کد: 140008075498217364

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم؟

کد: 140008075498217364

https://bit.ly/3CyiWwT

، بیرجند , (اخبار رسمی): شاید براتون این سوال پیش بیاد که اصلا رپورتاژ آگهی چیه؟ و چه فایده ای برای وب سایت داره . خوب پس با ما همراه باشید تا به طور مفصل درباره رپورتاژ ، انواع آن ، تاثیر رپورتاژ بر سئو صحبت کنیم.

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم؟
رپورتاژ آگهی چیست و چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

همه ی ما روزی چندین بار از گوگل و دیگر مرورگرها برای یافتن پاسخ سوالات خود استفاده می کنیم در این جستجوها به مقالاتی بر می خوریم که شاید در نگاه اول به دلیل خاص بودن آن ها کمتر متوجه تبلیغاتی بودن آن ها شویم.

در حقیقت رپورتاژ، نوعی محتوای تبلیغاتی لینک دار است که توسط یک وب سایت و با هدف تبلیغ غیر مستقیم برند، کسب وکار یا محصول سایت دیگر نوشته می شود و تاثیر بسزایی در برندسازی دارد.

رپورتاژ آگهی چه مزایایی دارد؟

رپورتاژ اگر به صورت اصولی و دقیق نوشته شود به گونه ای که تبلیغاتی بودن آن کمتر جلب توجه کند مزایایی دارد از جمله:

  • بهبود سئو سایت
  • ماندگاری به صورت مادام العمر در آرشیو سایت
  • افزایش ترافیک و بازدید سایت
  • برندسازی موثر
  • کسب رتبه و اعتبار در گوگل
  • بیشتر دیده شدن

با انواع رپورتاژ آشنا شوید:

همانطور که می دانید رپورتاژ دارای انواع گوناگونی می باشد اما از مهم ترین آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- رپورتاژ آگهی تصویری

رپورتاژ آگهی تصویری بر اساس فلسفه معروف ( یک عکس بیشتر از هزاران کلمه حرف می زند!) ساخته شده است. در این نوع رپورتاژ از المان های گرافیکی و تصاویر جذاب در کنار یک محتوای ارزشمند برای تبلیغ برند یا محصولات یک شرکت و جلب توجه کاربران استفاده می شود.

۲- رپورتاژ آگهی متنی

ریشه این نوع رپورتاژ به روزنامه ها و مجلات بر می گردد. در روزنامه ها و مجلات این نوع رپورتاژ زیاد استفاده می شود. به عنوان مثال در یک گزارش یا مقاله متنی مرتبط با چاپ کتاب به یک شرکت چاپ نیز اشاره می شود.

 ۳- رپورتاژ آگهی ویدیویی

در رسانه های دیداری مثل تلویزیون و پلتفرم های ویدیویی از این نوع رپورتاژ استفاده می شود. به عنوان مثال با ساخت یک تیزر کوتاه جذاب از محصول خود و انتشار آن در رسانه های دیداری می توانید به محبوبیت و اعتبار برند یا کارخانه خود بیافزایید.

چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم؟

در زیر به مهمترین اصول نگارش یک مقاله تبلیغاتی خوب (رپورتاژ آگهی) اشاره شده است:

۱- عنوان یا تیتر جذاب

یک تیتر جذاب و خوب می تواند مخاطبان را به بازکردن لینک و مطالعه مقاله شما ترغیب کند بنابراین در انتخاب کلمات برای نوشتن یک تیتر مناسب دقت کنید.

۲- تصاویر، المان های گرافیکی و ویدیو

در رپورتاژ می توانید از تصاویر، المان های گرافیکی  و ویدیوهای کوتاه جذاب و متناسب با کسب و کارتان بهره ببرید تا رپورتاژ شما موثرتر باشد.

۳- ساختار و محتوای رپورتاژ

برای اینکه رپورتاژ آگهی شما موثر واقع شود سعی کنید به طور غیرمستقیم محصول یا کسب و کارتان را با زبان روان و ساده معرفی نمایید و از محتوای کپی شده برای نوشتن رپورتاژ به شدت خودداری کنید. محتوای مناسب برای رپورتاژ حداقل ۵۰۰ کلمه است. حتما برای رپورتاژ خود یک آغاز و پایان و جمع بندی درنظر بگیرید.

در نوشتن محتوای رپورتاژ به فضا، لحن محتواهای سایت منتشر کننده رپورتاژ و مخاطبان آن توجه کنید تا محتوای تولیدی شما کاملا مشابه سایر مطالب سایت باشد؛ در غیر این صورت مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن مقاله شده و تاثیرگذاری رپورتاژ تا حد زیادی کاهش می یابد.

۴- استفاده مناسب و به جا از کلمات کلیدی

در نوشتن رپورتاژ از کلمات کلیدی و هم خانواده های مرتبط با کسب وکارتان استفاده کنید تا مخاطبان بدانند تمرکز شما بیشتر روی چه موضوعی است. ضمن اینکه این موضوع روی سئو شما نیز تاثیر مثبت دارد.

۵- استفاده از لینک های فالو در رپورتاژ

در طول رپورتاژ از لینک های فالو به وب سایت خود استفاده کنید. سعی کنید حداکثر ۳ لینک به وب سایت خود بدهید.

جمع بندی نهایی :

رپورتاژ آگهی با هدف جلب اعتماد و متقاعد سازی مخاطب طراحی می شود. به همین دلیل است که می تواند نسبت به تبلیغات اینترنتی یا خرید بک لینک راهکار بهتری برای جذب و افزایش مخاطب باشد البته که نقش آن ها را هم نی توان کتمان کرد اما رپورتاژ به علت ماندگاری بیشتر و طبیعی بودن نزد گوگل جایگاه ویژه ای دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارینت

پلتفرم کارینت بستری را برای فریلنسرها و کارفرمایان عزیز فراهم کرده تا از طریق پرداخت امن و ثبت رایگان پروژه براحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و خیالشان از بابت همه چیز راحت باشد.