اطلاعات تماس
  • 021561*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008305534617611

بررسی کیفیت های مختلف برد شارژ موبایل موجود در بازار

نکات طلایی که در هنگام خرید برد شارژ گوشی و تبلت باید بدانیم

کد: 140008305534617611

https://bit.ly/3x7EyOI

، تهران , (اخبار رسمی): عوامل زیادی می‌تواند باعث خرابی در این قطعه حساس شود. در تجربیات کاری نویسنده که مدتی در فروشگاه قطعات موبایل مشغول بکار بوده از کنجکاوی فرزند خانواده در فرو کردن اجسام خارجی به محل سوکت تا رطوبت و آب خوردگی به این برد و خیلی از دلایل دیگر مشاهده شده که باعث اخلال و خرابی برد شارژ گوشی شده است.

نکات طلایی که در هنگام خرید برد شارژ گوشی و تبلت باید بدانیم.
برد شارژ گوشی

یکی از قطعات گوشی و یا تبلت که همیشه در معرض خرابی قرار دارد، سوکت شارژ یا برد شارژ آن است که در بیشتر تلفن های همراه در قسمت زیرین آن قرار دارد. ( و در بین بعضی از تعمیرکاران به فلت شارژ هم نامیده می‌شود.)

عوامل زیادی می‌تواند باعث خرابی در این قطعه حساس شود. در تجربیات کاری نویسنده که مدتی در فروشگاه قطعات موبایل مشغول بکار بوده از کنجکاوی فرزند خانواده در فرو کردن اجسام خارجی به محل سوکت تا رطوبت و آب خوردگی به این برد و خیلی از دلایل دیگر مشاهده شده که باعث اخلال و خرابی برد شارژ گوشی شده است.

ما در این مقاله به معرفی نمونه های مختلف از کیفیت های متفاوت این قطعه در بازار خواهیم پرداخت.

خوشبختانه در بازار قطعات موبایل تقریبا برای هر مدلی می‌توان برد شارژ یا سوکت شارژ تهیه کرد. اما نکته مهم در خرید آن تهیه برد با کیفیت و اورجینال است، چرا که در بازار تنوع بسیار زیادی از این برد شارژ ها وجود دارند و با قیمت های مختلفی عرضه می‌شوند.

کیفیت های برد شارژ گوشی در بازار

برای اگاهی هرچه بیشتر شما خونندگان عزیز ما در ادامه به دسته بندی و توضیحات مربوط به کیفیت های مختلف این قطعات می‌پردازیم.

  • برد شارژ روکاری

عبارت روکاری در واقع به جنس دست دوم گفته می‌شود که از روی یک گوشی یا تبلت دیگر برداشته شده است. طبیعا این کالا باید سالم باشد و می‌توانیم در صورت عدم تعویض آن بگوییم که یک برد شارژ کاملا اورجینال کارخانه ای است. این برد شارژ ها با وجود استفاده شدگی و کاکرد بالاترین قیمت را به نسبت سایر نمونه ها در بازار دارد.

  • برد شارژ اورجینال 100%

از این کیفیت برای بهترین کیفیت برد شارژ موجود در بازار استفاده می‌شود که هیچ تفاوتی با نمونه اصلی گوشی ندارد. هر چند خیلی نمیتوانیم درباره تولید این برد شارژ در کارخانه اصلی مطمئن باشیم اما از نظر کیفیت بسیار نزدیک به نمونه اولیه است و هیچ تفاوتی در کاربرد و عملکرد در گوشی ندارد.

  • برد شارژ آسی دار (اوجینال نیو)

عمده برد شارژ های داخل بازار از این نمونه ها می‌باشند. هرچند متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی این نمونه ای سی دار را به جای کیفیت اورج 100% به فروش می‌رسانند.

کارایی و عمکلرد در این نمونه هیچ تفاوتی با برد اصلی ندارد. فست شارژ در آن کار می‌کند و ارتباط دیتا با کابل هم وجود دارد.

  • برد شارژ بدون آی سی (کپی)

یکی دیگر از کیفیت های که معمولا زیاد در بازار و با قیمت های نازل توزیع می‌شود برد شارژ های بدون آی سی هستند که متاسفانه فست شارژ در آن غیر فعال است. کیفیت مکالمه به واسطه میکروفن ضعیف آن پایین است و مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کند.

همچنین عملکرد دیتا در آن با اختلال انجام می‌شود و در کل خرید این قطعات برای کاربران توصیه نمی‌شود.

با توجه به تجربه کاری نویسنده بهترین برد شارژ های داخل بازار که با قیمت مناسب در دسترس قرار دارند نمونه های اورجینال 100% و اورجینال نیو (آی سی دار) هستند. برای اطمینان بیشتر، بهتر است که این کالا را از فروشگاههای اینترنتی که با گارانتی 7 روزه آن را به فروش می‌رسانند خریداری نمائید.

چرا که در خرید حضوری از مراکز فروش و به خصوص از پاساژ علاءالدین (یا با نگارش ساده تر علالدین ) که بورس و اصلی ترین و مهم ترین مرکز فروش لوازم یدکی گوشی در این است، هیچ گارانتی شامل آن نمی‌شود. و در صورت مشکل در قطعه شما دچار ضرر و زیان مضاعف خواهید شد.

یکی دیگر از نکته های مهم در خرید برد شارژ گوشی توجه به نسخه و یا به عبارتی دیگر ورژن آن است. دزر برخی از مدل های گوشی مشاهده شده است که با وجود تولید یک مدل خاص تا سه نمونه برد شارژ متفاوت در داخل آن بکار رفته است که اگر بخواهیم مدلی را برای نمونه مثال بزنیم برد شارژ A10s است که با دو ورژن متفاوت M15 M16 در بازار وجود دارد. و کاربر یا تعمیرکار در هنگام خرید بهتر است به آن توجه کند چرا در در صورت سفارش اشتباه حتی با وجود یکسان بودن مدل آن کالای تهیه شده فاقد کارایی خواهد بود.

اپیدمی خرابی در برد شارژ نوکیا 7 پلاس و 6.1 پلاس

دو نمونه معروف در بازار که گریبان گیر کاربران شده و اگر هم شما صاحب یکی از این مدل های نوکیا باشید و تا کنون دچار خرابی در برد شارژ نبودید، باید خودتان را بسیار خوش شانس بدانید.

گزارشات زیادی درباره خرابی و تعویض برد شارژ نوکیا 7 پلاس از سوی کاربران آن دریافت شده که معمولا در هنگام شارژ نیاز است تا در زاویه خاصی این کار انجام بگیرید.

باز شدن ال سی دی 7 پلاس از رو هم که ریسک شکستن ال سی دی دارد یکی دیگر از بدشانسی های مصرف کنندگان این گوشی است که حداقل در نمونه 6.1 پلاس این مشکل وجود ندارد.

یکی از دلایلی که گفته می‌شود باعث این مشکل شده است شروع استفاده از سوکت تایپ سی در این نمونه ها از سوی شرکت نوکیا است. که البته در سایر مدل های بعدی این مشکل برطرف شده می‌باشد.

با وجود بودن سوکت شارژ برای نمونه های فوق در بازار تعویض سوکت هم کارساز نیست و بعد از 1 ماه دوباره مشکل برخواهد گشت.

برد شارژ بدون آی سی در نوکیا 7 پلاس باعث مشکلات در آنتن دهی (مکالمه) می‌شود بنابراین حتما نیاز است تا کارران نمونه های با آی سی را برای این مدل تهیه کنند.

فروشگاه اینترنتی ماکروسل یکی از مراکز عرضه برد شارژ های نوکیا است که با قیمت و گارانتی 7 روزه مهلت تست و کارایی، نمونه های اصلی این مدل ها را عرضه می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماکروسل

فروشگاه اینترنتی فروش قطعات موبایل شامل برد شارژ باتری تاچ ال سی دی و ابزار تعمیرات . . . با گارانتی و پایین ترین قیمت در بازار

اطلاعات تماس
  • 021561*****
[نمایش اطلاعات]