اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009025540117632

قوانین، شرایط و مدارک لازم برای اجاره خودرو در ایران

کد: 140009025540117632

https://bit.ly/30Xipa9

، تهران , (اخبار رسمی): قوانین و شرایط لازم برای اجاره خودرو با راننده، بدون راننده و ماشین عروس و مدارک لازم برای دریافت خودرو به علاوه چگونگی محاسبه هزینه های خودروهای در حال اجاره در این مطلب آمده است.

قوانین، شرایط و مدارک لازم برای اجاره خودرو در ایران
قوانین، شرایط و مدارک لازم برای اجاره خودرو در ایران

اجاره خودرو در ایران

صنعت اجاره خودرو که در گذشته تنها به عنوان تشریفات و یا ماشین عروس از آن استفاده می شد، امروزه به یکی از پر ترافیک ترین مشاغل تبدیل شده است و پیش بینی می شود که در آینده نه چندان دور، اجاره ی خودرو از خرید و فروش آن سبقت بگیرد. در این مقاله قصد داریم تا قوانین و شرایط اجاره خودرو در ایران را شرح دهیم تا افراد بتوانند اطلاعات نسبی در این مورد پیدا کنند. اجاره خودرو در ایران به دو صورت با راننده و بدون راننده صورت می گیرد. که هرکدام شرایط خاص خود را دارد.

شرایط اجاره خودرو با راننده

در رنت خودرو با راننده، فرد اجاره کننده نیاز به ارائه مدرک خاصی نمی باشد و تمامی مسئولیت های خودرو بر عهده ی راننده شرکت می باشد. در صورتی که مسیر تردد در داخل شهر مورد نظر باشد، هزینه اجاره خودرو به صورت ساعتی می باشد، اما در صورت خارج شدن خودرو از شهر، هزینه رنت خودرو برحسب هر کیلومتر طی شده محاسبه می گردد.

شرایط اجاره خودرو بدون راننده

در اجاره خودرو بدون راننده، تمامی مسئولیت های خودرو برعهده ی فرد اجاره کننده می باشد. لازم به ذکر است که در اجاره خودرو بدون راننده، هر خودرو دارای محدودیت کیلومتر مشخصی در هر روز می باشد که در صورت عبور از حد مجاز، فرد اجاره کننده ملزم به پرداخت هزینه برای هر کلیومتر مازاد می باشد. رنت خودرو بدون راننده شامل شرایط خاص دیگری می باشد که به صورت تیتر، ذکر شده است.

●شرایط سنی: داشتن حداقل 20 سال سن برای اجاره خودرو

●گواهینامه رانندگی: داشتن گواهی نامه رانندگی با حداقل 6 ماه اعتبار زمانی

●مدارک شناسایی: ارائه ی کارت ملی شخص اجاره کننده

●ارائه مدرک شغلی:گواهی معتبر اشتغال به کار و یا محل سکونت شخص اجاره کننده خودرو

●ضمانت نامه: ارائه یک فقره چک یا سفته به مبلغ ارزش خودرو

●ودیعه نقدی (دیپوزیت): پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه متناسب با نوع خودرو (این مبلغ در هنگام عودت خودرو پس داده می شود.)

قوانین و شرایط کلی ماشین عروس

اجاره ماشین عروس یکی از پرطرفدارترین بخش ها در صنعت اجاره خودرو می باشد،که اجاره آن نیز به دو صورت با راننده و بدون راننده صورت می گیرد و هرکدام شامل شرایط و قوانین خاصی می باشند اما به طور کلی، بازه زمانی اجاره خودروی عروس 15 ساعت (از ساعت 9صبح تا 12 شب) می باشد و در صورت عبور از این ساعت، هزینه هر ساعت مازاد نسبت به نوع خودرو محاسبه می گردد. محدوده ی حرکت این خودرو داخل شهر می باشد و در صورت خروج از شهر، مبلغی متناسب با نوع خودرو بابت خروجی دریافت می گردد. به عنوان مثال اگر خودرو در شهر تهران تحویل گرفته شود و در طول روز به مناطقی چون احمدآباد، کردان، شهریار، گرمدره و ... وارد شود، شامل هزینه ی خروجی می شود.

شرایط اجاره ماشین عروس با راننده

در اجاره ماشین عروس با راننده، تمام مسئولیت ها بر عهده راننده می باشد. بدین ترتیب داماد ملزم به ارائه هیچ ضمانت نامه ای نمی باشد.

شرایط اجاره ماشین عروس بدون راننده

در اجاره ماشین عروس بدون راننده، داماد می تواند با ارائه کارت شناسایی و یک فقره چک به مبلغ خودرو، ماشین را تحویل بگیرد. اما نماینده ی شرکت اجاره دهنده تا پایان مراسم در خودرویی دیگر منتظر می ماند و پس از اتمام مراسم، همزمان با تحویل خودرو، چک ضمانت را عودت می دهد.

قوانین و شرایط اجاره ون، مینی بوس و اتوبوس

یکی از خدمات پرطرفدار صنعت رنت خودرو، اجاره ون، مینی بوس و اتوبوس می باشد. اجاره این خودروها در اکثر مواقع تنها به صورت با راننده امکان پذیر است. هزینه اجاره ون، مینی بوس و اتوبوس در مسیرهای داخل شهری به صورت ساعتی و در مسیرهای خارج شهری بنا به تعرفه ی شهر به شهر محاسبه می گردد. اجاره این خودروهای نیاز به ارائه هیچ مدرکی نمی باشد و تمامی مسئولیت های برعهده ی راننده می باشد.

قوانین و شرایط لازم برای توریست ها و هم وطنان مقیم خارج

بسیاری از افرادی که به ایران سفر می کنند تمایل به رنت خودرو به هر دو شکل با راننده و بدون راننده می باشد. در رنت خودرو با راننده، همانند هم وطنان داخل کشور، نیاز به ارائه مدرک خاصی نمی باشند.

اجاره خودرو بدون راننده اتباع خارجی

●شرایط سنی: داشتن حداقل 20 سال سن برای اجاره خودرو

●گواهینامه رانندگی: ارائه گواهینامه بین المللی

●ضمانت نامه: ارائه اصل پاسپورت

● ودیعه نقدی (دیپوزیت): پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه متناسب با نوع خودرو (این مبلغ در هنگام عودت خودرو پس داده می شود.)

برای مطالعه ی قوانین بین المللی در سطح دنیا می توانید اینجا کلیک کنید.

قوانین و شرایط هزینه های خودرو

1. خسارت

 در اجاره خودروی با راننده، تمام مسئولیت خودرو بر عهده ی راننده می باشد، اما در حالت بدون راننده، اگر آسیبی به خودرو وارد شود، فرد اجاره کننده ملزم به پرداخت خسارت وارد شده به خودرو می باشد.

2. قطعات خودرو

 اگر در هنگام اجاره بخشی از خودرو دچار مشکل شود و دلیل بروز این مسئله، فرد اجاره کننده نباشد، تمامی هزینه ها برعهده ی شرکت اجاره دهنده می باشد.

3. خلافی:

اگر خودرو در مدت زمانی که تحت اجاره است، جریمه شود، فرد اجاره کننده ملزم به پرداخت جریمه های ثبت شده می باشد.

طرح ترافیک:

چنانچه خودروی اجاره شده در ساعات تحت اجاره وارد طرح ترافیک شود، فرد اجاره کننده ملزم به پرداخت جریمه طرح ترافیک می باشد.

هزینه سوخت:

در اجاره ماشین همراه با راننده، هزینه سوخت برعهده ی راننده می باشد اما در حالت بدون راننده، فرد اجاره کننده موظف است خودرو را با همان ظرفیت بنزینی که خودرو را تحویل گرفته اند، تحویل دهند و یا هزینه ماوالتفاوت را پرداخت کنند.

منبع : cafeerent.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار