اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009025541017137

بک لینک PBN، تضمین کیفیت سئو در سال 2022

کد: 140009025541017137

https://bit.ly/3nOk0rK

، ترکمن , (اخبار رسمی): بک لینک PBN باعث خواهد شد تا صفحات وبسایت شما با رشد زیادی مواجه شوند. در این مقاله بهترین روش‌های اجرای PBN در سال 2022 معرفی کرده‌ایم.

سرویس ایجاد بک لینک هرمی (PBN) سئوتازه یکی از قوی‌ترین استراتژی لینکسازی را دارد که هم باعث افزایش بازدید و افزایش دامین اتوریتی سایت شما می‌شود و هم نگرانی بابت جریمه شدن سایت از طرف گوگل نخواهد داشت

یکی از روش‌های ایجاد بک لینک، روش Private Blog Network یا به اختصار PBN است. در واقع PBN، مجموعه‌ای از سایت‌ها و وبلاگ‌هایی است که با یک هدف اصلی لینک‌سازی می‌شوند، که آن هدف هم چیزی نیست جز افزایش سریع رتبه‌ی یک سایت مرجع (Money Site). استفاده از بک لینک PBN نیاز به مهارت خاصی دارد، چرا که اگر اصولی پیاده‌سازی نشود، به راحتی توسط موتور جستجوی گوگل قابل شناسایی است و در نهایت منجر به پنالتی (جریمه) شدید وب‌سایت خواهد شد.

استفاده از بک لینک پی بی ان یکی از روش‌های سئوی خارجی است. کارشناسان سئو درباره‌ی استفاده یا عدم استفاده از این روش ایجاد بک لینک توافق نظر ندارند و اکثر آن‌ها استفاده از آن را به یک شمشیر دولبه تشبیه کرده‌اند که اگر به درستی پیاده‌سازی نشود، اولین قربانی آن سایت اصلی خودمان خواهد شد. اما در این مقاله قصد داریم کمی با مزیت‌های استفاده از بک لینک پی بی ان آشنا شویم.

آشنایی با 4 مزیت استفاده از بک لینک PBN

با توسعه‌ی الگوریتم‌های گوگل و پیشرفت دانش سئو، افزایش رتبه‌ی سایت در نتایج جستجو به مراتب دشوارتر از قبل شده است. با این حال به عقیده‌ی بعضی از کارشناسان، سرمایه‌گذاری در شبکه‌های PBN، همواره می‌تواند سودمند و اثربخش باشد. در ادامه، مزایای استفاده از بک لینک پی بی ان را بررسی می‌کنیم.

1- کنترل مستقیم بر وب‌سایت‌های زیر مجموعه

در سایر روش‌های لینک‌سازی، وابسته به قوانین و محدودیت‌های وب‌سایت‌های لینک‌دهنده‌ی مبدأ (ناشر) هستید. با استفاده از شبکه‌ی PBN از این محدودیت‌ها خارج می‌شوید و کنترل مستقیمی بر عبارت‌ها یا کلمات کلیدی، انکرتکست‌ها و بک‌لینک‌های سایت‌های زیرمجموعه خود خواهید داشت.

هنگام ایجاد بک لینک PBN، این آزادی را دارید که طوری بین سایت‌ها لینک‌سازی کنید تا بیشترین ترافیک ورودی را به سایت اصلی خود هدایت کنید. البته اثربخشی این موضوع به تعداد وبلاگ‌ها یا وب‌سایت‌های زیرمجموعه‌ی PBN هم بستگی دارد. بنابراین، بهتر است در شبکه‌ی شما، وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌هایی با رتبه و اعتباری هم‌رده با رتبه و اعتبار سایت اصلی شما وجود داشته باشد تا بتوانید نتایج مطلوبی از بک‌لینک‌ها دریافت کنید.

2- حداقل ارتباطات و دسترسی به افراد

در بعضی از روش‌های لینک‌سازی، باید با افراد مختلفی از قبیل بلاگرها، وبمسترها، مدیران وب‌سایت‌ها، اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و … ارتباط برقرار کنید. این ارتباط برای آن است که آن‌ها را متقاعد کنید که محتوا یا خدمات ارائه شده در سایت شما این ارزش دارد که یک بک‌لینک ارزشمند از آن‌ها دریافت کنید.

مشکل دیگر آن است که حتی اگر استانداردهای محتوایی را رعایت کنید، باز هم تضمینی نیست که به شما بک‌لینک بدهند یا لینک‌های شما را تغییر ندهند یا حذف نکنند. در نتیجه، گرفتن بک‌لینک به روش‌هایی غیر از روش PBN، مستلزم زمان زیاد و ارتباطات قوی است که باز هم غیرقابل پیش‌بینی و حتی گاهی وقت‌ها دلسردکننده است.

در لینک‌سازی PBN به بک‌لینک‌های خود اطمینان دارید و مشکلات و محدودیت‌های بالا را تجربه نخواهید کرد. در نتیجه بدون تبادلات و ارتباطات جهت دریافت بک‌لینک، در مدت زمان کمتری نتایج بهتری در صفحه‌ی نتایج جستجوی گوگل (SERP) دریافت می‌کنید.

3- افزایش رتبه در سریع‌ترین زمان

زمانی که از بک لینک PBN استفاده می‌کنید، انتقال اعتبار از دامنه‌های قدیمی، شناخته شده و معتبر سایت‌های زیرمجموعه شبکه خودتان انجام می‌شود، نه از دامنه‌های جدید، ناشناخته و غیرقابل اعتماد (سایت‌های اسپم). در نتیجه در سریع‌ترین زمان می‌توانید نتایج صفحات سایت خود را در موتور جستجوی گوگل ارتقاء دهید.

4- افزایش فروش و جریان درآمدی سایت

ساخت بک لینک به روش شبکه خصوصی وبلاگ (PBN)، باعث می‌شود سریع‌تر از آنچه که تصورش را می‌کنید جریان درآمدی وب‌سایت شما افزایش یابد. همزمان که رتبه‌ی صفحات سایت شما در نتایج جستجو رشد می‌کند، ترافیک‌های سایتتان افزایش پیدا می‌کند. ترافیک بالای وب‌سایت، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران و مشتریان وفادار را افزایش می‌دهد و افزایش کاربران و مشتریان باعث افزایش فروش کالا و خدمات و یا افزایش درآمد ناشی از تبلیغات سایت خواهد شد.

دو روش برای ساخت بک لینک PBN

ساخت بک لینک به روش PBN هم جزء روش‌های سئوی کلاه سیاه و هم سئوی کلاه خاکستری است. حال این یعنی چه؟ یعنی کاملاً بستگی به شما دارد که کدام رویکرد را انتخاب کنید. در تمام روش‌های سئوی کلاه خاکستری، احتمال جریمه شدن سایت از طرف گوگل وجود دارد. طبیعتاً هیچ‌کس دوست ندارد سایتش توسط گوگل جریمه شود. اگر کاملاً اصولی و استاندارد لینک‌سازی به روش PBN را انجام دهید، نه تنها جریمه نمی‌شوید، بلکه در زمانی کوتاه تأثیر آن را در افزایش رتبه‌ی سایت خود مشاهده خواهید کرد.

1- بک لینک PBN با روش کلاه سیاه

در این روش که یکی از روش‌های قدرتمند بک لینک پی بی ان است، سایت‌ها و وبلاگ‌های زیرمجموعه‌ی عضو شبکه، به صورت زنجیره‌ای به یکدیگر و به سایت اصلی لینک می‌شوند. اکیداً توصیه می‌کنیم هیچگاه از این روش استفاده نکنید. شاید در سال‌های گذشته این روش تا حدودی قابل انجام بود و از دید گوگل هم پنهان می‌ماند، اما با آپدیت الگوریتم پنگوئن گوگل، شناسایی این شبکه‌ها برای موتور جستجویی با قدرت گوگل، به راحتی امکانپذیر است و قطعاً پنالتی و جریمه خواهید شد.

2- ایجاد بک لینک PBN با روش کلاه خاکستری

در روش کلاه خاکستری، وب‌سایت‌ها یا بلاگ‌های زیر مجموعه را به صورت هرمی (لایه‌ای) لینک‌دهی می‌کنید. در ایجاد بک لینک PBN با روش کلاه خاکستری در هر سطح، بک لینک‌ های سطح زیرین خود را تقویت می‌کند. بنابراین هرچه تعداد سطوح هرم بیشتر باشد، تأثیر لینک‌های سایت اصلی (Money Site) بیشتر می‌شود.

جمع‌بندی

شرکت گوگل تابحال که در سال 2021 هستیم، هیچگاه موضع خود را در برابر استفاده یا عدم استفاده از بک لینک های PBN به طور مشخص بیان نکرده است. آنچه که همواره مورد توصیه گوگل است، حول محور تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت و یکتا و دریافت لینک‌‌های با ارزش از وب‌سایت‌های معتبر است. در کنار آن برای آن دسته از وب‌سایت‌هایی که قصد دارند در مدت زمان سریع‌تری درآمد ناشی از فروش کالا یا خدمات خود را افزایش دهند، سرویس تبلیغات کلیکی Google Ads را معرفی کرده است.

استفاده از بک لینک PBN را شاید بتوان به عنوان یک استراتژی کوتاه مدت پیاده‌سازی کرد. همانطور که سریع‌ نتیجه گرفتن می‌تواند شیرین و وسوسه کننده باشد، همانطور هم ریسک‌های احتمالی خود را به همراه دارد. این موضوع بیشتر برای وب‌سایت‌های با قدمت بالا خیلی بیشتر اهمیت دارد. اگر وب‌سایتی با سابقه فعالیت چندین ساله دارید، برای تصمیم‌گیری درباره استفاده یا عدم استفاده از بک لینک های PBN خیلی بیشتر فکر کنید تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

به جرئت می‌توانیم بگوییم که سرویس ایجاد بک لینک هرمی (PBN) سئوتازه یکی از قوی‌ترین استراتژی لینکسازی را دارد که هم باعث افزایش بازدید و افزایش دامین اتوریتی سایت شما می‌شود و هم نگرانی بابت جریمه شدن سایت از طرف گوگل نخواهد داشت. اگر به فکر ایجاد این نوع بک لینک افتاده‌اید می‌توانید با ما تماس گرفته تا به صورت رایگان نحوه ایجاد بک لینک برای سایت شما را بررسی و به شما اعلام کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]