اطلاعات تماس
  • 021666***** - 021666*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008045495117119

ورق گالوانیزه سرد و گرم چه تفاوت هایی با هم دارند؟

کد: 140008045495117119

https://bit.ly/3vMnJbA

، تهران , (اخبار رسمی): برای اینکه بتوانید به تفاوت میان ورق گالوانیزه سرد و گرم پی ببرید، قصد داریم به شرح مختصری از این دو روش بپردازیم. مطمئنا تفاوت میان آن ها را درک خواهید کرد.

ورق گالوانیزه سرد و گرم چه تفاوت هایی با هم دارند؟
ورق گالوانیزه سرد و گرم چه تفاوت هایی با هم دارند؟

معرفی ورق گالوانیزه سرد

برای تولید ورق های گالوانیزه سرد، متخصصان از الکترولیز نمک های روی موجود در یک محلول آبی استفاده می کنند. از طرفی هر قطعه، نظیر ورق های کویل شده یا نشده تحت پوشش قرار میگیرد. اصل این روش اما بهره گیری از الکترولیت اسیدی است. در چنین روشی ضخامت پوشش لایه روی ایجاد شده کمتر از ضخامت لایه روی در حالت غوطه وری گرم است که اغلب از آن به جهت مصارف خانگی بهره گرفته می شود.

معرفی ورق گالوانیزه گرم

اگر بخواهیم به مقایسه روی، آهن و فولاد اتوماتیک بپردازیم، باید گفت؛ روی نسبت به آهن و البته فولاد، آندی است. این مسئله زمانی که به صورت یک لایه نازک مشغول به کار هستند، منجر به ایجاد حفاظ کامل تری در مقایسه با لایه های با ضخامت مشابه از جمله نیکل و دیگر روکش های کاتدی می شود. روی به واسطه پایین بودن قیمت، از کاربرد بسیار بالایی برخوردار است و اغلب برای روکش قطعاتی همچون آهن، آن هم در مواقعی که به محافظت در برابر خوردگی احتیاج دارد، بهترین گزینه به حساب می آید.
روی پس از آبکاری الکتریکی معمولی و بدور از عملیات های بعدی، پس از مدتی که در معرض هوا قرار میگیرد، به رنگ خاکستری تبدیل می شود. فلز روی درخشان که روکشی از کرومات سفید یا لاک بر روی آن داده شده زمانی استفاده می شود که کاربرد تزئینی داشته باشد. این مکمل تزئینی با این که دوام کمتری نسبت به نیکل کروم سنگین دارد در بسیار حالات حفاظت خوردگی بهتری از روکش های نازک نیکل کروم ایجاد می کند با این تفاوت که بسیار ارزان هم می باشد.

تفاوت مهم ورق گالوانیزه سرد و گرم

به طور کلی ورق گالوانیزه گرم، از جمله قدیمی ترین روش های گالوانیزه فلزات بوده که قدمت آن به بیش از 150 سال میرسد. در چنین روشی، لوله های فولادی در دمای 460 درجه سانتی گراد مذاب، غوطه ور می شوند تا پوششی را بر روی آن به وجود آورند. سپس عملیات خروج از مذاب آغاز می شود تا واکنش هایی با اکسیژن و کرم انجام دهد. بدین ترتیب، لایه ای مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی ایجاد می شود.

فولاد پایتخت به عنوان یکی از  قدیمی ترین ها در حوزه فولادهای آلیاژی آماده ارائه هر گونه خدمات به شماست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فولاد پایتخت

مجموعه فولاد پایتخت فعالیت خود را از سال 1380 به طور رسمی آغاز نمود. این شرکت در زمینه واردات و توزیع انواع فولاد های خوش تراش اتومات (0718/1) و انواع فولادهای آلیاژی از قبیل CK45 و 45 s 20 و ترانسمیسیون و انواع میلگردهای کششی آهن در سایز های مختلف فعالیت گسترده ای دارد. ضمنا این شرکت سابقه طولانی در همکاری با شرکت های دولتی و خصوصی از قبیل صنایع دفاع و انواع شرکت های خودروسازی معتبر و شرکت های قطعه سازی خودرو جهت ایران خودرو و سایپا را دارد.

اطلاعات تماس
  • 021666***** - 021666*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان