اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008015489817456

گفتگو با قاسم اندیکلایی، مدیر بازرگانی بین الملل گروه صنعتی آب بند

واحد تحقیق و توسعه برای ما یک اولویت است و نه یک بخش از سازمان

کد: 140008015489817456

https://bit.ly/3EcesfE

، تهران , (اخبار رسمی): گروه صنعتی آب‌بند با نام تجاری «ایران نوین» چهار دهه است که در زمینه تولید محصولات صنعتی ساختمان و متعلقات آن فعالیت می‌کند.

واحد تحقیق و توسعه برای ما یک اولویت است و نه یک بخش از سازمان
واحد تحقیق و توسعه برای ما یک اولویت است و نه یک بخش از سازمان

 طراحی و تولید انواع دیگ‌های بخار، آبگرم روغن داغ و مخازن تحت فشار، منابع کندانس، انواع مشعل، قطعات اکسترودی و رادیاتور‌های آلومینیومی، پانلی، حوله ای، بخشی از این فعالیت‌های این شرکت در این دوره بوده است.

اهمیت گروه صنعتی آب بند به مسیر بلندی است که در زمانی کوتاه طی کرده و خود را به استانداردهای و معیارهای جهانی صنعت نزدیک کرده است تا جایی که این شرکت در حال حاضر جزء چهار شرکت بزرگ کشور در زمینه تولید و ساخت دیگ بخار فایر تیوب تا ظرفیت 75000 پوند بر ساعت می‌باشد که برای اولین بار در حوزه استان‌های شمالی کشور موفق به تولید این نوع از دیگ بخار گردید.

کیفیت و اخذ استانداردهای متعدد داخلی و بین المللی از جمله استانداردهای متعدد اروپایی را می‌توان از جمله وجوه برجسته فعالیت‌های گروه صنعتی آب بند برشمرد.

همچنین صادرات گسترده به کشورهای اطراف از جمله بخش عمده ای از کشورهای آسیای میانه، از جمله موفقیت‌های این مجموعه در توسعه بازار فرامرزی بوده است. تاجایی که این گروه در سال‌های 1387، 1388، 1389، 1390 و 1391 از تولید کنندگان برتر صنایع فلز انتخاب و در بهمن سال 1391 موفق به دریافت لوح و تندیس واحد نمونه سال از وزارت صنایع و معادن شده است

انطباق محصولات این شرکت با آخرین استانداردهای روز دنیا همچون DIN آلمان، BS انگلیس 4231 و 7911 ایران که نتیجه فعالیت‌های جدی واحد کنترل کیفیت مجرب و آزمایشگاه کوانتومتری این مجموعه است، از دیگر برجستگی‌های فعالیت این گروه صنعتی است.

از جمله محصولات این شرکت می‌توان به این موارد اشاره کرد: دیگ‌های بخار فایر تیوب افقی و عمودی،

 دیگ‌های بخار واتر تیوب،  دیگ‌های آبگرم و آب داغ فایر تیوب، ، دیگ روغن داغ، دی اریتور،  سختی گیر، ، فیلتر‌های شنی، مخازن کندانس، مبدل حرارتی،  مخازن ذخیره آب،  منابع کویل دار کویل فولادی و مسی،  رادیاتور‌های آلومینیومی، پانلی، حوله ای،  قطعات اکسترودی، مشعل‌های گازی، گازوئیلی، بویلرهای چگالشی، مازوت و دوگانه سوز و...

در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی که از 27 تا 30 مهرماه 400 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، با قاسم اندیکلایی، مدیر بازرگانی بین‌الملل این مجموعه گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می‌خوانید:

لطفا به عنوان اولین سوال، به اختصار درباره سابقه فعالیت شرکت آب بند توضیح دهید؟

گروه صنعتی آب بند از سال 1373 در استان مازندران شهرستان بابل فعالیت خود را با تولید دیگ‌های فولادی موتورخانه منازل شروع کرد. ما رفته رفته در طول سالیان متمادی فعالیت مان را بیشتر کردیم و فضای تولیدی خودمان را افزایش دادیم و وارد بازار سیستم‌های حرارتی و صنایع گرمایشی شدیم.

در حال حاضر گروه صنعتی آب بند و برند تجاری «ایران نوین« با 300 پرسنل در حال فعالیت است و در زمینه صنایع گرمایشی و دیگ‌های بخار ، دیگ‌های آب گرم، رادیاتورهای فولادی و رادیاتورهای آلومینیومی، مبدل‌های حرارتی، سختی گیر هیتر‌های صنعتی، کوره‌های زباله سوز، مشعل‌های گازوئیلی و مشعل‌های گازی از تولیدات مجموعه گروه صنعتی آب بند هستند.

البته ما یک طرح توسعه محصول در دست اجرا داریم که شامل تولید پکیج‌های آب گرم و پکیج‌های دیواری در شش ماه آینده است که نمونه این محصولات در نمایشگاه فعلی عرضه شده اند. این محصولات تا پایان سال به سبد محصولات ما اضافه خواهند شد.

در مقایسه با شرکت‌های همکار، از نظر شما وجه تمایزی که فعالیت‌های شما را برجسته تر می‌کند، چیست؟

طبیعی است که وجوه تمایز هر شرکت و مجموعه ای را باید در کیفیت کارش جستجو کرد. در این راستا ما از معدود شرکت‌های ایرانی هستیم که بالاترین و بیشترین تعداد استاندارد‌های بین المللی و استانداردهای داخلی را دریافت کرده و تولیداتش مورد تایید نهادهای ناظر کیفی بوده است.

در زمینه کیفیت از چه استانداردهایی تبعیت می‌کنید؟

در این زمینه استانداردهایی که عموماً در شناخت تمامی محصولات به کار می‌رود عبارتند از: ASME، انجمن مهندسی مکانیک آمریکا، ASTM روش تست استاندارد آمریکا،  ANSI انستیتو استانداردهای ملی آمریکا،  ANSTM انجمن تست مواد آمریکا،  TEMA اتحادیه سازندگان مبدل‌های استوانه،  CE اروپا.

از طرف دیگر، مجموعه ما در زمینه کنترل کیفیت و واحد QC تیم بسیار مجربی را فراهم کرده است که به عنوان یک واحد حرفه ای و اختصاصی فعالیت می‌کند. از این نظر هم باید گفت که کمتر شرکتی در ایران هست که به این شکل ویژه به حوزه QC و R&D یا تحقیق و توسعه، به صورت تخصصی نگاه کند و این را یک حرفه ببیند نه صرفا یک واحدی که در یک مجموعه حضور دارد.

این نگاه ویژه دقیقا به چه معناست؟

به این معنا که ما به فعالیت‌ها و عملکردهای این واحد به صورت تخصصی نگاه می‌کنیم و عملکرد آن را دنبال می‌کنیم. ما تلاش می‌کنیم خودمان را با استانداردهای روز دنیا هماهنگ کنیم که در حال حاضر کیفیت کالاهای ما مشابه کیفیت کالاهای خارجی است چه در زمینه راندمان کاری و چه در زمینه ظاهری هیچ گونه کمبودی در مقایسه با شرکت‌های رقیب خارجی نداریم. این فعالیت‌های تخصصی و کیفی بخشی از عملکردهای مستمر واحد‌هایی است که به آن اشاره کردم.

ظاهرا عملکردتان در زمینه صادرات هم خوب بوده است و ایده‌های بلند پروازانه ای برای این بخش دارید؟ کمی در این باره توضیح دهید، لطفا.

اگر بخواهیم از انتها به آغاز حرکت کنیم باید بگویم که خروجی کار ما این بوده است که هر سال از محل صادرات و تامین محصولات مورد نیاز کشور، مجموعه از خروج 15 میلیون دلار ارز جلوگیری کرده ایم که فکر می کنم اگر شرکت‌های ایرانی همگی این عملکرد را داشته باشند، شکوفایی اقتصادی ما در کوتاه ترین زمان ممکن قطعی است.

بیشتر به چه کشورهایی صادرات دارید؟

ما به کشورهای حوزه دریای خزر یا CIS صادرات داریم. همچنین کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه جمهوری نخجوان، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان جزو بازارهای هدف ما هستند که هم اکنون در حال فعالیت در آن‌ها هستیم.

در یک نگاه کلی تر باید بگویم که ما پیش از این یک طرح توسعه بازار 5 ساله در حوزه داخل ایران ایجاد کردیم که خوشبختانه به همه اهداف تعیین شده دست پیدا کردیم. به دنبال این موفقیت امسال هم یک طرح توسعه پنج ساله دیگر تدوین کرده ایم که براساس آن واحد بازرگانی ما باید برای صادرات و فروش به کشورهای خارجی همسایه و افزایش سهم بازار متمرکز باشد.

شایان ذکر است که راه‌های ارتباطی با گروه صنعتی آب بند به این شرح است:

کــارخــانـه: بابـل، کیـلومـتـر یــک اتــوبـان بـــابــــل بـــه آمـــل، کــوچـه آب بــنــــد

خط ویژه: ۳۵۵۱ – ۰۱۱

دفـتر مـرکـزی: تهـران، خیـابـان طـالقـانی، بـعـد از چـهـارراه بــهـــار، کـوچـه وزیــن

تلفن دفتر مرکزی: ۷۹ ۱۲ ۶۴ ۷۷ ۰۲۱   –   ۸۵ ۲۷ ۶۴ ۷۷ ۰۲۱

وبسایت: https://ab-band.com/

ایمیل inf @ab-band.c m

اینستاگرام abband.gr up

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید