اطلاعات تماس
  • 091493*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102175957417376

بهترین آموزشگاهEPT در تبریز در سال 1401

کد: 140102175957417376

https://bit.ly/3N0T7dU

، (اخبار رسمی): با مروری بر آزمون های مختلف زبان انگلیسی در کشور می توان گفت که آزمون EPT ساده ترین این آزمون ها‌ست

بهترین آموزشگاهEPT در تبریز + در سال 1401
بهترین آموزشگاهEPT در تبریز در سال 1401

 آزمون EPT در تبریز در سه بخش لغت،گرامر و درک مطلب طراحی شده است و به سنجش میزان تسلط داوطلبین به هر کدام از این سه مهارت زبان انگلیسی می پردازد

مدت زمان این آزمون EPT در تبریز معمولا 140 دقیقه است که این مدت زمان برای پاسخ دادن به 100 سوال تستی در نظر گرفته شده است و نمره منفی لحاظ نمی گردد.این آزمون شباهت زیادی به آزمون تافل و آیلتس دارد و کسانی که نمره آنها در آیلتس یا تافل 6.5 باشد به راحتی می توانند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند.

ثبت نام آزمون EPT در تبریز

این آزمون حداقل 10 بار در سال برگزار می شود و موسسه آن دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. افرادی که مایل به شرکت در این آزمون EPT در تبریز هستند باید از طریق سامانه الکترونیکی مربوط اقدام کنند و از این طریق ثبت نام کنند و اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و با پرداخت هزینه مجوز شرکت در آزمون را دریافت کنند. هیچ محدودیتی برای شرکت در آزمون وجود ندارد و داوطلبان می توانند چندین بار در این آزمون شرکت کنند.

شرایط شرکت در آزمون EPT در تبریز
آزمون EPT در تبریز  نیز مانند سایر آزمون ها به مدارک خاصی نیاز دارد. برای شرکت در این آزمون باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید. اعتبار این مدرک 2 سال است و اگر در این دو سال نتوانستید در دانشگاه خود قبول شوید باید مجددا مدرک EPT بگیرید. این مدرک در خارج از کشور است و از داخل و خارج از کشور فاقد اعتبار می باشد و دانشگاه هایی که زیر نظر مستقیم وزارت علوم و دانشگاه هایی که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کنند نیز در مصاحبه دکتری این مدرک را قبول نمی کنند. 

روش های آماده سازی برای آزمون EPT در تبریز

برای آمادگی و موفقیت در آزمون EPT در تبریز چندین روش آماده سازی آزمون وجود دارد که هر داوطلب می تواند با توجه به شرایط خود از آنها استفاده کند. از آنجایی که داوطلبان شرکت کننده در آزمون به زمان و مکان خود بسیار حساس هستند، بهترین گزینه برای آنها ثبت نام در دوره آمادگی آزمون EPT است.
موسسات و مراکز آموزشی معتبر دوره های آمادگی آزمون EPT در تبریز را به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می کنند و شرکت در این گونه دوره ها آمادگی هر داوطلب را برای آزمون EPT افزایش می دهد.
 

بخش گوش دادن تست MSRT در تبریز

 قسمت اول آزمون MSRT در تبریز سوال Listening است که در مجموع از 30 سوال تشکیل شده و حدود 30 تا 35 دقیقه زمان می برد. زمانی که به گوش دادن به فایل های صوتی و همچنین پاسخ به سوالات آن اختصاص دارد. نکته قابل توجه این است که فایل های صوتی مانند سایر آزمون ها فقط یک بار پخش می شود و داوطلبان فقط یک بار می توانند فایل های صوتی را بشنوند و پس از آن بلافاصله به سوالات پاسخ دهند. بنابراین لازم است داوطلبان برای قسمت های گفتگو و سخنرانی های طولانی تمرین کافی داشته باشند تا علاوه بر تمرکز حین گوش دادن به فایل های صوتی، نکات کلیدی و جزییات شنیده های خود را نیز یادداشت کنند. مهارت ها و توانایی های لازم به سوالات این قسمت از آزمون پاسخ دهید.

قسمت های مختلف قسمت Listening آزمون MSRT در تبریز

این قسمت از آزمون MSRT در تبریز شامل سه بخش و دارای 30 سوال می باشد. این سه بخش عبارتند از:

1- گفتگوی کوتاه

قسمت اول فایل صوتی آزمون MSRT در تبریز لیسنینگ (Listening) شامل مکالمه کوتاهی بین دو نفر است که معمولاً 5 تا 10 سؤال عمومی اول این قسمت از آزمون در مورد هدف یا بخشی از مکالمه یکی از آنها می باشد. طرفین گفتگو فایل صوتی شنیده شد. پس از پخش مکالمه ای که از فایل صوتی شنیده شد، داوطلبان باید از بین چهار گزینه داده شده، پاسخ سوال مربوط به آن قسمت را انتخاب کرده و گزینه انتخابی خود را در پاسخنامه خود وارد کنند. در نظر داشته باشید که در انتهای آن قسمت زمان جداگانه ای برای وارد کردن پاسخ های خود در پاسخ وجود ندارد، بنابراین باید بلافاصله پس از شنیدن سوال پاسخ خود را انتخاب و علامت بزنید. پس از گوش دادن به مکالمه اول و سپس سوال اول، مکالمه دوم و سپس سوال دوم پخش می شود که برای انتخاب پاسخ مناسب چند ثانیه فرصت داده می شود و تا پایان این قسمت از آزمون MSRT در تبریز ادامه می یابد.

نکات کلیدی این قسمت: یک نکته بسیار مهم در مورد سوالات این قسمت این است که در اکثر مواقع سوال مربوط به جمله دومی است که می شنوید (که اغلب توسط نفر دوم از فایل صوتی گفته می شود). پس به این بخش توجه ویژه ای داشته باشید.

پاسخ صحیح به سوالات این قسمت نوعی بازنویسی شنیده های شماست. به این ترتیب ابتدا جمله یا مطالب شنیده شده توسط نفر دوم را از فایل صوتی با دقت گوش دهید و سپس سعی کنید همان ایده را در پاسخ ها بازنویسی کنید، اما با استفاده از کلمات، مترادف ها و ساختارهای مختلف.

گاهی اوقات ممکن است یک مکالمه را از دست بدهید و فقط چند کلمه بشنوید، در این صورت در گزینه ها به دنبال چیزی متفاوت از آنچه شنیده اید باشید. بنابراین توصیه می شود هرگز گزینه ای را انتخاب نکنید که فکر می کنید شبیه آن چیزی است که شنیده اید. زیرا اکثر اوقات، گزینه صحیح و بازنویسی شده شنیدن مطالب با استفاده از کلمات و ساختارهای مختلف است.

در نهایت چون نمره منفی در آزمون وجود ندارد و تنها تعداد پاسخ های صحیح به عنوان نمره کل شما به حساب می آید، هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید. حتی می توانید از روش حذف گزینه های اشتباه و حدس زدن پاسخ صحیح یا مناسب از بین گزینه های باقی مانده استفاده کنید.

2- گفتگوی طولانی

برای قسمت دوم آزمون MSRT در تبریز Listening یک یا چند مکالمه طولانی پخش می شود که بین دو یا چند نفر است و اغلب مربوط به موضوعات رایجی مانند زندگی روزمره، موقعیت تحصیلی یا حرفه ای، مطالعه و ... می باشد. 4 تا 6 سوال پخش می شود و سپس به داوطلبان 12 ثانیه فرصت داده می شود تا از بین گزینه ها گزینه مناسب را انتخاب کرده و پاسخنامه خود را وارد کنند. پس از زمان داده شده برای انتخاب پاسخ، بلافاصله سوال بعدی پخش می شود و تا پایان سوالات مربوط به آن گفتگوی پخش شده ادامه می یابد. اگر مکالمه دیگری وجود داشته باشد، پخش می شود و سوالات مانند قسمت های قبل پخش می شود. در غیر این صورت قسمت بعدی این قسمت از آزمون MSRT در تبریز که شامل گوش دادن به سخنرانی و بلند صحبت کردن است پخش می شود.

نکات کلیدی: یک استراتژی بسیار موثر برای پاسخگویی به سوالات این بخش این است که اگر حتی چند ثانیه طول کشید، هنگام خواندن سوال یا ارائه توضیحات اولیه، به سوالات و گزینه ها نگاه کنید و با توجه به درخواست تشخیص دهید. سوالات کلی موضوع یا ایده اصلی آن قسمت از فایل صوتی. این به شما کمک می کند تا درک کنید و آمادگی ذهنی بیشتری برای شنیدن داشته باشید. علاوه بر این، به خاطر سپردن گزینه ها می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را از سوال پیدا کنید و گزینه مناسب را انتخاب کنید.

در این قسمت به ابتدای گفتگو توجه ویژه ای داشته باشید زیرا اغلب موضوع کلی و عنوان و ایده اصلی در ابتدای گفتگو بیان می شود.

مهارتی که می تواند به پاسخ صحیح به سوالات این بخش کمک کند، مهارت یادداشت برداری است. از آنجایی که مکالمه ای که از فایل صوتی می شنوید طولانی است، نکات زیادی در حین آن وجود دارد. داشتن مهارت به خاطر سپردن نکات اصلی مطرح شده در حین گوش دادن یا حتی استفاده از اشکال یا اختصارات برای یادآوری آن نکات و اطلاعات کمک بزرگی است. یادداشت برداری در حین گوش دادن مهارتی است که به راحتی به دست نمی آید و داوطلبان باید در این زمینه تمرین زیادی داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091493*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش