اطلاعات تماس
  • 091493*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007195470217376

شرکت تولیدی ساندویچ پانل ائل پانل

کد: 140007195470217376

https://bit.ly/3aAadxK

، (اخبار رسمی): مقاله ای مربوط به نور خورشید و تاثیر ساندویچ پانل ها بر آن

شرکت تولیدی ساندویچ پانل ائل پانل
شرکت تولیدی ساندویچ پانل ائل پانل

مردم برای زنده ماندن نیازهای اساسی دارند که شامل: اکسیژن ، آب ، غذا ، خواب و سرپناه است. آنها همچنین نیازهای ثانویه ای دارند که یکی از آنها نور خورشید است. وقتی به این فکر می کنید که ساختمانها چگونه می توانند افراد را سالم نگه دارند ، باید به خاطر داشته باشید که نور خورشید برای سلامتی ضروری است ، در واقع ، ریتم شبانه روزی انسان به آن بستگی دارد.

کاهش نور خورشید

روشنایی خورشید چیست؟ نور روز هنر قرار دادن دیافراگم ها در ساختمان ها برای کنترل نور مستقیم یا غیر مستقیم خورشید است که به فضا نفوذ می کند تا نور داخلی را تامین کند. هزاران سال است که مردم انرژی خورشید را جمع آوری می کنند. مصریان باستان در سال 1500 قبل از میلاد از پنجره های پوشیده از حصیرهای نی استفاده می کردند. در حالی که اصل باقی مانده است ، فناوری توسعه یافته است: ابتدا با استفاده از کرکره ، سپس شیشه ، و در حال حاضر ، پانل های شفاف ، لوله های خورشیدی و شیشه های هوشمند.

در معماری ، نور خورشید همواره یکی از مهمترین جنبه های طراحی بوده است ، به گونه ای که ساختمانها در اطراف حرکت خورشید برای جذب بیشترین نور طراحی شده اند. این بدان معناست که خانه های نیمکره شمالی پنجره های کمتری به سمت شمال دارند تا رو به جنوب. عکس آن در نیمکره جنوبی صادق بود. سپس ، با ظهور روشنایی الکتریکی ، نور روز اهمیت کمتری پیدا کرد و صرفاً از نظر زیبایی شناختی یا مفید بود. اما با نور مصنوعی ، مردم طول موج مناسب نور مورد نیاز برای حفظ ریتم شبانه روزی و عملکردهای بدنی را از دست می دهند. نگرانی ها در مورد ردپای کربن ساختمانها ، کاهش برق مورد استفاده در روشنایی مصنوعی و به حداقل رساندن استفاده از HVAC مربوط به افزایش حرارت خورشیدی و عملکرد حرارتی را مهم کرده است. در حال حاضر ، معماران و طراحان بر روشنایی روز و مزایای آن تأکید بیشتری می کنند.

در علم ، رایانه ها اکنون می توانند تمرینات مدل سازی نور خورشید و همچنین تولید سطوح لوکس ، گزارش های خودمختاری نور خورشید ، میزان روشنایی درخشندگی و تجزیه و تحلیل الگوی تابش خیره کننده را انجام دهند. این فناوری می تواند آن "نقطه شیرین" را بین روشنایی ، راحتی بصری ، آب و هوا ، گرما و مزایای سلامتی پیدا کند.

در هنر ، نورپردازی پراکنده روز به حداکثر رساندن راحتی و بینایی برای بهبود بهره وری و عملکرد انسان کمک می کند. می توان از آن برای برجسته کردن ویژگی های معماری و تأکید بر فضاهای مختلف استفاده کرد. با اجازه دادن به طیف رنگی کامل ، نور خورشید می تواند فضایی ایده آل برای نمایش آثار هنری ایجاد کند.

برای موفقیت در طراحی ، کنترل میزان ورود نور از طریق پنجره ها به ساختمان بسیار مهم است. چه برای جلوگیری از افزایش بیش از حد خورشید یا کاهش تابش خیره کننده و نقاط داغ ، نور خورشید همیشه با استفاده از سایه بان ، پرده ، پنجره یا کرکره محدود شده است. رسانه های شفاف فاقد فیلتر داخلی هستند ، به همین دلیل محلول های شفاف که نور روز را پراکنده می کنند محبوب هستند. راه حل های پراکنده بر خلاف راه حل های شفاف در برابر مسائلی مانند آلودگی نوری محافظت می کنند ، در حالی که هنوز نور طبیعی کافی را فراهم می کنند. انتشار گسترده نور در یک منطقه وسیع نیز به این معناست که نور قابل استفاده بیشتر به عمق بیشتری به فضای داخلی نفوذ کرده و وضوح بصری عالی را ممکن می سازد. علاوه بر این ، نشان داده شده است که نور روز پراکنده مزایای دیگری نسبت به گزینه های شفاف ارائه می دهد. این از محیط آرامش بخش و جذاب به افزایش تمرکز و پاسخگویی بهتر در مقایسه با شیشه های سنتی می رسد.


ساندویچ پانل های شفاف

سه روش سنتی برای ورود نور خورشید به ساختمانها وجود دارد: پانل های کامپوزیت شیشه ای ، پلی کربنات و فیبر تقویت شده. هر کدام مزایا و معایب متمایزی دارند.

شیشه قدیمی ترین راه برای ورود نور طبیعی به ساختمان است. از زمان روم ، از آن برای ورود نور به فضاها و جلوگیری از گرد و غبار ، خاک و باد استفاده می شده است. شفافیت آن آزادی بصری بی نظیری را با مزایای ذاتی بیوفیلی ارتباط مردم با طبیعت ارائه می دهد. با این حال ، شیشه چندین معایب نیز دارد. سنگین ، غیر قابل انعطاف و شکننده است که باعث ایجاد چالش در نصب می شود. همچنین دارای خواص حرارتی نسبتاً ضعیفی است و برای کنترل افزایش و تابش نور خورشید به راه حل ثانویه نیاز دارد.

روکش پلی کربنات جایگزین قوی تر ، با دوام تر و سبک تری برای شیشه ارائه می دهد و به جلوگیری از اشعه مضر فرابنفش کمک می کند ، اما چندین معایب نیز دارد. می تواند به راحتی خراشیده شود و به مرور زمان تغییر رنگ داده و شکننده شود. علاوه بر مقاومت ضعیف در برابر ضربه و ظرفیت بار ساختاری ، دارای راندمان حرارتی بسیار پایینی است و نسبت به گرما حساس است.

پانل های FRP (پانل های کامپوزیت تقویت شده با الیاف) از نظر عایق حرارتی (که می تواند با دیوار حفره عایق شده باشد) مزایای متمایزی نسبت به شیشه و پلی کربنات دارد. علاوه بر این ، ساندویچ پانل های شفاف بالاترین حفاظت و مقاومت را در برابر زباله های ناشی از باد ، ضربه ، آتش ، سایش و بارهای نقطه ای ارائه می دهند. اگرچه ممکن است این پانل ها گاهی گرانتر از بقیه باشند

گزینه ها ، با مزایای عملکرد بالا FRP شامل تعمیر و نگهداری کم ، صرفه جویی در انرژی و دوام ، هزینه اولیه با ارزش چرخه عمر بیشتر جبران می شود. در نهایت ، اگرچه شفافیت نمای بیرونی را ارائه نمی دهد ، اما اگر می خواهید از دید محافظت کنید ، عالی است. شرکت ائل پانل میتواند شما را در خرید . فروش و یا تولید ساندویچ پانل راهنمایی کند. ساندویچ پانل های شرکت ائل پانل تنوع بسیار گسترده ای دارند

گاهی اوقات ، ترکیب بیش از یک محصول بهترین راه حل را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، می توانید مزایای عملکرد یک صفحه FRP را بدست آورید ، در حالی که از لعاب دید برای ارتباط با طبیعت استفاده می کنید.


چرا ساندویچ پانل؟

ترکیب منحصر به فرد ساندویچ پانل های Kalwall FRP در مقایسه با گزینه های جایگزین از هر نظر مزایای برتر را ارائه می دهد. از ایمنی و امنیت گرفته تا آب و هوا و بهره وری انرژی.

آلومینیوم یا هسته توری شکسته با پرتوهای  به هم پیوسته ، به ساندویچ پانل ها قدرت فوق العاده ای در یک سیستم سبک وزن می بخشد و در مقایسه با شیشه معادل آنها بسیار سبک تر می شود.
ساندویچ پانل ها از نظر ساختاری سالم هستند و دارای ظرفیت بار فوق العاده ای هستند که آنها را ایمن می کند.
استحکام پانل ها باعث می شود دهانه های بزرگتر با بسترهای پشتیبانی کمتری تسهیل شود. می توان دهانه هایی تا ارتفاع 25 فوت (25 متر)  به دست آورد.
یکی از جنبه های مهم استفاده از FRP این است که دارای ذرات خرد شده/ضد ضربه است و برای استفاده در مناطق با امنیت بالا یا در معرض خطر انفجار مناسب است. این به طور فزاینده ای در طراحی فرودگاه و در مناطقی که دارای ریسک بالا ، ارزش بالا یا غنی از اهداف تلقی می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد. اینها شامل خطرات ساخته شده توسط انسان مانند تروریسم یا انفجار در حوادث شدید آب و هوایی مانند طوفان است.
وقتی ساندویچ پانل ها با عایق یا آئروژل پر می شوند ، عملکرد حرارتی بی نظیری را ارائه می دهند. عایق ترین ساندویچ پانل می تواند به مقدار 'U' 0.05 (0.28W/m²K) برسد ، معادل یک دیوار جامد پر از حفره.
علاوه بر عملکرد حرارتی برتر ، یک ساندویچ پانل شفاف بهره وری انرژی طراحی مطلوب نور روز را ارائه می دهد. با استفاده از انتشار ، ساندویچ پانل می تواند تا 20 light نور مرئی را که در اعماق بیشتر فضاها بدون تابش نور یا نقاط داغ پراکنده شده است ، منتقل کرده و نیاز به نور مصنوعی را کاهش داده و میزان افزایش حرارت خورشیدی را کنترل کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091493*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان