اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007195470917314

اصطلاح اقتصاد کمبود

کد: 140007195470917314

https://bit.ly/3awc2fd

، تهران , (اخبار رسمی): اصطلاح اقتصاد کمبود برای نخستین بار توسط یک اقتصاد دان مجارستانی مطرح شد اصطلاحی که به کمبودهای مزمن در اواخر دهه 1970 در سراسر اروپایی مرکزی و شرقی اشاره می کند

در حال حاضر ابرتورم بعید به نظر می رسد اما اتشباه نکنید نیروهای عمیق تر پشت اقتصاد کمبود از بین نمی روند و سیاستمداران به راحتی می توانند با سیاست های خطرناک و اشتباه سر و کار داشته باشند .

اقتصاد کمبود به افزایش تقاضا بیش از عرضه اشاره کرده و می گوید کمبود یک کالای خاص لزوما به این معنی نیست که آن کالا در حال تولید نیست بلکه بدان معناست که میزان کالای مورد تقاضا بیش از میزان عرضه شده با قیمت معین است .

اکونومیست نیز کمبود را به عنوان بزرگترین مانع برای رشد جهانی که جایگزین عرضه بیش از تقاضا شده است عنوان می کند خانوارهای نگران بدهی های خود را پرداخت کردند دولت ها ریاضت اقتصادی را اعمال و شرکت های محتاط سرمایه گذاری را به ویژه در زمینه فیزیکی متوقف کردند در حالی که ظاهرا آغاز به استخدام گروهی نامحدود از کارگران کردند .

اکنون هزینه ها به سرعت افزایش یافته به گونه ای که دولت ها اقتصاد را تحریک و مصرف کنندگان افسار آن را رها کرده اند افزایش تقاضا به قدری قوی است که عرضه با مشکل روبه رو می شود .

علت بدیهی آن اما بروز کووید 19 است گسترش سویه دلتای کرونا باعث تعطیلی کارخانه های تولید پوشاک در بخش هایی از آسیا شده است و برخی کارگران قصد دارند از مشاغل غیرمعمول مانند فروش ساندویچ در شهرها به کارهای پرتقاضا مانند انبار داری روی بیاورند .

چین با مشکل تنگنای تامین انرژی رو به رو شده و در پی سختگیری هایی طبق مقررات است هزینه سوخت و مواد غذایی در سراسر جهان در حال افزایش است و ترکیب مشکلاتی همچون بنادر شلوغ و فشار موجود بر زنجیره های تامین باعث افزایش قیمت می شود .

در حال حاضر ابرتورم بعید به نظر می رسد اما اشتباه نکنید نیروهای عمیق تر پشت اقتصاد کمبود از بین نمی روند و سیاستمداران به راحتی می توانند با سیاست های خطرناک و اشتباه سر و کار داشته باشند .

اگر دولت ها اطمینان ندهند که جایگزین های سبز مناسب برای سوخت های فسیلی وجود دارد ممکن است مجبور شوند با کاهش اهداف انتشار گازهای گلخانه ای و بازگشت به منابع کثیف تر انرژی کمبودها را برطرف کنند .

در حال حاضر این خطر وجود دارد که فشارهای اقتصادی منجر به انکار کربن زایی و جهانی شدن شود که پیامدهای مخربی در دراز مدت دارد این تهدید واقعی ناشی از اقتصاد کمبود است 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خبرگزاری فارس من

خبرگذاری فارس من قصد دارد مطالب یادداشت ها و سوژه های خبری را در اختیار قرار دهد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی