اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008305536017617

معرفی برترین فونت ها و تایپ فیس های تایپوگرافی و طراحی پوستر

کد: 140008305536017617

https://bit.ly/3DFCBvz

، تهران , (اخبار رسمی): معرفی برترین فونت ها و تایپ فیس های تایپوگرافی و طراحی پوستر مخصوص ساخت و طراحی پست های گرافیکی توسط آکادمی ساناگرافیک

معرفی برترین فونت ها و تایپ فیس های تایپوگرافی و طراحی پوستر
معرفی بهترین فونت ها برای طراحی کاور

فونت نوشته ها، یکی از مهمترین و جذابترین قسمت در روابط بصری و ظاهر یک پوستر می باشد. این فونت ها، با سبک های مخصوص خود و ظاهر خاص، فضای مخصوص به آن فونت را برای ما به وجود می آورند

فونت نوشته ها، یکی از مهمترین و جذابترین قسمت در روابط بصری و ظاهر یک پوستر می باشد. این فونت ها، با سبک های مخصوص خود و ظاهر خاص، فضای مخصوص به آن فونت را برای ما به وجود می آورند. پس انتخاب فونت مناسب، باید یکی از مهمترین دغدغه های یک گرافیک دیزاینر باشد. در این قسمت میخواهیم به معرفی چند فونت مناسب برای طراحی پوستر ها معرفی نماییم. در ابتدا، یک تعریف اولیه از فونت و یا تایپ فیس ارائه کنیم:

فونت ها، به نقل از وبسایت ساناگرافیک، به مجموعه‌ای از یک الفبای کامل و هم‌خانواده، با حالت‌های مختلف حروف و دیگر گلیف‌های (اعداد و علائم) مورد نیاز حروف‌چینی، قلم رایانه‌ای و در انگلیسی تایپ ‌فیس (به انگلیسی: Typeface) گفته می‌شود. از سوی دیگر، به هر یک از حالت‌ها و اجزای این مجموعه که شامل حروف، اعداد و دیگر علائم نگارشی می‌باشند، فونت می‌گویند.

این تعریف یک تعریف رسمی و جامع از چیستی فونت ها می باشد. در اصطلاح خودمانی تر، فونت، سبک و نوع نوشته ها می باشد. این فونت هاست که مشخص میکند یک متن چگونه نوشته شود و چگونه به نظر برسد. یک متن رسمی قطعا نیازمند یک فونت رسمی است و یک پوستر فانتزی، به یک فونت رسمی نیاز ندارد و باید از فونت های فانتزی استفاده نمود.

در بحث طراحی پوستر ها، با توجه به اینکه فونت های زیادی وجود دارند. اما تعداد فونت هایی که می توانند هم در سبک های رسمی حضور داشته باشند و هم در سبک های فانتزی بسیار اندک می باشد. سه فونت کلمه ، پیدا و ری ، سه فونت برتر در این زمینه هستند که هم در

پوستر های رسمی می توانند بسیار جلوه زیبایی ایجاد کنند. و هم در سبک های مینیمال و فانتزی مورد استفاده قرار میگیرد.

فونت کلمه

به نقل از وبسایت ساناگرافیک فونت کلمه ، معروف ترین و پر طرفدار ترین فونت و تایپ فیس ایرانی می باشد. این فونت در اکثر طراحی های مخصوص شبکه های اجتماعی، در وبسایت های مختلف و در پوستر های بی نظیر سطح شهر مورد استفاده قرار گرفته است. این فونت، با طراحی خاص خود، هم درون مایه ای فانتزی و هم درون مایه ای رسمی دارد و به همین دلیل است که به این شهرت رسیده است. فونت کلمه، با ساختار هندسی و منظم خود، دارای یک استخوان بندی شسته و رفته و بسیار تمیز می باشد. پویایی و انرژی که فونت کلمه به طراحی خواهد داد، یک انرژی بی نظیر است. این فونت، در طراحی ها به طرز عجیبی قدرتمند و خود نماست، و در پوستر ها و متونی که بسیار نیاز دارند یک متن یا یک توانایی خاص را برجسته کنند، فونت کلمه است که این بار را بر دوش خواهد کشید. تایپ‌فیس “کلمه” برای زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است و از زبان‌های اردو و کردی نیز پشتیبانی می‌کند. برای آشنایی بیشتر با فونت فارسی کلمه، می توانید به صفحه اصلی این فونت در وبسایت ساناگرافیک رجوع کنید.

مشخصات فونت کلمه :

فونت‌های اصلی، با فرمت ttf در ۹ وزن ارائه شده است. این فونت از خیلی نازک تا سیاه تنوع کاملی از ضخامت و تیرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فونت‌های ویژه استفاده در وب‌سایت با فرمت‌های woff و woff2نیز ارائه شده است.

فونت‌ها با اعداد تمام فارسی نمایش داده می شوند.

در فونت کلمه تعدادی ترکیبات جایگزین اختیاری وجود دارد.

در فونت کلمه می‌توانید با فعال‌سازی Stylistic set از جایگزین‌هایی برای حرف «ک»، «ـع» و «ـی» بهره ببرید.

در فونت کلمه، برای اتصالات «لا» و نیز عبارت مقدس «الله» جایگزین‌های مناسب طراحی و به صورت پیش فرض فعال درنظر گرفته شده است.

فونت پیدا

طراح فونت پیدا ، جناب آقای ناصر خادم، پس از طراحی فونت بی نظیر کلمه، فونت پیدا را با ساختار هندسی، کنتراست ضخامت حداقل و شکل حروف نوآورانه، طراحی نموده است. این فونت نیز مانند فونت کلمه ساختاری هندسی دارد اما بعضی از ویژگی‌های خطوط سنتی همچون نسخ نیز در آن دیده می‌شود. فونت پیدا به نسبتِ کلمه دارای خانواده کامل‌تر، خوانایی بیشتر و در نتیجه برای متن مناسب‌تر است. مجموعه ویژگی‌های بصری فونت پیدا، آن را به تایپ‌فیسی پرانرژی و برون‌گرا تبدیل کرده‌ و از همین روی برای استفاده در بیزینس‌ها، استارتاپ‌ها و فضاهای الکترونیک مناسب است. «پیدا» روحیه‌ای مدرن دارد و در آن سطح بالایی از خوانایی ارائه شده است. «پیدا» هم‌چنین برای متن‌های کوتاه و نیمه بلند در حوزه‌های مختلف قابل استفاده است. تایپ‌فیس «پیدا» برای زبان فارسی طراحی شده است و زبان عربی و انگلیسی را نیز پشتیبانی می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این فونت، می توانید به صفحه اصلی فونت پیدا در وبسایت ساناگرافیک رجوع کنید.

مشخصات فونت پیدا

  • فونت‌های اصلی، با فرمت ttf در ۹ وزن ارائه شده است. این فونت از خیلی نازک تا سیاه تنوع کاملی از ضخامت و تیرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • فونت‌های ویژه استفاده در وب‌سایت با فرمت‌های woff و woff2نیز ارائه شده است.
  • فونت‌ها با اعداد تمام فارسی نمایش داده می شوند.
  • به‌دلیل هماهنگی با حروفِ فارسی، برای کاراکترهای انگلیسی بر اساس لایسنس FLO از فونت Cario استفاده شده است.

فونت پیدا برای ایجاد تنوع در شیوه نگارش و خوانایی، جایگزینی برای حروفِ «کاف» و «گاف» و نیز چند ترکیباتِ جایگزین دوتایی، به صورت استاندارد لیگیچر مشخص شده‌اند.

تایپ‌فیس « پیدا » برای زبان فارسی طراحی شده است و زبان عربی و انگلیسی را نیز پشتیبانی می‌کند.

فونت ری 

تایپ فیس ری هنوز هم جزو اولین انتخاب‌های طراحان برای استفاده در عنوان‌های جدی است؛

و این مسئله ایده‌ی اصلی شکل‌گیری خانواده‌ی قلم «ری» بود. فونت ری، فونتی با استخوان‌بندی محکم و منسجم، فراز و فرودهای کوتاه، دارای سطوح صاف و زاویه‌های فراوان است که نگاه مخاطب را می‌رباید. ری، برداشتی امروزی از فرم‌های آشنای خط نسخ است با تناسباتی نو. این فونت از زبان‌های فارسی، عربی، اردو، کوردی، جاوی و انگلیسی نیز پشتیبانی می‌کند. برای کاراکترهای لاتین نیز از فونت Alegreya Sans استفاده شده است. فونت ری یکی از زیباترین و بهترین فونت های فارسی با کاربردهای تجاری و تبلیغاتی است. تا امروز، قلم ری ۲ افتخار بین‌المللی کسب کرده است:

۱. در سال ۲۰۱۷ دیپلم افتخار مسابقه‌ی بین‌المللی و معتبر گرانشان را کسب کرد.

۲. در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت نشان تایپوگرافی ممتاز از باشگاه طراحان تایپ امریکا TDC شد. این نشان، معتبرترین گواهی بین‌المللی طراحی قلم است.

قلم ری می تواند در حوزه مطبوعاتی نیز استفاده های فراوان داشته باشد. فونت ری توسط دو طراح زبر دست ایرانی به نام های امید امامیان و رضا بختیاری فرد طراحی شده است. جا دارد از همین جا زحمات این عزیزان را پاس بداریم و برایشان آرزوی موفقیت و پیروزی بکنیم. برای آشنایی بیشتر با این فونت، می توانید به صفحه اصلی فونت ری در وبسایت ساناگرافیک رجوع کنید.

مشخصات فنی فونت ری :

  • این خانواده فونت، در 7 وزن ارائه شده است.
  • طراحی فوق العاده زیبا و دلنشین
  • مناسب برای فعالیت های مطبوعاتی، تجاری و تبلیغاتی
  • این قلم‌ها برای وب و موبایل قابل استفاده نیستند
  • برای حفظ حقوق طراحان و کاربرانی که برای قلم‌ها هزینه کرده‌اند، قلم‌ها کدگذاری شد‌‌ند و فایل ttf آنها به تنهایی قابل استفاده نیست.
  • قلم خریداری شده، برای تمام کاربران یک شماره سریال قابل استفاده است.
  • فونت‌ها با اعداد تمام فارسی نمایش داده می شوند.
  • طراحی فوق العاده زیبا و دلنشین
  • مناسب برای فعالیت های مطبوعاتی، تجاری و تبلیغاتی
  • طراحی فوق العاده زیبا و دلنشین
  • مناسب برای فعالیت های مطبوعاتی، تجاری و تبلیغاتی

منبع: ساناگرافیک | sanagraphic.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ساناگرافیک

آکادمی ساناگرافیک مرجع تخصصی آموزش گرافیک به صورت اینترنتی می باشد و از آغاز سال 1400 فعالیت خود را به صورت اینترنتی شروع کرده است. آکادمی ساناگرافیک معتبرترین سایت آموزش گرافیک به صورت اینترنتی می باشد و از زمان شروع فعالیت تا به حال توانسته رضایت درصد قابل توجهی از هنرجویان خود را به دست بیاورد. از مجموعه فعالیت های دیگر آکادمی ساناگرافیک ارائه رایگان ابزارها و فایل های گرافیکی برای کاربران به جهت دسترسی راحت تر به فایل های گرافیکی می باشد که شامل: ارائه انواع پلاگین و اسکریپت های حرفه ای برای انواع نرم افزار ها ، ارائه انواع فونت تایپوگرافی و همچنین پروژه و فایل های قالب اینستاگرام برای کاربران می باشد. ساناگرافیک معتبر ترین برای دانلود انواع فونت از جمله: فونت فارسی فونت انگلیسی فونت دست نوشته فونت لوگوتایپ فونت تایپوگرافی می باشد که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرارداده است. مجموعه آموزش های ارائه شده توسط آکادمی ساناگرافیک شامل: آموزش فوتوشاپ آموزش پریمیر آموزش افترافکت و سایر مباحثات و نرم افزار های مربوط به گرافیک و تولید و تدوین فیلم می باشد. این مجموعه توسط احسان اکبری و علی شهرکی افتتاح شده و در حال حاضر دارای مجموعه ای بسیار موفق و حرفه ای در زمینه ارائه خدمات گرافیکی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی