اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007275485617290

عیب یابی یخچال فریزر

کد: 140007275485617290

https://bit.ly/3BhTZoc

، (اخبار رسمی): در این محتوا در مورد عیب یابی یخچال صحبت می کنیم. آشنایی با نکات فنی و ایمنی مربوط به یک یخچال در تعمیر و تشخیص عیوب یخچال نقش بسیار زیادی دارد. در واقع اگر شما در انتخاب یخچال دقت های لازم را مبذول فرمایید، به هیچ عنوان دچار مشکلات گیج کننده و عیوب غیر قابل تشخیص در این دستگاه نمی شوید.

عیب یابی یخچال فریزر
عیب یابی یخچال توسط سرویسکار شرکت نیک تعمیر

اگر بخواهیم در مورد عیب یابی یخچال به طور گسترده بحث نماییم، بایستی زمان زیادی را صرف توصیف تمام قسمت های مختلف داخلی و ریز و درشت این دستگاه صرف کنیم. بنابراین در این مقاله بیشتر تمرکز خود را بر جلوگیری از ایجاد این عیوب می گذاریم. همچنین به رفع سطحی عیوب یخچال نیز اشاره ای گذرا می نماییم.

تا اگر فردی با کمترین دانش برای تشخیص این عیوب اقدام نمود، در جهت رفع آنها تا حدودی با خواندن این محتوا، بتواند از عهده و رفع این عیوب برآید. در واقع در قدم ابتدایی بایستی یخچالی انتخاب نمود، که از هر نظر شرایط و وضعیت راضی کننده ای داشته باشد. در واقع انتخاب صحیح یک یخچال از اساسی ترین و اولین موارد و نکاتی است که به شما در خرید یک دستگاه ایده آل کمک می نماید.

حال اگر این دستگاه خریداری گردید، خوب مطمئنا از نظر یکسری نکات و اصول محل قرار گیری و استانداردها بایستی بر روی آن بررسی های ضروری را انجام داد. در واقع مکان قرار گیری یک یخچال از دیوار خلفی آن بسیار در عیب یابی یخچال مهم می باشد. گاهی صدایی که از یخچال به صورت پی در پی در یک تایم زمانی اندک شنیده می شود، به دلیل رعایت نکردن اصول قرار گیری و عدم رعایت فاصله استاندارد آن با دیوار و کناره های آن با سایر دستگاه های موجود در آشپزخانه است.

بنابراین این دستگاه فوق العاده ضروری در زندگی اشخاص از نکات فنی و ایمنی زیادی برخوردار است و بایستی با کمک از افراد متخصص و با تجربه به تمام این اصول واقف گشت.

در نهایت برای رفع این عیوب اول بایستی از محل درست قرار گیری آن آگاه شد. اگر این مکان از هر نظر طبق استانداردهای قرار گیری یخچال و رعایت موازین ایمنی صورت پذیرفته است، آنگاه در مرحله دیگر بایستی به موارد دیگری برای تشخیص و رفع این عیوب دقیق شد.

عیب یابی یخچال

آشنایی با نکات فنی عیب یابی یخچال

برای آشنایی با این نکات فنی و ایمنی جهت عیب یابی یخچال بایستی به تک تک نکات زیر توجه نمود.

همچنین جهت تعمیر یخچال فریزر در تهران با ما در تماس باشید.

اگر در مدت طولانی غذاهای گرمی که هنوز داغ هستند، و تا حد مورد نیاز سرد نشده اند، را درون یخچال بگذاریم، مطمئنا به دستگاه سرد کننده یخچال فشار و آسیب زیادی وارد نموده ایم. در واقع اگر این کار ادامه یابد، هوای درون یخچال گرم می شود و سبب آلوده شدن و فساد مواد غذایی حساس می شوند. 

در تشخیص عیوب بایستی به چراغ های موجود در یخچال نیز دقت نمود، این چراغ ها که به سه رنگ سبز، قرمز و زرد هستند، هشدار دهنده قسمت فریزر می باشند. اگر چراغ سبز از کار بیفتد و یا دائم در حال چشمک زدن قرار گیرد، این نشان می دهد که در برقراری جریان برق ورودی به فریزر اشکالی ایجاد شده است. همچنین چراغ قرمز که دائما بایستی خاموش باشد، اگر به صورت روشن بماند این یعنی عمل سرما سازی به درستی صورت نمی گیرد.

این نشان می دهد که ترموستات یخچال دچار مشکل شده است. چراغ زرد نیز نشان دهنده اتصالاتی است که به طور مستقیم به یخچال برای رسیدن به درجه بالایی از سرما کمک می کند و اگر این عمل به درستی صورت گیرد، چراغ قرمز خاموش می شود و در همین حین چراغ زرد نیز خاموش می شود. 

یخچال نباید در کنار اجاق گاز، آب گرمکن، شوفاژ قرار گیرد. همچنین از قرار دادن آن در زیر نور مستقیم خورشید باید پرهیز نمود. در واقع حداقل بیست سانتی متر بایستی بین فریزر و یا یخچال، با دیوار فاصله باشد. در مورد بسته شدن درب یخچال بایستی به این موضوع دقت نمود، که یخچال بایستی در مکانی شیب دار قرار گیرد، و در سطحی تراز قرار نگیرد، تا درب به خودی خود بسته شود. 

مدل یخچال با در نظر گرفتن برچسب انرژی آن بایستی مدلی باشد، که انرژی مصرفی آن حداقل باشد و بازدهی و کارایی خوب و مطلوبی را ارائه دهد.

نکات فنی یخچال

از دیگر نکات قابل تامل جهت نرسیدن به مرحله عیب یابی یخچال تنظیم ترموستات یخچال است. این تنظیمات بایستی در مورد دمای درونی یخچال سه درجه بالای صفر و در مورد دمای فریزر سه تا چهار درجه زیر صفر صورت گیرد. تنظیم اشتباه این درجات نیز به یخچال آسیب می زند و خرابی مواد غذایی موجود در درون یخچال را به حداکثر می رساند. همچنین انرژی زیادی نیز برای این عمل مصرف خواهد شد.

اگر چراغ قرمز یخچال روشن شود، امکان دارد که سیم های چراغ از داخل اتصالی پیدا کرده باشند.

گاهی با باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال و فریزر خسارات جبران ناپذیری به سیستم خنک کنندگی و موتور این دستگاه وارد می شود. در این مورد بایستی کاملا از افزایش میزان باز و بسته شدن درب یخچال مخصوصا در فصول گرم سال جلوگیری شود.

از تلنبار مواد غذایی بر روی هم در یخچال بایستی جلوگیری نمود. برای خنک شدن این مواد موتور بسیار تحت فشار قرار می گیرد.

تعمیر و عیب یابی یخچال امرسان

· گاهی یخچال سوت می کشد و البته بیشتر در قسمت فریزر آن صدا شنیده می شود، که بایستی با ضربات نه چندان محکمی به فیلتر و نقاط مختلف لوله های رابط به خصوص ابتدای اوپراتیورها این صدا قطع شود، اگر قطع نشد، لوله ها بایستی شسته شوند. گاهی این لوله های آلومینیومی برای انتقال سریع و مطلوب سرما می گیرند، و این موضوع سبب سوت کشیدن ممتد دستگاه می گردد.

اگر مقدار برودت در قسمت های بالایی و پایینی در یخچال و فریزر یکنواخت نباشد، بایستی گاز فریزر را کنترل نمود و از خالی یا پر بودن آن اطمینان حاصل نمود.

مناسب ترین درجه برای اختلال پیدا نکردن فریزر منفی بیست درجه سانتی گراد می باشد.

اگر یخچال در قسمت فریزر دچار حالت ریپ زدگی شد، کار زیاد آن و آلودگی بیش از حد پلاتین های رله می تواند دلیل آن باشد. در نتیجه برای برطرف نمودن این مشکل بایستی رله را تمیز و یا تعویض نمود.

تمام این موارد می تواند در تنظیم و نحوه صحیح عملکرد یک یخچال موثر باشد. در واقع با توجه به یک به یک این موارد باید به عیب یابی یخچال خود بپردازید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل