اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008085498917489

گفتگو با ایمان روضاتی، مدیر عامل آفرود بازار

همه آن چه که طرفداران آدرنالین دنبالش هستند، در زیر یک سقف

کد: 140008085498917489

https://bit.ly/315M54C

، تهران , (اخبار رسمی): ادونچرر‌ها آدم‌های عجیبی هستند. آن‌ها را به طور خلاصه می‌توان با عبارت «طرفداران آدرنالین» تعریف کرد. هیجان یک سفر در کویر، گذراندن شبی ماجراجویانه در کوهستان، فتح قله ای در دوردست، کشف راز یک جنگل مخوف و صدها ماجراجویی دیگر.

همه آن چه که طرفداران آدرنالین دنبالش هستند، در زیر یک سقف
همه آن چه که طرفداران آدرنالین دنبالش هستند، در زیر یک سقف
همه آن چه که طرفداران آدرنالین دنبالش هستند، در زیر یک سقف
همه آن چه که طرفداران آدرنالین دنبالش هستند، در زیر یک سقف
همه آن چه که طرفداران آدرنالین دنبالش هستند، در زیر یک سقف
همه آن چه که طرفداران آدرنالین دنبالش هستند، در زیر یک سقف

طبیعی است که همه این فعالیت‌ها، علاوه بر برخی آموزش‌های اولیه، نیازمند تجهیزات و وسایلی است که گاهی اوقات بدون همراه داشتن آن‌ها حتی جان ماجرجویان به خطر می‌افتد.

یکی از روش‌های ماجراجویی که بیش از هر شیوه دیگر نیازمند تجهیزات است، آفرود است. مهم ترین ملزومات آفرود اتوموبیلی است مناسب برای رانندگی در خارج از جاده و البته قطعات و تجهیزاتی که به طور پیوسته لازم است تا اتوموبیل آفرودرها رو به راه باشد.

ایمان روضاتی، مدیر آفرودبازار، بزرگترین فروشگاه آنلاین ارائه تجهیزات هیجانی یا «ادونچر» از جمله کسانی است که خود زمانی آفرودر حرفه ای بوده و احساس نیاز به تجهیزات موردنیاز، او را درنهایت به یکی از تامین کنندگان بزرگ وسایل «ادونچر» در ایران تبدیل کرد.

پیش از این که مصاحبه با ایمان روضاتی را بخوانیم لازم به یادآوری است که «آف رود» به معنای رانندگی کردن خارج از جاده است. عبارت Off-road دقیقا متضاد عبارت On-road است که به معنای رانندگی در طول جاده و در میان راه است.

در ادامه مصاحبه با دکتر ایمان روضاتی موسس و مدیر عامل مجموعه آفرود بازار را می‌خوانیم تا ببینیم چطور شد از یک آفرودر به یک تامین کننده عمده و آنلاین – فیزیکی تجهیزات «ادونچر» تبدیل شد. یک فروشگاه آنلاین و البته بزرگترین فروشگاه فیزیکی در کشور که علاوه بر واردات یکسری محصولات به صورت مستقیم، با همکاری با نماینده‌های رسمی برند‌های مطرح اروپایی، استرالیایی و بعضا آمریکایی، بهترین‌ها را برای کسانی که بهترین‌ها را میخواهند فراهم می‌کند. این مصاحبه را بخوانید:

اگر بخواهیم یک نگاه کلی از آشنایی شما با مقوله هیجان تا الان که در سطح گسترده به طرفداران این حوزه کمک می‌کنید، بیندازیم این نگاه گذرا چگونه خواهد بود؟

من از 16 سالگی با تورهای سافاری و آفرودینگ در کویر آشنا شدم و کم کم به آن علاقه پیدا کردم به طوری که این رشته به یکی از فعالیت‌های روزمره و حرفه ای ام تبدیل شد و تا به امروز همچنان رانندگی در کویر و کمپینگ را یکی از بالاترین لذت‌های زندگی میدانم و با علاقه ای که به آفرودینگ و طبیعت گردی دارم کارم را با عشق و علاقه زیادی مدیریت میکنم.

آفرود بازار هم در سال 1391 با دو میلیون تومان هزینه شروع شد که همه این هزینه بابت راه اندازی اولیه وب سایت خرج شد و حدود فقط 20 محصول آن هم فقط به صورت پیش سفارش ارائه می‌شد. امروز بعد از گذشت نزدیک به 10 سال با قاطعیت می‌توان گفت آفرود بازار بزرگترین فروشگاه طبیعت گردی و آفرود کشور است و توانسته است هزاران کالای با کیفیت و متنوع را به علاقه مندان آفرود و طبیعت گردی کشور ارایه داده و به لطف مشتریان به طور پیوسته روند رشد را طی کند.

نقطه عطف این روند، کجا بود؟

در سال 1389 با سابقه 10 سال حضور در دنیای آفرود، برای اولین بار برای خرید تجهیزات ماشینم به بازار رفتم. کل بازار و حتی بازار آنلاین را زیرو رو کردم ولی فقط یکی دو تا مغازه پیدا کردم که آن‌ها هم اجناس بی کیفیت ارائه می‌کردند.

آن روز به خاطر نیازی که داشتم، مجبور شدم از همان اجناس موجود، خرید کنم؛ اما قطعه‌ها یکی - دو ماه بیشتر کار نکردند.

در این جا بود که به ذهنم رسید خودم اجناس با کیفیت وارد کشور کنم تا کسانی که نیاز به این قطعه‌ها دارند بدون دغدغه بتوانند آن‌ها را در اتومبیل‌های خود استفاده کنند.

چون مدیریت خوانده بودم و همچنین عاشق تجارت آنلاین بودم، تصمیم گرفتم وارد این صنعت شوم. در ابتدای امر، دو سال محصولات را در وبسایت آنلاین ارائه می‌کردیم. سپس بنا به درخواست مشتریان که می‌خواستند محصولات را به صورت حضوری ببینند، از سال 1391 به صورت رسمی فعالیت خود را در فروشگاه حضوری آغاز کردیم و هم اکنون 9 سال است که در این صنعت فعالیت می‌کنیم.

لطفا راجع به جزئیات فعالیت تان و محصولاتی که در اختیار مشتری‌ها می‌گذارید، توضیح دهید؟

هدف ما، به طور کلی، این است که هر کسی را که اصطلاحا اهل ادونچر است و به دنبال آدرنالین بیشتر است، پوشش دهیم. بنابراین محصولات و تجهیزات و ابزارهای لازم برای فعالیت‌های مختلف، از کمپینگ گرفته تا غواصی و به طور کلی تفریحات آبی، کوهنوردی، دوچرخه‌های کوهستان و همین طور تمام وسایل جانبی محصولاتی که ذکر شد را در کنار تجهیزات ماشین‌های آفرود ارائه می‌کنیم.

اخیرا مجموعه‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، به نظر شما وجه تمایز شما و مجموعه‌های دیگری که در این صنعت هستند چیست؟

بزرگترین تمایز ما، نوع اجناس ماست. ما اجناس را بسیار با دقت انتخاب می‌کنیم و برندهایی که ارائه می‌شود، از نام‌های تجاری درجه یک دنیا هستند. البته برند‌های تجاری درجه یک ایرانی را هم عرضه می‌کنیم. بنابراین ناخودآگاه در بازار هدف خاص خودمان کار می‌کنیم. دوستان دیگری هم بسیار زحمت می‌کشند و در این صنعت فعالیت دارند، ولی بازار هدف ما با آنها متفاوت است و به این دلیل است که ما فقط با برند‌های خاصی کار می‌کنیم.

با توجه به اینکه چندین سال است که در نمایشگاه شرکت می‌کنید، هدف تان از حضور در این نمایشگاه چیست؟

خوب نمایشگاه مزیت‌های خاص خود را دارد و نسبت به هرگونه تبلیغاتی متفاوت است. اعتبار ما در این بازار به اندازه ای است که حدود 80 درصد از علاقه مندان ما را می‌شناسند. با این حال هر سال در نمایشگاه شرکت داریم تا به مشتری‌های فعلی یادآوری کنیم که در کنارشان و به یادشان هستیم. البته نمی‌توان انکار کرد که طبیعتا برای جذب مشتری جدید در نمایشگاه هستیم.

آشنایی با همکارهای جدید و تولید کننده‌های جدید این صنعت هم یکی دیگر از مزایای حضور در نمایشگاه است. در نمایشگاه، تولید کننده‌های جدید محصولاتشان را به ما ارائه می‌دهند و این بسیار خوب است؛ چون اخیرا دو - سه سالی است که خیلی از تولیدات داخل را هم استفاده و عرضه می‌کنیم.

البته ما درباره جنس‌های ایرانی هم همان حساسیت‌های کیفیت را داریم و فقط با اشخاصی که در آن استانداردهایی باشند که ما در نظر داریم، همکاری می‌کنیم. به هرحال نمایشگاه مزیت‌های زیادی دارد از برندینگ گرفته تا فروش و آشنا شدن با همکاران دیگر.

آینده ای که برای برند و صنعت خودتان متصور می‌شوید به چه شکل است و دوست دارید که چه فعالیت‌هایی را در آینده انجام دهید؟

یک سری رشته‌های دیگر در حال اضافه شدن به مجموعه ماست که بتوانیم به صورت 360 درجه فعالیت‌های ادونچر را تحت پوشش قرار دهیم. گسترش فروشگاه فیزیکی مان یکی دیگر از اهدافی است که در نظر داریم. همچنین پروژه‌های جدیدی برای باشگاه مشتریانمان وجود دارد. به امید خدا قصد داریم در آینده به بزرگترین وبسایتی تبدیل شویم که تمام محصولات ادونچر را عرضه می‌کند.

راه‌های ارتباطی با شما چیست؟

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از فعالیت‌های ما به وبسایت ما به نشانی https://offroadbazar.com/ مراجعه کرده و یا از صفحه اینستاگرام به آدرس  http://instagram.com/offroadbazar بازدید کنند.

همچنین فروشگاه فیزیکی ما در آجودانیه (خ سباری)، انتهای خ 13 شرقی، مجموعه میثاق، سوله طبیعت گردی (ورزشی) قرار دارد و آدرس دفتر مرکزی ما هم در نشانی: میرداماد، پلاک 184، واحد 3 واقع است. مخاطبین محترم می‌توانند برای تماس تلفنی با ما از شماره 02122810151 استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی