اطلاعات تماس
  • 093988*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008185516017435

انواع کمر درد| علت و علائم کمر درد

کد: 140008185516017435

https://bit.ly/3qsG1hh

، تهران , (اخبار رسمی): درد کمر از جمله مشکلاتی است که در هر سنی ممکن است ایجاد شود.. کمر درد انواع مختلفی دارد و در هر فرد متفاوت است. در این مطلب قصد داریم به طور کامل در این مورد به شما توضیحاتی خواهیم داد.

انواع کمر درد| علت و علائم کمر درد
انواع کمر درد| علت و علائم کمر درد

درد در ناحیه کمر یکی از شایع ترین دردها است که بیشتر افراد آن را تجربه می کنند. این درد ممکن است انجام فعالیت های روزانه ما و کار کردن را تحت الشعاع قرار دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره  علت کمر درد، علائم و روش های درمانی کمر درد صحبت کنیم.

کمر درد چیست؟

ناحیه زیر قفسه سینه تا انتها را کمر می نامند. دردی که در ناحیه قسمت پایینی کمر ایجاد می شود کمر درد نام دارد. کمر درد یکی از اختلالات سیستم اسکلتی بدن است که هر فردی ممکن است فارغ از سن و جنسیت آن را تجربه کند.

خوشبختانه کمر درد قابل درمان و پیشگیری می باشد. ساختمان کمر انسان از استخوان ها، تاندون ها و ماهیچه ها تشکیل شده است. در کمر انسان اعصاب نخایی قرار دارد که این اعصاب از نخاع خارج شده و به اندام های تحتانی می رود. کمر هر فرد از 5 مهره تشکیل شده که دیسک کمری در بین این مهره ها قرار دارد. به کمک همین مهره ها است که ما میتوانیم به جهات مختلف حرکت کنیم و خم شویم.

عوامل ایجاد کمر درد چیست؟

اغلب کمر درد به دلیل رفتارهای نامناسب مانند بلند کردن اجسام سنگین، حرکت های غیر اصولی هنگام نشستن و برخواستن و.... اتفاق می افتد. برخی از عوامل ایجاد کمر درد عبارتند از:

بلند کردن اجسام سنگین: یکی از عواملی که باعث آسیب شدید به کمر می شود بلند کردن اجسام سنگین آن هم به صورت غیر اصولی است.

نشستن و ایستادن های غلط: در صورت نشستن و ایستادن غیر اصولی در دراز مدت دچار کمر درد خواهید شد.

سقوط از بلندی و زمین خوردن: سقوط از بلندی و زمین خوردن باعث وارد شدن آسیب به استخوان ها و اندام های حرکتی می شوند و باعث ایجاد کمر درد می شوند.

گرم نکردن قبل از ورزش و انجام ورزش های سنگین: ورزش کردن برای سلامتی هر فرد لازم و مفید است. اما باید توجه داشته باشید که انجام ورزش های سنگین آن هم بدون آمادگی و گرم کردن بدن آسیب های جدی به کمر و اندام های شما می زند.

 حمل کیف های سنگین: حمل کیف های سنگین به مدت طولانی باعث آسیب به گردن، کمر و شانه های فرد می شود.

اضافه وزن: افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند بیشتر در معرض کمر درد هستند زیرا اندام و عضلات مجبور به تحمل وزن بیشتری هستند.

استرس و اضطراب بیش از حد: افرادی که به واسطه شغل و یا زندگی خود اضطراب و استرس بیشتری را تحمل می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به کمر درد هستندو زیرا استرس و اضطراب باعث اسپاسم های عضلانی و کمر درد می شود.

علت کمر درد در زنان

کمر درد در زنان عوامل مختلفی دارد که از شایع ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تغییرات هورمونی در بارداری، یائسگی و پریودی
  •  استرس
  •  افزایش سن
  • عفونت رحم
  •  گودی کمر
  • کیست تخمدان
  • دیسک کمر

روش های درمان کمر درد چیست؟

زمانی که افراد در ناحیه کمر خود احساس درد دارند باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنند تا پزشک با تشخیص علت آن بهترین روش درمان را تجویز کند. در ادامه روش های درمانی کمر درد را بیان می کنیم:

1-استفاده از کمپرس های گرم و یا سرد:

با گذاشتن کمپرس های گرم و یا سرد در محل درد تا حدودی کمر درد تسکین می یابد و به حرکت کردن شما کمک می کند.

2-ماساژ:

یکی از راه های تسکین درد ماساژ است که به نرمی و آرامی می توانید ناحیه درد را ماساژ دهید.

3-انجام حرکت های کششی و ورزش:

بسیاری از افراد بر این باورند که برای رفع کمر درد خود باید فقط استراحت کنند و مطلقا ورزش نکنند. اما این باور درست نیست. انجام ورزش های سبک و حرکات کششی تحت نظر پزشک می تواند کمک زیادی در بهبود شما کند. انجام ورزش در زمان کمر درد فقط باید با مشورت پزشک صورت بگیرد. اغلب پزشک با ارائه یک برنامه ورزشی مخصوص که شامل حرکات کششی است به بیماران خود توصیه می کند تا از این برنامه پیروی کنند.

4-فیزیوتراپی:

فیزیوتراپی به بهبود حرکت، تقویت و انعطاف پذیری عضلات کمک می کند و یکی دیگر از راه های درمان کمر درد است.

5-تجویز دارو:

اگر روش های درمانی که تا به حال گفته شد در تسکین درد کمر تاثیری نداشت ممکن است پزشکتان از داروهای مخصوص استفاده کند.

6-استراحت مطلق:

تجویز استراحت مطلق و بدون حرکت بستگی به نوع و شدت کمر درد شما دارد. که همانطور که گفته شد در اغلب مواقع پزشکان ورزش های سبک و حرکات کششی را توصیه می کنند ولی در برخی موارد هم تشخیص و تجویز پزشک استراحت مطلق است.

7-جراحی:

در صورتی که شدت بیماری کمر درد جدی باشد و راهکارهای قبلی تاثیری در میزان درد و بهبود نداشته باشد جراحی به عنوان آخرین راهکار برای بیمار در نظر گرفته می شود. با مراجعه به بهترین جراح ستون فقرات میتوانید در مورد انواع روش های جراحی اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

کلام آخر:

کمر درد از جمله درد هایی است که هر فرد حداقل یکبار در زندگی خود تجربه کرده است اما با مراقبت و دقت در سبک زندگی و نحوه نشستن، برخواستن، ایستادن و رعایت موارد دیگری که در مقاله ذکر شد می توان از این درد جلوگیری کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر اشکان خواجو جراح مغز و اعصاب

دارای بوردتخصصی جراحی مغز و اعصاب – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی – پژوهشگر بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فیروزگر – استادیار جراحی مغز و اعصاب بیمارستان بوعلی وابسته به دانشگاه آزاد – مدیر گروه بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امیرالمومنین (وابسته به دانشگاه آزاد) – 6 سال سابقه کاری در بیمارستان خاتم االنبیا و انجام بیش از 5000 عمل جراحی موفق ستون فقرات 1396- 1391

اطلاعات تماس
  • 093988*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی