچوبه به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله ششم
حالا پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در همان تابه تفت می دهیم تا سبک شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و به همراه پیازها تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله هفتم
پس از اینکه نخود یا لپه به طور کامل پخت، آنرا آبکشی می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و به همراه پیاز کمی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس کنار می گذاریم. در ادامه گوشت مرغ را پس از پخت، به صورت تکه های درشت خرد می کنیم.

مرحله هشتم
حالا گوشت مرغ را به همراه مقداری روغن به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس آنرا نیز کنار می گذاریم. در ادامه برنج را می شوییم و به همراه یک سوم از مخلوط پیاز و لپه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله نهم
در این مرحله مقداری روغن، نمک، فلفل سیاه، زیره، هل، دارچین و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم. حالا به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دهم
پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم آب درون قابلمه کشیده شود، سپس یک دم کنی روی درب قابلمه می گذاریم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله یازدهم
پس از اینکه برنج آماده شد، آنرا درون قابلمه ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شود، سپس در صورت نیاز کمی روغن به برنج می دهیم. در پایان برنج را در دیس می کشیم و به همراه سیب زمینی، لپه، پیازداغ و مرغ سرو می کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش