اطلاعات تماس
  • 091493*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007205471917376

نمایندگی ساندویچ پانل

کد: 140007205471917376

https://bit.ly/3vfOFju

، (اخبار رسمی): این متن مقاله ای مفید درباره خطرات انواع ساندویچ پانل است.

نمایندگی ساندویچ پانل در زنجان
نمایندگی ساندویچ پانل

خطرات ساخت ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل چه چیزی را دوست ندارد؟ ساندویچ پانل های فوق العاده کم مصرف ، ده ها سال است که در ساخت دیوارها ، سقف ها مورد استفاده قرار می گیرند. طبق تحقیقات بازار آینده ، بازار ساندویچ پانل که همچنان در حال افزایش است ، انتظار می رود تا سال 2027 به 3.25 میلیارد دلار برسد ، در حالی که در سال 2020 1.46 میلیارد دلار بود.

ساندویچ پانل ها از دو لایه فلز (معمولاً فولادی یا آلومینیومی) ساخته شده اند و یک تکه ضخیم عایق در بین آنها چسبیده است. از نظر تجاری ، آنها معمولاً در ساختمانهای صنایع غذایی و دارویی و همچنین در انبارهای سردخانه استفاده می شوند.

ساندویچ پانل ها ارزان قیمت ، عایق های عالی ، سبک وزن و نصب آسان هستند ، اما به راحتی می توانند به یک خطر عمده ساختمانی تبدیل شوند ، به ویژه هنگامی که عایق مورد استفاده در آنها قابل احتراق است. در اینجا مواردی است که باید بدانید تا بتوانید خطرات را بهتر درک کنید و یاد بگیرید که از پیمانکار یا سازنده خود چه سوالاتی بپرسید تا بتوان با خیال راحت از آنها استفاده کرد. شما میتوانید با ارتباط با ما در ساندویچ پانل در زنجان در خصوص این نوع مسائل مشاوره کرده و سوالاتتان را مطرح کنید

چرا ساندویچ پانل مشکل ساز است؟

اگر عایق مورد استفاده در ساندویچ پانل قابل احتراق باشد ، خطر آتش سوزی به صورت تصاعدی افزایش می یابد. در واقع ، آتش سوزی در ساختمانها با ساندویچ پانل ساخته شده از محصولات قابل احتراق اغلب برای آتش نشانان آنقدر سخت است که معمولاً منجر به تخریب کامل ساختمان می شود. این به این دلیل است که محصولات قابل احتراق گرمای اضافی ، مقدار زیادی دود و گاز سمی را به آتش اضافه می کنند.

این مواد عایق معمولی در ساندویچ پانل ها استفاده می شوند و بر اساس میزان احتراق آنها (از بهترین تا بدترین) طبقه بندی می شوند:

الیاف شیشه یا پشم معدنی (غیر قابل احتراق)

در حالی که عایق فایبر گلاس غیرقابل احتراق است ، اما به اندازه پشم معدنی مقاوم در برابر آتش نیست ، که حتی می تواند به عنوان آتش گیر استفاده شود. هر دو مواد مقرون به صرفه هستند و نصب آنها آسان است.

پلی اورتان یا پلی ایزوسیانورات (قابل احتراق)

عایق حرارتی ایجاد شده توسط فوم های پلی اورتان و پلی ایزوسیانورات می تواند منجر به تجمع سریع گرما در هنگام آتش سوزی شود و ممکن است به گسترش سریع آن کمک کند. پلی اورتان و پلی ایزوسیانورات می توانند در محدوده 650 درجه فارنهایت تا 1000 درجه فارنهایت آتش بگیرند و هنگام سوختن دود غلیظ و سیاه رنگی را خارج کنند.

پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس (FRP) یا رزین پلی استر تقویت شده با شیشه (قابل احتراق)

FRP یک ماده کامپوزیتی است که از یک ماتریس پلیمری تقویت شده با مواد دیگر مانند شیشه و کربن ساخته شده است. در ساختمان سازی ، اغلب در صنعت هوافضا استفاده می شود. FRP همچنین در محدوده 650 درجه تا 1000 درجه فارنهایت مشتعل می شود ، هنگام سوختن دود دوده را آزاد می کند و می تواند به سرعت ذوب شده و جریان یابد و سوخت مورد نیاز آتش را تأمین می کند.

پلی استایرن منبسط شده یا پلی اتیلن (بسیار قابل احتراق)

هم پلی استایرن و هم پلی اتیلن شروع به نرم شدن و ذوب شدن در دمای 200 درجه فارنهایت می کنند و بنابراین خطر آتش سوزی بزرگی را ایجاد می کنند.

سازندگان چگونه می توانند این خطرات ساختمانی را کاهش دهند؟
از ساندویچ پانل با عایق غیر قابل احتراق استفاده کنید. انجام این کار می تواند به حداقل رساندن آلودگی دود کمک کند ، که به ویژه در ساختمانهای تجاری که نیاز به کنترل کیفیت دارند مانند کارخانه های فرآوری مواد غذایی و دارویی بسیار مهم است. استفاده از مواد غیر قابل احتراق روی دیوارهای داخلی نیز می تواند لایه محافظتی از تقسیم بندی ایجاد کند.
در کارهای خطرناک نزدیک دیوارها شرکت نکنید. برای جلوگیری از منابع احتراق احتمالی مانند جوشکاری ، پخت و پز ، شارژ مجدد باتری لیفتراک و رنگ آمیزی با اسپری ، این کار را دور انجام دهید.
تمام قطعات برقی که از دیوارها و سقف ها عبور می کنند را فلزی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ساندویچ پانل ها به درستی آب بندی شده اند و عایق قابل احتراق در معرض آن وجود ندارد.
بین انبار و دیوارهای روکش دار با ساندویچ ، فضاهای راهرو وسیع بگذارید. اطمینان حاصل کنید که بین تجهیزات تولید کننده گرما ، مانند کوره ها ، کوره ها و واحدهای تهویه مطبوع ، فاصله کافی وجود دارد.
مواد قابل احتراق را در امتداد دیوارهای بیرونی ساختمان ذخیره نکنید.
سیگار کشیدن در داخل ساختمانها با ساندویچ پانلهای قابل احتراق را ممنوع کنید.
اطمینان حاصل کنید که از حفاظت کافی از آبپاش در سرتاسر خانه خود ، مطابق دستورالعمل انجمن ملی حفاظت از آتش برخوردار هستید ، و مطمئن شوید که کپسول های اطفای حریق کار می کنند. (می توانید از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید تا مطمئن شوید که خاموش کننده به درستی کار می کند.)

در حالی که ساندویچ پانل دارای مزایای زیادی است ، مانند عایق ارزان قیمت که نصب آن آسان است ، پانل هایی که از مواد قابل احتراق استفاده می کنند ، در صورت بروز آتش سوزی ، آسیب های جدی را به همراه دارند. به همین دلیل ، در صورت امکان ، مهم است که با سازنده یا پیمانکار خود در مورد مصالح مورد استفاده صحبت کنید تا از خطرات ساندویچ پانل مطلع شوید.

در صورت بروز حادثه ، خبر خوب این است که درصورت آسیب دیدگی یا تخریب خانه ، بیمه مالک خانه شما هزینه تعمیر یا بازسازی خانه شما را پرداخت می کند. اگر مدتی است خود را بیمه نکرده اید ، ممکن است وقت آن باشد برای عملیات تجاری ، بیمه کنید .در صورت آسیب دیدن ساختمان و اموال شما در آتش سوزی از شما محافظت می کند.

وقتی صحبت از ایمن نگه داشتن کسب و کار یا خانه می شود ، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. همین امروز با یک نمایندگی ساندویچ پانل در زنجان ارتباط برقرار کنید تا ما بتوانیم به شما در تصمیم گیری درست برای ملک مسکونی یا تجاری خود کمک کرده و از آنچه برای شما بیشتر اهمیت دارد محافظت کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091493*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان